شناسهٔ خبر: 63769037 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين با خانواده شهيد الياس چگيني ديدار کرد

صاحب‌خبر -
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين با خانواده شهيد الياس چگيني ديدار کرد
خبرگزاری آریا - در پی شناسایی پیکر مطهر شهید مدافع حرم الیاس چگینی، مدیرکل بنیاد استان قزوین با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.
به گزارش «ایثار»، سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به همراه معاونان بنیاد استان، در پی شناسایی پیکر مدافع حرم شهید الیاس چگینی، با خانواده این شهید گرانقدر در روستای امیرآبادنو از توابع شهرستان بوئین‌زهرا دیدار کرد.
اسمعیلی در این دیدار، ضمن تبریک شناسایی پیکر شهید چگینی، گفت: صبوری و استقامت زینب‌گونه خانواده گران‌قدر این شهید که هشت سال چشم انتظار شهیدشان بودند، ستودنی است.
وی افزود: امروز به برکت خون سرخ شهدای مدافع حرم است که محور مقاومت پابرجا و مقاوم، به راه خود ادامه می‌دهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه مزار شهدا، آرام‌بخش دل‌هاست، اظهار داشت: پس از تشییع پیکر شهید چگینی، خانواده این شهید مدافع حرم می‌توانند در زمان‌های دلتنگی با حضور بر مزار شهید عزیزشان با او درد و دل کنند و به آرامش دل برسند.
گفتنی است شهید الیاس چگینی، سی‌ام شهریور سال 1353 در امیرآباد بوئین‌زهرا به دنیا آمد و پدرش قوچعلی و مادرش فاطمه فدائی عصمت‌آبادی نام داشت.
این شهید بزرگوار تا پایان دوره متوسطه درس خوانده بود، هفدهم بهمن ماه 1382 ازدواج کرد و دارای دو فرزند دختر و پسر بود.
ایشان پاسدار بود و به عنوان رزمنده تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت.
وی چهارم آذر ماه سال 1394 در حلب سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله‌های انفجاری و جراحات وارده شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامده بود که امروز پس از گذشت هشت سال پیکر مطهرش به میهن اسلامی بازگشت.
انتهای پیام/

نظر شما