شناسهٔ خبر: 63619714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین»:

خواص سیاسی سکوت نکنند/ آنها باید مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند

یک فعال سیاسی گفت: مردم انتظار دارند از نامزدهای انتخابات حرف‌های منطقی، درست و راهبردی بشنوند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چندماه تا انتخابات مجلس باقی است و این دغدغه بیش از پیش مطرح می‌شود که چه‌طور باید زمینه‌های تحقق یک انتخابات حداکثری را رقم زد؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در موضوع انتخابات شرایط شهر به شهر متفاوت است. من تصور می‌کنم اکنون نیاز داریم که با مردم گفت‌وگو کنیم. افرادی که نامزد هستند نمی‌توانند فقط بگویند ما قصد نمایندگی مجلس داریم و به ما رأی دهید. مردم انتظار دارند از نامزدهای انتخابات حرف‌های منطقی، درست و راهبردی بشنوند تا امیدوار شوند که مشکلات حل می‌شود. همه باید با تمام اختلاف نظرهایشان باید به یک فصل مشترک برسند؛ آن هم افزایش میزان مشارکت مردم است».

او ادامه داد: «باید گوش شنوا داشت. در محافل اجازه داده شود مردم حرف‌هایشان را بزنند و بعد راه حل داده شود. مردم، کشورشان را دوست دارند و می‌خواهند مشکلات رفع شود؛ پس همه آنهایی که نامزد شده‌اند باید راه‌هایی ارائه دهند که مسائل مورد نظر مردم حل شود. باید همه بدانیم که همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر کشور آسیب ببیند همه و همه آسیب می‌بینیم. آنهایی که از شبکه‌های خارجی علیه ایران حرف می‌زنند در این کشتی ننشسته‌اند و آسیبی نمی‌بییند اما این ما مردم هستیم که آسیب می‌بینیم. همه باید بکوشیم تا فضای ناامیدی از بین برود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «خواص سیاسی نباید سکوت کنند. خواص باید مردم را تشویق به مشارکت در انتخابات کنند. خواص وظیفه دارند که مردم را به انتخابات امیدوار کنند».

او در ادامه تصریح کرد: « امیدوارم مسئولان هم کمک کنند تا فضای رقابتی شکل بگیرد. آنهایی که وفاداری‌شان به نظام ثابت شده است می‌شود در انتخابات نامزد شوند. حتما کسی که وفادار به نظام نیست نباید صلاحیتش تأیید شود و در این موضوع بحثی نیست اما اگر افراد ولو آنکه اختلاف‌نظرهایی هم با آنها باشد اما وفادار به نظام باشند، می‌توانند در انتخابات حاضر شوند تا فضای انتخابات رقابتی شود».

لاهوتی در پایان گفت: «مردم دیگر از این حرف‌ها دیگران کار نکردند و ما می‌خواهیم کار انجام دهند خسته شده‌اند. بهتر است خواص به جای اثبات خودشان و تخریب دیگران در پی اثبات نظام باشند و درباره کارهایی که می‌شود در قوه مقننه انجام داد سخن بگویند. مردم از این نوع ادبیات خسته‌ شده‌اند. نباید افراد بیایند بگویند دیگران خیانت کرده‌اند و من می‌خواهم خدمت کنم. خب خدمت که نیاز به تخریب دیگران ندارد. بهتر است بگویند چگونه و با چه برنامه‌ای می‌خواهم خدمت کنم تا مردم امیدوار شوند».

نظر شما