زومیت نوشت: پروژه «تسلا در تونل» ایلان ماسک اگرچه بسیار جذاب بهنظر میرسید، اکنون پس از هفت سال موفقیت چمشگیری را نشان نمیدهد.
اگر پروژهی سرمایهگذاری تونلی شرکت بورینگ ایلان ماسک را از یاد برده باشید کاملاً به شما حق میدهیم؛ زیرا بهنظر میرسد حتی خودش هم این پروژه بلندپروازانه را فراموش کرده است.
ایلان ماسک هفت سال پیش در شرکت بورینگ، پروژهای را آغاز کرد که گمان میکرد در نهایت به نابودی ترافیک میانجامد، اما اکنون میبینیم که تقریباً هیچ تغییر خاصی رخ نداده است.
منتقدان در همان آغاز کار شرکت بورینگ هشدار داده بودند که این ایده باید بهعنوان سیستم حملونقل عمومی پیادهسازی شود، نه اینکه خودروهای تسلا در تونل رفتوآمد کنند؛ اما ایلان ماسک اساساً به حملونقل عمومی علاقهمند نیست.
ماسک در سال گذشته مجوزهایی را دریافت کرد که تونلهای زیرزمینی را به مرکز شهر لاسوگاس هم گسترش دهد و این کار را هم انجام داد، اما وقتی در مراسم CES 2022 مردم با خودروهای تسلا از تونلهای زیرزمینی عبور کردند تا به محل برگزاری مراسم برسند، از عملکرد سیستم حملونقل جدید چندان راضی نبودند. آنها میگفتند درست است که مسیر عادی بسیار شلوغتر است، اما تونلهای شرکت بورینگ هم بدون ترافیک نیستند.
اکنون پس از هفت سال، این پروژه همچنان دستاورد خاصی ندارد. فورچون گزارش میدهد که شرکت بورینگ در این هفت سال، فقط ۳٫۸ کیلومتر تونل حفر کرده و طرحهای بزرگش برای سایر ایالتهای آمریکا یا متوقف شده یا به تعویق افتادهاند.
ایلان ماسک که مدیرعامل چندین شرکت است، نمیتواند وقت زیادی برای شرکت بورینگ بگذارد و کارکنان و مدیران اجراییاش رفتهرفته پراکنده شدهاند یا شغل دیگری یافتهاند. یکی از کارکنان سابق بورینگ هفتهی گذشته گفت: «ایدهی ایلان ماسک خوب بود، اما اجرایی نشد.»
یکی دیگر از دشواریهای شرکت بورینگ، جذب مهندسان خلاق است. یکی از مدیران سابق بورینگ به فورچون میگوید: «مهندسانی که در بورینگ کار میکنند ریسکپذیری کمتری دارند و تفکراتشان محافظهکارانه است؛ زیرا جذب کردن مهندسان خلاق برای یک پروژهی جاهطلبانه اصلاً کار آسانی نیست.» او در ادامه میگوید: «اگر قصد دارید با ایلان ماسک همکاری کنید، احتمالاً شرکت بورینگ آخرین انتخابتان خواهد بود.»
نظرات کاربران