شناسهٔ خبر: 63772380 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وداع با پروانه معصومی (اخبار ادبی و هنری)

مراسم خاکسپاری پروانه معصومی صبح دیروز چهارشنبه (هشتم آذر) با حضور برخی هنرمندان، خانواده و نزدیکان این هنرمند در امامزاده ابوطالب تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 
 
علی دهکردی، بازیگر و مدیرعامل خانه سینما در این مراسم گفت: پروانه معصومی عزیز آن‌قدر دوست داشتنی و محبوب بودند که در سر کار از آبدارچی و راننده گرفته تا دیگران همه عاشق مهربانی‌اش بودند. همه ما ایشان را دوست داشتیم. یک ستاره واقعی و باارزش را از دست دادیم.
احمد میرعلایی، تهیه‌کننده و مدیرعامل اسبق بنیاد فارابی هم در این مراسم یادآور شد: پروانه معصومی فقط هنرمندِ مقابل دوربین نبود او هنرمندی مردمی بود. جمیع مردم ایران از درگذشت او متاثر شدند. مراد ایشان شهدای گمنام بود. فوت ایشان همزمان با ایام سوگواری و ایام فاطمیه بی‌دلیل نیست. 
وی در پایان گفت: امروز سینما انسان بزرگی را از دست داد. خدا همه هنرمندان را شاد کند، روز گذشته هم خانم بیتا فرهی به خاک سپرده شدند. خداوند هنرمندان را با اباعبدالله محشور کند و فاصله‌ای بین ما با شهدایمان نیفتد؛ چراکه این شهدا هنرمندان واقعی بودند.
در بخش دیگری از این مراسم پیام تسلیت رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس صداوسیما برای درگذشت پروانه معصومی قرائت شد.
برادر پروانه معصومی هم در این مراسم بیان کرد: امکانات برای دفن ایشان در قطعه هنرمندان فراهم بود اما ایشان دلشان می‌خواست در این‌جا به خاک سپرده شود.
در مراسم خاکسپاری پیکر پروانه معصومی همچنین اعلام شد، روز جمعه مراسم یادبودی در مسجد اعظم فرحزاد برگزار می‌شود. آیین ترحیم مرحومه پروانه معصومی روز یک‌شنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۴ در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.
همزمان با خاکسپاری پروانه معصومی زیارت عاشورا بر پیکر این هنرمند قرائت شد.

 

نظر شما