شناسهٔ خبر: 63771833 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

قطع گاز ۲۵۰ هزار ویلای خالی در شمال کشور آغاز شد

صاحب‌خبر -
 
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: کار پایش ویلاهای خالی از سکنه و ارسال اخطار قطع گاز برای مالکان از روز چهارشنبه آغاز شده است. براین اساس گاز مشترکانی که گاز ویلا را قطع نکنند، قطع می‌شود.
«قاسم‌علی مایلی‌رستمی» در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: سرد شدن هوا بخشی از گازرسانی به ادارات و مراکز را محدود کرده است و در بخش صنایع نیز استفاده از سوخت دوم در دستور کار است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت مصرف گاز در استان عادی است، افزود: مشکلی در تأمین گاز در مازندران و قطعی گاز خانگی نداریم و در تلاش هستیم با پایداری جریان گاز خانگی، صنایع از سوخت دوم استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران درباره مدیریت مصرف گاز در ویلاها و خانه‌دومی‌ها در مازندران ابراز کرد: با بالا رفتن تقاضای مصرف گاز، از روز چهارشنبه هشتم آذر پایش گاز مصرفی خانه‌دومی‌ها آغاز ‌شد.
وی اضافه کرد: 250 هزار ویلا و خانه‌دومی در مازندران داریم که افراد سکونتی در آن ندارند و بخشی از این افراد داخل استان و بخشی خارج استان زندگی می‌کنند. بحث پایش‌ ویلاهای خالی از سکنه را آغاز کردیم و مأموران گاز بازدیدهای لازم را از این ویلاها انجام می‌دهند و اقدام به اخطار به مالکان می‌کنند تا در صورت عدم سکونت، گاز ویلا را قطع کنند.
مایلی‌رستمی ادامه داد: اخطار پیامکی به ساکنان ویلاها داده می‌شود و اگر در قطع گاز کوتاهی کنند، بدون هیچ اغماضی با قطعی گاز روبه‌رو می‌شوند‌.
این مسئول یادآور شد: بازدید از مراکز آموزشی، ادارات، اماکن نیروهای مسلح بدون هیچ قید و شرطی انجام می‌شود و همه مصرف‌کنندگان مکلف به رعایت الگوی مصرف گاز هستند.
گفتنی است برخی سرمایه‌داران که بعضا روزها یا هفته‌ها به ویلاهای خود سر نمی‌زنند، در فصول سرد سال سامانه گرمایشی ویلا و بخش‌های پرمصرفی مانند استخرهای اختصاصی را روشن نگه می‌دارند تا زمان سر زدن به ویلا از آن استفاده کنند. این اتفاق در شرایط نرخ گاز ارزان برای گروه‌های پرمصرف و عدم برخورد با متخلفان رخ می‌دهد و منجر به قطع شدن یا افت فشار در شبکه گاز می‌شود و اقداماتی از قبیل قطع کردن گاز ویلاهای خالی می‌تواند به اصلاح این وضعیت کمک کند.

 

نظر شما