شناسهٔ خبر: 63761344 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

معرفی 4 نوع از بهترین چوب ها برای ساخت مبلمان

معرفی 4 نوع از بهترین چوب ها برای ساخت مبلمان برای ساخت مبلمان یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر گرفت، کلاف و اسکلت آن است. امروزه بیش از 90%

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معرفی 4 نوع از بهترین چوب ها برای ساخت مبلمان

برای ساخت مبلمان یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر گرفت، کلاف و اسکلت آن است. امروزه بیش از 90%  مبلمان از چوب ساخته می شوند. نوع چوبی که در ساخت مبلمان استفاده می شود، ارتباط مستقیم با دوام و طول عمر آن دارد. در این مقاله می خواهیم به معرفی 4 نوع از بهترین چوب ها که از آن در تهیه مبل استفاده می شود، بپردازیم.

بهترین چوب ها برای تهیه مبلمان:

چوب گردو

چوب راش

چوب روس

چوب توسکا

هر یک از این چوب ها کاربرد خود را دارند. در ادامه به معرفی این 4 نوع چوب می پردازیم.

چوب گردو

قطعا یکی از بهترین و با کیفیت ترین چوب ها ، چوب گردو است. نوع بافت و گره های طبیعی این چوب ها باعث زیبایی و درخشش بیش از اندازه آن می شود. این چوب دارای مقاوم بالایی در برابر فشار و خمیدگی دارد. همین امر باعث شده است تا چوب گردو در برابر رطوبت، تغییر سایز، خشک شدن دوام بالاتری داشته باشد. همچنین این چوب ضد خش  و ضد ضربه است.  رنگبندی این چوب ها از رنگ قهوه ای تا سفید موجود است. این چوب برای مبل های استیل و کلاسیک که نیاز به منبت کاری دارند، استفاده می شوند.این چوب در رده چوب های نیمه سنگین قرار دارد. یکی از دلایل خرید این چوب قیمت مناسب آن نسبت به چوب هایی که هم رده چوب گردو هستند. این چوب از چوب هایی است که در برابر حشرات و قارچ ها مقاوم نیست بهتر است در صورتی که از این چوب استفاده کردید، سطح آن را با مواد پوششی، پوشش دهید.

Capture

چوب راش

یکی دیگر از چوب هایی که حتما با نام آشنایی دارید ، چوب راش است. یکی از چوب هایی که برای تهیه صنایع چوبی بسیار رایج است، چوب راش است.  رنگبندی این چوب از سفید تا کرمی یا زرد مبایل به خاکستری است. الیاف این چوب ها بسیار لطیف و صاف هستند. این چوب یکی از چوب هایی است که میتوان آن را به راحتی برش داد و سطح آن را حکاکی کرد. از این چوب میتوان برای مبل های استیل که نیاز به منبت کار دارند و چوب هایی که در نمای ظاهری مبلمان راحتی وجود دارد، استفاده کرد. چوب راش یکی از چوب هایی است در برابر رطوبت و حرارات هیچ مقاومتی ندارد و به سرعت واکنش نشان می دهد. باید توجه داشته باشید که زمانی که این چوب دچار ضربه و خراشیدگی شد باید آن را با واکس یا روغن پوشش داد، تا طول عمر آن کمتر نشود. در ایران دو نوع چوب راش وجود دارد. چوب راش ایرانی و چوب راش گرجستانی. از نظر کیفیتی چوب راش گرجستانی به مراتب بهتر از چوب راش ایرانی است. بافت این نوع چوب ظریف ریز هستند، همین بافت ریز باعث دوام و مقاومت آن می شود. یکی از معایب این چوب این است که در برابر نور واکنش نشان می دهد و سطح آن ترک می خورد.

Capture1

چوب روسی 

چوب روس که در کشور روسیه رشد می کند و تولید می شود. این چوب یکی از چوب هایی است که از آن برای ساخت مبلمان استفاده می کنند.  این چوب یکی از چوب هایی است که دارای دوام بالایی در برابر فشار و حالت پذیری هستند. این چوب ضد خش و ضد ضربه است.  طرح ها و الگو های طبیعی این چوب یکی از دلایل متمایز کردن آن از سایر چوب ها است. این چوب جزو چوب هایی است که قابلیت تغییر رنگ ونوع بافت را دارد. این چوب یکی از چوب های کمیاب در ایران است به همین دلیل قیمت بالایی دارد.برای خرید آن باید از روسیه وارد شود و باعث بالاتر رفتن هزینه آن نیز می شود. این چوب دارای منشائی طبیعی است و برای افرد و محیط زسیت هیچ خطری ندارد. رنگ این چوب سفید است و از آن بیشتر برای مبلمان راحتی استفاده می شود. از معایب این چوب این است که در برابر محیط های دارای رطوبت یا خشک دچار ترک می شوند. البته این ترک ها با کمک متخصصان قابل درمان هستند.

