شناسهٔ خبر: 63543662 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

دولت رتبه بندی را برای تمام معلمان اجرا کرد

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: دولت سیزدهم رتبه بندی را با تامین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تمام معلمان کشور اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

رضا مراد صحرایی روز شنبه در همایش نو معلمان گام دومی البرز افزود: دولت آموزگاران ابتدایی را در رتبه بندی بالاتر و با شاخص‌های ارزشی بیشتری قرار خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در سند تحول بنیادین نیز بر آن‌ها تاکید شده بی شک تاثیر بسزایی بر جامعه‌ی معلمان و دانش آموزان دارد.

وی افزود: اگر بر ۶ ساحت اصلی سند تحول بنیادین متمرکز شویم بی شک جامعه‌ای متمدن و آینده‌ای روشن و پویا در آینده خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: معلم در تعبیر حکیم انقلاب الماس عشق و چراغ دل یک ملت است؛ ما امروز کانون‌های ارزیابی را در سراسر کشور بر پا کرده ایم و حدود ۷۰۰ کانون در جامعه ز به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می‌پردازند.

در انتخاب معلم باید دقت کامل داشت

صحرایی گفت: در انتخاب معلم باید بیش از این‌ها دقت داشته باشیم چرا که معلمان کسانی هستند که آینده سازان را تربیت می‌کنند.

وی در توصیف معلمان برتر بیان کرد: یک معلم خوب باید روانشناس خوب، آگاه به نیاز‌های روانی کودکان و نوجوانان و اهل مطالعه باشد که امروز بسیاری از مشکلات ما از همین موضوع نشات می‌گیرند.

فرسودگی شغلی در معلمان تکرار است

صحرایی افزود: فرسودگی شغلی در معلمان فقط یک دلیل اصلی دارد و آن هم تکرار است؛ بنابراین معلم خوب به طور مستمر بر دانش خود می‌افزاید.

وی آزمون سازی از وظایف معلمان برشمرد و گفت: آزمون‌ها برای یادگیری طراحی و ساخته می‌شوند و بهترین فرصت برای یادگیری هستند؛ معلمی که آزمون ساز نباشد شخصی است که بذر آموزش کاشته، اما آن را برداشت نکرده است.

صحرایی افزود: مسیر رشد معلمی در سه ساحت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی تا کنون تایید شده و در مسیر رشد و بالندگی بیشتر معلمان اجرا خواهد شد. در سند تحول بنیادین به صراحت آمده است که باید به معلمان ابتدایی اهمیت و بهای فراوان داده شود. عمیقا بر این باورم که هیچ کس در کشور در حیطه‌ی نظام تعلیم و تربیت نقشی به اندازه‌ی معلمان ابتدایی ایفا نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش از واگذاری اردوگاه اقامتی دانش آموزان استان تهران به البرز خبر داد و بیان کرد: باید بیش از این به معلمان بهاد داد و اگر روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان ظرفیت نداشته باشد و فقط یک انتخاب داشته باشد بدون شک معلمان ابتدایی را استخدام خواهیم کرد چرا که معلمان ابتدایی پایه‌های تعلیم و تربیت کشور را بنا می‌کنند.

در همایش نو معلمان گام دومی البرز معلمان حاضر سوگند نامه بکارگیری تمام تلاش خود را در تربیت اسلامی نسل آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش قرائت کردند.

نظر شما