شناسهٔ خبر: 63605730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پس از شش هفته جنگ؛

حماس از آتش بس قریب الوقوع با اسرائیل خبر داد

رهبران گروه حماس از نزدیک شدن به آتش بس با اسرائیل خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «پارسینه»، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رویترز منتشر کرد، از آتش بس قریب الوقوع با اسرائیل خبر داد.

هنیه گفت که حماس پاسخ خود را در گفتگو‌های جاری را به میانجی‌های قطری ارائه کرده است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری ارائه نشده است، اما یکی از مقامات حماس به الجزیره گفت که مذاکرات بر روی مدت زمان آتش‌بس، ترتیبات ارسال کمک‌ها به غزه و تبادل اسرا متمرکز بوده است.

عزت الرشیق گفت که هر دو طرف زنان و کودکان را آزاد خواهند کرد و جزئیات بیشتر توسط قطر اعلام خواهد شد.

به گفته الرشیق، این توافق شامل آتش بس، اتخاذ ترتیباتی برای ورود کامیون‌های کمک رسانی به تمام مناطق غزه و انتقال مجروحان به کشور‌های دیگر برای درمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات بین طرف‌های درگیر هفته‌ها است که ادامه دارد، گفت که اسرائیلی‌ها توافق را متوقف کرده بودند.

این مقام حماس گفت که این توافق از طریق تماس‌های تلفنی مورد توافق همه تیپ‌های مستقر در غزه قرار گرفته است، و اضافه کرد که «ما همیشه متحد هستیم، چه در میدان جنگ باشد و چه در تصمیم گیری‌های سیاسی.»

در خبری جداگانه، وب سایت اسرائیلی «والا نیوز» نوشت که یحیی سنوار، از مقامات ارشد حماس، گفته است که این توافق، فعالیت هواپیما‌های اسرائیلی در غزه را در طول آتش‌بس ممنوع می‌کند.

اسرائیل از ارائه جزئیات درباره گفتگو‌هایی که با میانجیگیری قطر در جریان است خودداری می‌کند، اما کانال ۱۲ این رژیم به نقل از یک مقام ارشد اعلام کرد که آن‌ها به توافق نزدیک هستند.

رویترز هفته گذشته گزارش داده بود که قطری‌ها دنبال آن هستند که حماس ۵۰ نفر از اسرائیلی‌ها را در مقابل آزادی شماری از زندانیان فلسطینی و یک آتش بس سه روزه، آزاد کند.

نظر شما