Capture2

چوب توسکا 

یکی از خصوصیات این چوب بافت محکم و سفت آن است. بافت این چوب باعث دوام و ماندگاری بیشتر آن می شود. این چوب دارای وزنی متعادل است. مبلمانی که از این چوب ساخته می شوند دوام و ماندگاری بالایی دارند. از دیگر دلایل انتخاب این نوع چوب، بفات و گره های خاص و منحصر به فرد آن است که باعث زیبایی بیش از اندازه آن می شود. چوب توسکا از درخت هایی که دارای ارتفاع کمی هستند و به آن درختچه می گویند، بدست می آید. رنگ های این چوب تیره هستند. این چوب اگر در شرایط فوق العاده ای باشد به 20 متر می رسد. این چوب به دلیل معایبی که دارد برای مبلمان نسبت به سایر مبل های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال این چوب از چوب هایی است که در برابر ضربه و فشار مقاومت کمتری دارند و انعطاف پذیر نیستند. از نظر قیمتی نیز این چوب دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر چوب هاست. همین امر باعث می شود تا هزینه تمام شده مبل بالاتر رود. این چوب دربرابر رطوبت و حرارت دارای دوام و مقاومت بالایی است.

با این حال، استفاده از چوب توسکا برای ساخت مبلمان دارای برخی معایب است. به عنوان مثال، این چوب به دلیل سفتی بودن، ممکن است در برابر فشار و ضربه آسیب ببیند و نسبت به برخی چوب‌های نرم، قابلیت انعطاف کمتری داشته باشد. همچنین، چوب توسکا دارای قیمت بالایی نسبت به برخی چوب‌های دیگر است و ممکن است باعث افزایش هزینه ساخت مبلمان شود. در مقابل رطوبت، چوب توسکا حساسیت کمتری نسبت به برخی چوب‌های دیگر دارد و می‌تواند در برابر رطوبت و حرارت بالا مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. این چوب به دلیل رنگبندی که دارد جزو پرفروش ترین مبلمان است. رنگ این چوب کرمی است و دارای خطوطی صاف هستند. این چوب از چوب های شکل پذیر است و میتوان از آن به عنوان صفحات تزئینی استفاده کرد.

در این مقاله به معرفی 4 مورد ازاز بهترین چوب ها پرداخته ایم، تا زمانی که میخواهید مبل و یا حتی سرویس خواب خریداری کنید. از بهترین چوب ها اطلاع داشته باشید و از آن استفاده کنید.

Capture3

در بازار مبل امام علی کرج شما می‌توانید با اقساط بلند مدت تا 60 ماهه اقدام به خرید انواع مختلف مبل در طرح و رنگ متنوع و همچنین تشک خواب، فرش و سایر محصولات مربوط به سرویس خواب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

Pgma.co

آنچه دیگران می خوانند
  • سهام عدالتی ها منتظر هدیه شب یلدا باشند | واریز سود سهام عدالت مرحله جدید از این تاریخ

  • رقبای ایران خودرو و سایپا وارد صحنه شدند | افزایش تیراژ تولید خودرو با قدرت بخش خصوصی

  • حمله سه‌جانبه به بازار ارز | عرضه ارز سه ماهه پایان سال شتاب می گیرد؟

  • عیدی ویژه رئیسی برای زنان خانه دار برای شب یلدا | حقوق بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

  • وام قرض الحسنه 200 و 300 میلیونی با سود ناچیز برای همه | دو وام قرض الحسنه با شرایط دریافت آسان

کلیک کنید
  • شرایط جدید بازنشستگی با 10 سال سابقه در بیمه تامین اجتماعی | خبر خوش برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند

  • درمان خانگی | با این گیاه تمام چرک های بدنتو خشک کن | معرفی بهترین چرک خشک کن گیاهی

  • عیدی ویژه رئیسی برای زنان خانه دار برای شب یلدا | حقوق بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

  • درمان خانگی | با این دمنوش خوشمزه از شر کبد چرب خلاص شو

  • فال قهوه ۷ آذرماه | فال قهوه امروزتان چه راز شگفت انگیزی را برایتان آشکار میکند؟

  • فوری/حذف سهمیه بندی بنزین این خودروها از امروز | سهمیه بندی بنزین جدید اجرایی شد؟

  • یارانه نقدی 4 میلیون تومانی واریز شد | زنان از یارانه نقدی جدید رئیس جمهور جا نمانند

نظر شما