شناسهٔ خبر: 63715419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پرسپولیس – النصر عربستان؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا – تیم‌ پرسپولیس امروز از ساعت ۲۱:۳۰ در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در  در ورزشگاه الاول پارک عربستان به مصاف النصر می‌رود.

به گزارش شفقنا ورزشی تیم‌ فوتبال پرسپولیس در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر می‌رود که پرسپولیس برای صعود از گروه خود باید از النصر امتیاز بگیرد.

 النصر ۱۲ امتیازی صدرنشین گروه E است و پرسپولیس با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

النصر در حالی از پرسپولیس میزبانی کرد که برنده ۸ بازی اخیرش بوده است. آنطرف میدان، پرسپولیس بعد از برتری در دیدار رفت مقابل استقلال تاجیکستان، در ۴ بازی آخرش موفق به کسب برد نشده است.

النصر در بازی قبلی خود ۳ بر صفر الاخدود را شکست داد و پرسپولیس هم با یک گل مغلوب سپاهان شد. در لیگ قهرمانان آسیا هم النصر با نتیجه ۲-۳ الدحیل را شکست داد و دیدار استقلال تاجیکستان و پرسپولیس هم با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

آنالیز ترکیب احتمالی پرسپولیس:

به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی برای این دیدار قصد دارد، تغییر تاکتیک داشته باشد و سرخپوشان را با آرایش ۳-۳-۴ راهی میدان کند. پرسپولیس معمولا در بازی‌های گذشته با آرایش ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کرد اما یحیی قصد دارد برای مهار ستاره‌های تیم فوتبال النصر تغییراتی را در ترکیب اصلی خود انجام دهد.

پرسپولیس برای این دیدار وحید امیری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و همچنین محمد عمری وینگر جوان این تیم در بازی دوستانه مقابل نساجی دچار مصدومیت جزیی شد که یحیی به احتمال زیاد این بازیکن را بر روی نیمکت قرار خواهد داد. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی نیز دیگر بازیکنان مصدوم پرسپولیس هستند.

مسئولیت حفاظت از دروازه پرسپولیس در این دیدار بر عهده علیرضا بیرانوند خواهد بود و بدون شک یکی از دوئل‌های تماشایی این دیدار میان رونالدو و بیرانوند خواهد بود. بیرانوند در ۲ دیدار قبلی مقابل فوق ستاره پرتغالی موفق شده بود گلی را از رونالدو دریافت نکند و حالا به دنبال هت‌تریک است.

محمد حسین کنعانی‌زادگان و گئورگی گولسیانی زوج خط دفاعی سرخ‌پوشان را تشکیل می‌دهند. دانیال اسماعیلی‌فر از جناح راست و علی نعمتی از جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند. تغییر اصلی یحیی در این دیدار در خط هافبک صورت می‌گیرد و به نظر می‌رسد که او قصد دارد به صورت هم‌زمان از سروش رفیعی، میلاد سرلک و مسعود ریگی در خط میانی استفاده کند. در نهایت جلوتر از آن‌ها سعید صادقی از جناح راست و مهدی ترابی در جناح چپ، پشت سر شهاب زاهدی خط حمله پرسپولیس را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی و شهاب زاهدی

آنالیز ترکیب احتمالی النصر عربستان:

النصر برای این دیدار از بین بازیکنان خارجی خود، مجاز به استفاده از تنها ۵ لژیونر است. کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، آیمریک لاپورت، الکس تلس، تالیسکا و سکو فوفانا بازیکنان خارجی فهرست النصر در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

کاسترو ۶۲ ساله و پرتغالی برای انتخاب یازده بازیکن دیدار مقابل پرسپولیس دردسر شیرینی خواهد داشت. طبق قوانین کنفدراسیون آسیا هر تیم مجاز به استفاده ۵ بازیکن خارجی به اضافه یک بازیکن آسیایی در فهرست هر بازی است. حالا این سرمربی پرتغالی باید از بین ۸ بازیکنی که در فهرست آسیایی خود دارد، تنها ۵ نفر را در فهرست بازی مقابل پرسپولیس قرار دهد.

وظیفه حمایت از دروازه النصر بر عهده نواف العقیدی ۲۳ ساله خواهد بود. دروازه‌بانی که از شروع فصل جدید در چهارچوب دروازه النصر حضور داشته است و تنها در دیدار قبلی این تیم مقابل الاخدود به دلیل مصدومیت غایب بود. لاپورت که به دلیل مصدومیت ۳ دیدار قبلی النصر را از دست داده بود و به تازگی به تمرینات گروهی این تیم اضافه شده است در این دیدار نیز در لیست النصر قرار نخواهد گرفت تا با آمادگی بیشتر برای دیدار حساس النصر مقابل الاهلال در لیگ عربستان مهیا شود.

در غیاب مدافع اسپانیایی، محمد آل فتیل و عبدالله الامری زوج خط میانی النصر را تشکیل می‌دهند. سلطان الغنام در سمت راست و محمد قاسم در سمت چپ خط دفاعی النصر را تکمیل می‌کنند. البته شانس حضور الکس تلس در سمت چپ خط دفاعی نیز وجود دارد اما اگر کاسترو از این مدافع برزیلی استفاده کند، یکی از سهمیه‌های خارجی النصر کم می‌شود، بنابراین احتمال حضور تلس کمتر خواهد بود.

زوج خط میانی این تیم را بروزوویچ و سامی الناجی تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها تالیسکا، سادیو مانه و اوتاویو پشت سر کریستیانو رونالدو یازده بازیکن ترکیب اصلی النصر را تکمیل می‌کنند. اخباری در رابطه با مصدومیت رونالدو در دیدار مقابل الاخدود شنیده می‌شد که به نظر می‌رسد این ستاره پرتغالی مشکلی برای همراهی این تیم در دیدار مقابل پرسپولیس نخواهد داشت.

با این تفاصیل، الکس تلس، سکو فوفانا و لاپورت ۳ بازیکنی هستند که در فهرست بازی مقابل پرسپولیس حضور نخواهند داشت. خلاف دیدار رفت، النصر ۳ تغییر در ترکیب اصلی خود خواهد داشت و احتمالا تالیسکا، محمد آل فتیل و سامی الناجی جایگزین لاپورت، عبدالرحمان غریب و الخیبری در ترکیب اصلی خواهند شد.

ترکیب احتمالی النصر عربستان:

نواف العقیدی، سلطان الغنام، محمد آل فتیل، عبدالله الامری، محمد قاسم، سامی الناجی، اوتاویو، مارسلو بروزوویچ، تالیسکا، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو

 

نظر شما