شناسهٔ خبر: 63544608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم کبودراهنگ در مجلس عنوان کرد:

شناسایی ۱۷ فروچاله اطراف کبودراهنگ| کشت‌های بی‌رویه بحران ایجاد کرده است

همدان - نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس بااشاره به شناسایی ۱۷ فروچاله اطراف کبودراهنگ گفت: کشت‌های بی‌رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار؛ فتح‌الله توسلی در جشنواره خیرین آبرسان شهرستان بهار با بیان اینکه تغییر اقلیم شرایط کشور را کاملا متحول کرده است، اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی باعث تخلیه سفره‌های زیرزمینی شده و شرایط بحرانی است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز مطالعات از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی ۴۱۰ محدوده به عنوان محدوده ممنوعه قرار گرفته است، گفت: بیش از ۱۷ فروچاله در اطراف کبودراهنگ داریم که هم کشاورزی و هم زندگی مردم را تهدید می‌کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه تهدید آب در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه سلامت نیز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، افزود: با این روند افراد مولد را نیز از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کشت‌های بی‌رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده است، گفت: ادامه این روند قطعا چالش جدی و بحران ایجاد خواهد کرد و باید مدیریت درستی در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

توسلی تاکید کرد: طبق برآورد کارشناسان آبفا مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکل در روستاها و شهرها نیاز است که با توجه به پیگیری که داشتیم در یک مرحله ۱۳۵ میلیارد تومان و دوباره ۵۸ میلیارد تومان محقق شد و ما توانستیم ۱۰ برابر منابع استان را از مرکز اخذ کنیم.

وی گفت: پیگیری برای تخصیص سهم آب از سد تالوار نیز صورت گرفته و در سفر وزیر نیرو دستور آن داده شد و امور آب مطالعات آن را انجام داده است‌.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه این پروژه قریب به هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و وزارت نیرو و امور آبفا تامین خواهد کرد، گفت: این حق مردم بهار و کبودراهنگ است که به این مناطق توجه ویژه‌ای شود.

نظر شما