شناسهٔ خبر: 63765001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گره‌گشایی دیوان عدالت اداری از مشکلات مردم در ‌سفرهای استانی‌

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در سفرهای استانی، ملاقات با مردم و رسیدگی به مشکلات موجود از اهداف مهم و برنامه‌های اصلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در سفر به همدان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار داشت: هدف ما از سفرهای استانی این است که حضورمان با گره‌ای از مشکلات مردم باز کند و با شنیدن حرف‌ها و دغدغه‌های مردم، در عرصه حل مشکلات موثر باشیم.

وی با اشاره به سفر دو روزه خود به استان همدان، تصریح کرد: در سفرهای استانی، ملاقات با مردم و رسیدگی به مشکلات موجود از برنامه‌های اصلی است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های سفرهای استانی است، عنوان کرد: در جلسه مشترک با مدیران موضوعات و مشکلاتی که از قبل توسط کارشناسان بررسی شده، بیان می‌شود.

مظفری با بیان اینکه قبل از حضور در استان‌ها با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نوع پرونده‌های موجود بررسی و دسته‌بندی و موضوعات استخراج می‌شود، گفت: بعد از برگشت از سفر سرعت اجرای پرونده‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در سفر اخیر به مازندران، همکاران برنامه‌ریزی کردند که بعد از گذشت یک ماه از سفر کل پرونده‌های اجرای احکام اجرایی شود، البته برخی پرونده‌ها بنا به دلایل و شرایط موجود امکان اجرایی شدن ندارد که برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

 مظفری با بیان اینکه در بحث اجرای احکام اقدام تحولی صورت گرفته است، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که پرونده‌ای بی‌ جهت باقی نماند.

وی با اشاره به برگزاری ملاقات‌های مردمی به منظور رفع مشکلات در سفرهای استانی، اظهار کرد: در ملاقات‌ها سعی بر این است افراد متقاضی، شناسایی شوند و پرونده‌های آن‌ها توسط معاونت‌ها از قبل استخراج شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرونده اقدامات لازم انجام شود.

رئیس دیوان عدالت اداری، با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌ها در این مدت منجر به صدور رای خواهند شد، عنوان کرد: ما به دنبال حل مشکلات مردم و تسهیل امور آن‌ها هستیم.

وزرا برای رفع مشکلات مردم به استانها سفر کنند

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز ‌با بیان اینکه نتیجه حضور مسئولان در استان‌ها و شهرها باید گره‌گشایی از کار مردم باشد، اظهار داشت: اما کمتر مسئولی در مراکز استان‌ها چند روز برای حل مشکلات مردم مستقر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حضور رئیس دیوان عدالت اداری در استان همدان به منظور حل مشکلات مردمی، اقدامی قابل تقدیر است، تصریح کرد: حضور مدیران در صحنه و گفت‌وگو بدون واسطه با مردم تحقق عدالت را آسان‌تر می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سفرهای استانی توسط مسئولان انجام می‌شود، عنوان کرد: البته برخی از مسئولان قبل از سفر خود هیئتی را برای بررسی مشکلات موجود به استان‌ها اعزام می‌کنند که این کار نیز در حل مشکلات مردم می‌تواند موثر باشد.

شعبانی با تاکید بر اینکه این سفر کاملا تخصصی و با شرح وظایف روشن انجام می‌شود، گفت: امیدواریم مسئولان دیگر نیز از این اقدام مناسب الگو بگیرند و شاهد حل دغدغه‌ها و مشکلات مردم در سطح جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه از وزرا هم می‌خواهیم تا برای رفع مشکلات مردم چند روزی را در استان‌ها مستقر شوند، ابراز کرد: گره‌ای که ماه‌ها معطل مانده با حضور وزیر مربوطه در استان‌ها حل می‌شود.

شعبانی با اشاره به برخی مشکلات و مطالبات مردمی در رابطه با دیوان عدالت اداری، اظهار داشت: مشکل در بحث اجرای رأی دیوان توسط برخی نهادها و یا طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که لازم است در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه خیلی از مردم نسبت به قوانین آشنایی ندارند، تصریح کرد: برخی از مردم نیز با قانون آشنایی دارند اما توان اقامه دعوا را ندارند بنابراین برنامه و حضور در بین مردم به صورت تخصصی، این پیام را می‌رساند که برای حل مشکلات راهکار وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما