شناسهٔ خبر: 63718303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کرمان؛

همایش هزار نفری «دختران حاج قاسم رهروان زهرایی» در زرند برگزار شد

کرمان- همایش یک هزار نفری «دختران حاج قاسم، رهروان زهرایی» با حضور فرماندار زرند و مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در زرند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان صبح دوشنبه در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا علیهماالسلام گفت: بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان و دختران حضرت فاطمه زهرا (س) است و الگوگیری از این شخصیت بزرگ زنان را در مسیر سعادت دنیا و آخرت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان دختر از ارکان اساسی جوامع بشری هستند و سلامت فکری و جسمی آنان است که می‌تواند سلامت آینده خانواده و جامعه را تضمین کند.

رضایی خاطر نشان کرد: نقش دانش‌آموزان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در دفاع از ولایت و پیروزی انقلاب اسلامی برجسته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: اوج این نقش آفرینی حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بود که قشر دانش آموزان فداکارانه از انقلاب و کشور و ولایت و نظام دفاع کردند که تقدیم هزاران شهید دانش‌آموز مدال افتخار این جامعه هدف است.

رضا رضایی گفت: دانش‌آموزان هسته اصلی پیشرفت و امید آفرینی در جامعه هستند و هر مدرسه یک ایران آینده و عزت آفرین است و هر دانش‌آموز برای ساخت ایرانی قوی نقش کلیدی دارد.

وی به عملیات اخیر رزمندگان فلسطینی در غزه با عنوان طوفان‌الاقصی اشاره کرد و گفت: راه عزت و اقتدار مردم فلسطین در تداوم مبارزه و مقاومت مقابل جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

رضایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که پیروزی از آن اسلام و جبهه مقاومت است، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه فروگذاری نکرده است؛ ولی باید بدانند که ما از مرگ نمی‌ترسیم، بلکه با مرگ زندگی کرده و با شهادت حماسه‌ها می‌سازیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دختران حاج قاسم باید راه و روش و منش ایشان را ادامه دهند و مکتب حاج قاسم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رضا رضایی افزود: دختران حاج قاسم باید به تحصیلات علمی خود توجه داشته باشند و این را سرلوحه زندگی خود قرار دهند؛ زیرا بهترین مسیر، مسیر شهداست.

وی با اشاره به ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین گفت: توجه به ساحت اعتقادی یکی مهمترین برنامه‌های حوزه پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان است و در ساحت اعتقادی، اعتقاد به دین مبین اسلام در رأس قرار داد.

رضایی از اعزام بیش از ۵ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال جاری خبر داد و افزود: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان مکتب شهید سلیمانی و اردوهای راهیان پیشرفت از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان کرمان است.

نظر شما