شناسهٔ خبر: 63633303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

حراج جمعه سیاه جیبتان را خالی نکند

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران اینترنتی، در خصوص خرید حراج جمعه سیاه (Black Friday) به کاربران هشدار داد.

به گزارش سپیدار آنلاین، رئیس پلیس فتا استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد تبلیغات درخصوص حراج جمعه سیاه در فضای مجازی هستیم که خریداران اینترنتی باید قبل از پرداخت وجه نسبت به صحت و سلامت اجناس خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کاربران برای پیشگیری از سوء استفاده کلاهبرداران در فضای اینترنتی از فروشگاه های مطمئن و دارای نماد الکترونیکی خرید کنند.

حراج جمعه سیاه جیبتان را خالی نکند

او اضافه کرد: درخریدهای اینترنتی برخی مواقع تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که در آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست، لذا کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

جلیلیان بیان کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت های واسط فروشگاهی است.

رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز یادآور شد: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

انتهای پیام

نظر شما