شناسهٔ خبر: 63794003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سقف هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها مشخص شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سقف بودجه‌های انتخاباتی کاندیداها متناسب با شرایط جمعیتی و جغرافیایی منطقه تعیین می‌شود و بر هزینه‌های ستادها نظارت می‌شود.

صاحب‌خبر -
سقف هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها مشخص شد
کد خبر: 642907
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ۱۲:۴۰:۰۰

سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور انتخابات پیش رو را یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور دانست و اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تبلور و جلوه اراده مردم محسوب می‌شود و اگر بخواهیم به این موضوع چه از منظر دینی و چه از منظر سایر مکاتب حکمرانی غربی بنگریم، از اهمیت آن کاسته نمی‌شود.

به گزارش ایسنا بخش هایی از گفت و گوی شاهچراغی را در ادامه می خوانید:

 

  • دشمن سعی دارد با ناامیدی مردم، میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهد تا بتواند سیاست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بعدی خود را اجرا کند که حضور پرشور مردم در صحنه‌ها همواره نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است.
  • صاحبان تریبون، نخبگان و صاحب‌نظران نقش مهمی در افزایش مشارکت در انتخابات دارند چرا که با در پیش گرفتن جهاد تبیین و رفع شبهات و تبیین خدمات گسترده نظام مقدس اسلامی می‌توان امید به آینده را در جامعه افزایش داد.
  • برگزاری انتخابات سالم یکی از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است و می‌توان گفت با برنامه‌هایی که از مدت‌ها پیش در نظر گرفته شده بود شاهد برگزاری یکی از سالم‌ترین انتخابات کشور با مشارکت مردمی در امر برگزاری خواهیم بود.
  • جلسات مختلفی با حضور مسئولین وزارت کشور در استان‌ها بامحوریت انتخابات در سطح کشور برگزار می‌شود که این امر نیز باعث ارتقاء شاخص‌های سلامت انتخابات خواهد شد.
  • بر اساس قانون انتخابات کشور تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که داوطلبین به میزان یکسان از امکانات دولتی برای تبلیغات خود استفاده کنند و این مهم در نشست با فرمانداران سراسر هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد نیز مورد تاکید قرار گرفت.
  • ناظرین پیش از انتخابات با ساز و کاری خاص باید از منشاء منابعی که در ستادهای انتخاباتی هزینه می‌شوند آگاهی داشته باشند و برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف انتخاباتی متناسب با شرایط جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و ... منطقه سقفی برای هزینه‌کرد انتخاباتی تعیین می‌شود و کاندیدایی نیز حق عدول از این میزان را ندارد.

نظر شما