جمهوریت-چمران استفاده از گازوئیل در اتوبوس ها را خطرناکتر از مازوت دانسته و هشدار داد: گازوئیل استاندارد در حال حاضر در اروپا ۲۵ پیپیام است و حداکثر این استاندارد ۵۰ پیپیام است، برای اتوبوسرانی تهران هم گازوئیل ۵۰۰ پیپیام پیش بینی شده است که البته با این استاندارد به اتوبوسهای تهران ارائه نمیشود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آلودگی هوای تهران را حاصل مجموعهای از اقدامات انجام نشده در این باره دانست و خواستار توضیح مسئولان ذیربط در این باره شد و گفت: امیدواریم همانطور که میگویند در تهران از مازوت استفاده نشود.
مهدی چمران در خصوص استفاده از سوخت مازوت در نیروگاههای تهران گفت: گفته میشود که شاید در نقاط دیگر کشور از سوخت مازوت استفاده شود، اما در تهران چنین چیزی نیست، امیدواریم که همان گونه باشد که میگویند و رئیس سازمان محیط زیست هم قول دهد که در تهران از مازوت استفاده نشود.
وی استفاده از گازوئیل در اتوبوسها را خطرناکتر از مازوت دانسته و هشدار داد: گازوئیل استاندارد در حال حاضر در اروپا ۲۵ پیپیام است و حداکثر این استاندارد ۵۰ پیپیام است، برای اتوبوسرانی تهران هم گازوئیل ۵۰۰ پیپیام پیش بینی شده است که البته با این استاندارد به اتوبوسهای تهران ارائه نمیشود، شنیدهها هم حاکی از آن است که گازوئیل مورد استفاده اتوبوسها در حد ۵۰۰۰ پیپیام بوده و این مسئله در خصوص سایر نقاط کشور نیز صادق است که تصفیه آن کار بسیار مشکلی است.
وی افزود: نمیگوییم که این مسئله همه مشکل آلودگی هوای تهران است؛ اما بدون شک یکی از مهمترین آنها بوده و آلودگی را تشدید میکند، همانگونه که قرار بود موتورخانهها هم تعمیر، بازسازی و استانداردسازی شود که این اقدام هم انجام نمیشود. در خصوص بنزین هم پیشنهاداتی ارائه شده که آن هم بینتیجه بوده و اقدام موثری در این باره نیز انجام نشده است.
چمران از مسئولین ذیربط درخواست کرد که در این باره توضیح دهند که آیا گازوئیل ۵۰۰ پی پیام را به شرکت واحد ارائه میدهند؟ و اگر خیر. باید میزان گوگرد، اندازهگیری شده و توضیح دهند چرا این خدمات به صورت استاندارد به شرکت واحد ارائه نمیشود.
رئیس شورا با تأکید مجدد بر این نکته که دلیل آلودگی هوای تهران تنها این موارد نیست، گفت: آلودگی هوا نتیجه مجموعه اقدامات انجام نشده در این باره است و مسئله گازوئیل نیز میتواند یکی از همین موارد باشد که باید حل شود.
بیشتر بخوانید:
نظر شما