شناسهٔ خبر: 63677510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فوری؛ حمله پهپادی به یک کشتی باری اسرائیلی در دریای مکران

شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه گزارش داد که یک کشتی باری اسرائیلی شامگاه پنج شنبه و ساعاتی قبل از آغاز آتش‌بس در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 فارس نوشت: شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه خبر داد که یک کشتی باری اسرائیلی شامگاه پنج‌شنبه و اوایل بامداد جمعه گذشته در دریای مکران واقع در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

این اولین بار است که هدف قرار گرفتن این کشتی مخابره می‌شود و به نظر می‌رسد منابع اسرائیلی سعی کرده‌اند این موضوع را کتمان کنند. از سوی دیگر نیز هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشتی کانتینری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی است و مورد حمله یک پهپاد مشکوک در اقیانوس هند قرار گرفته است. این مقام آمریکایی حمله را منتسب به ایران دانست و از توضیح بیشتر در خصوص این ادعا خودداری کرد.

به ادعای این مقام آمریکایی این کشتی با پرچم کشور مالت در حالت حرکت بود که مورد هدف پهپاد قرار گرفته و دچار خسارت شده است. او گفت که این حمله تلفات جانی در پی نداشت. به نظر می‌رسد که این کشتی کانتینری متعلق به شرکت حمل و نقل بزرگ «CMA CGM» (مستقر در مارسی، فرانسه) است.

همچنین بر اساس داده های وبسایت MarineTraffic.com که توسط خبرگزاری فرانسه تجزیه و تحلیل شده است، این کشتی از روز سه شنبه هنگامی که بندر «جبل علی دبی» را ترک کرد، ردیاب سیستم شناسایی خودکار خود را خاموش کرد تا هدف حمله قرار نگیرد؛ کاری که پیش از این در دریای سرخ برای در امان ماندن از حمله یمنی‌ها انجام داده بود.

حمله به کشتی باری اسرائیلی پس از آن است که یکشنبه هفته گذشته (۲۸ آبان) منابع خبری از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ خبر دادند. پس از آن، شبکه «العربیه» گزارش داد اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» منتشرشده است که ۲۲ خدمه در این کشتی حضور داشته‌اند.

لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه خبر داد نیروی دریایی یمن موفق شده است یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد.

برچسب‌ها:

نظر شما