شناسهٔ خبر: 63667010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرانه مطالعه در کشور 35 دقيقه و عدد قابل توجهي است

صاحب‌خبر -
سرانه مطالعه در کشور 35 دقيقه و عدد قابل توجهي است

خبرگزاری آریا-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه مطالعه در کشور بر اساس آخرین‌ پیمایش فرهنگی کشور بدون احتساب ادعیه، مطالعه مجازی و کتب درسی، 35 دقیقه است که عدد قابل توجهی به شمار می رود.

به گزارش آریا از سمنان ،محمدمهدی اسماعیلی در مراسم رسمی اعطای تندیس پایتختی کتاب به مردم سمنان افزود:  در شاخص های حوزه کتاب با فاصله زیاد در رتبه نخست کشورهای منطقه قرار داریم و در حوزه کتابخانه نیز با فاصله بسیار زیاد در رتبه نخست کشورهای منطفه هستیم‌.

وی با بیان اینکه 10 میلیون نفر در کشور مشترک و عضو کتابخانه های عمومی هستند گفت: از این تعداد سه میلیون نفر از آنها بعنوان اعضای فعال هستند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه  حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، بعنوان رهبران انقلاب اسلامی ، مهمترین عناصر فرهنگی کشور هستند اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران، بیش از 7 میلیون بازدید کننده داشت و مزیت مطلق کشور، مشارکت بالای فرهنگی مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نگاه فرهنگی، مهمترین عنصر سازنده در کشور است گفت: 200 کتابخانه سیار جدید با همکاری وزارت صمت در کشور فعال خواهند شد.‌

اسماعیلی، استان سمنان را دارای جایگاه مهمی در حوزه فرهنگی و تمدن کشور معرفی کرد و گفت:  در استان سمنان شاهد تنوع گویش ها و لهجه های مختلف در عین تنوع و زیبایی هستیم و این امر بسیار تعجب آور و ارزشمند است.‌

وی با بیان اینکه فن آوری های نوین، یک عنصر مکمل برای فرهنگ و ادب است ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا قبل از پایان فعالیت دولت سیزدهم، مرحله اول تالار مرکزی سمنان را تکمیل نماییم.‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاندار و سایر مسئولان استان سمنان خواست تا حوزه فعالیت کتاب فروشی ها را گسترش دهند.‌

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی به همراه قشرهای مردم در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.


نظر شما