شناسهٔ خبر: 63693174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

افرادی که چک لیست دارند کار خود را 40 درصد سریع تر انجام می دهند(+عکس)

این نکات موفقیت مالی و افزایش بهره وری برای عموم مردم مفید است. متاسفانه در مدرسه این نکات را به ما آموزش نداده اند...

صاحب‌خبر -

افرادی که چک لیست دارند کار خود را 40 درصد سریعتر انجام می دهند، اما اکثر افراد چک لیست را اشتباه درست می کنند.

در اینجا نحوه انجام صحیح تهیه چک لیست آمده است: (با استفاده از روانشناسی)

1. تخلیه ذهن: تمام وظایف که در ذهنتان هست را بنویسید. همه پروژه ها، اهداف و کارها. این بار شناختی را آزاد می کند.

افرادی که چک لیست دارند کار خود را 40 درصد سریع تر انجام می دهند

2. وظایف را جدا کنید: آن را به 3-5 کار بزرگ در روز تقسیم کنید. از ماتریس آیزنهاور برای تفکیک وظایف بر اساس اهمیت استفاده کنید.← فوری و مهم→ فوری نیست، اما مهم است← فوری، اما نه مهم← نه فوری و نه مهم 

افرادی که چک لیست دارند کار خود را 40 درصد سریع تر انجام می دهند

3. یک لیست روتین صبحگاهی ایجاد کنید: هر روز، با یک روال ساده 5-15 دقیقه ای شروع کنید. مثال:← آب→ صبحانه→ کشش← پلانک← مدیتیشن 

افرادی که چک لیست دارند کار خود را 40 درصد سریع تر انجام می دهند

4. بلوک بندی زمان: برای هر کار؛ زمانی را برنامه ریزی کنید. 90 دقیقه کار کنید و سپس استراحت کنید. از تکنیک پومودورو استفاده کنید. 25 دقیقه کار با 5 دقیقه استراحت.

5. وظایف را به اهداف متصل کنید: برای هر کار، بپرسید "چرا؟"دانستن دلیل پشت هر کار، آن را به اهداف مرتبط می کند. اهداف = انگیزه = بهره وری بیشتر.

6. بارگذاری بیش از حد لیست خود را متوقف کنید: مشغول بودن به معنای کارآمد بودن؛ نیست. 3-5 کار اصلی و 1-2 کار جزئی کافی است. این از فرسودگی شغلی جلوگیری می کند و انگیزه شما را حفظ می کند.

7. لیست خود را در پایان روز مرور کنید: به کارهای انجام شده نگاه کنید. پیروزی ها را جشن بگیرید. آنچه از دست رفته را تجزیه و تحلیل کنید. این باعث می شود لیست روز بعد بهتر شود. بهره وری مربوط به تمرکز است، نه تعداد کارها.

افرادی که چک لیست دارند کار خود را 40 درصد سریع تر انجام می دهند

 

منبع: danmurrayserter