شناسهٔ خبر: 63756267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقام آمریکایی: پوتین قبل از انتخابات 2024 آمریکا تن به صلح در اوکراین نخواهد داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام آمریکایی مدعی شد: رییس جمهور روسیه تا پایان سال 2024 تن به صلح در اوکراین نخواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز نوشت: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبل از اینکه از نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا مطلع شود در اوکراین صلح نخواهد کرد.

این موضوع درحالی بیان می‌شود که کشورهای غربی به شدت از پیروز شدن دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات آبان سال آینده نگران هستند. اروپایی‌ها نگرانند پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا باعث کاهش حمایت این کشور از اوکراین و تقویت روسیه شود. ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در سال 2024 است و نامزد اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری است، به شدت از حمایت ایالات متحده از اوکراین انتقاد کرده است.

در همین حال یک مقام ارشد آمریکایی پس از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: ناتو حمایت خود از اوکراین را تکرار کرد زیرا می دانست که توافق صلح در سال آینده بعید است. انتظار من این است که پوتین قبل از اینکه نتیجه انتخابات ما را ببیند، صلح نکند.

گفتنی است نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در اواسط نوامبر انجام شد، نشان داد که ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در رقابت تنگاتنگی قرار گرفته‌اند و ترامپ با 51 درصد به 49 درصد از بایدن پیشی گرفته است.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما