شناسهٔ خبر: 63500917 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ادعای اسرائیل برای حمله به بیمارستان غزه دروغ از آب درآمد

پایگاه حماس در «شفا» پیدا نشد

روزنامه جوان

نیرو‌های صهیونیستی پس از چند روز حملات شدید به اطراف بیمارستان شفا، جایی که مجروحان جنگی و هزاران فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، یورش برده و آن را به اشغال خود درآوردند، اما برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، نه خبری از نیرو‌های حماس و تسلیحات بود و نه اسرای صهیونیست در آنجا نگهداری می‌شدند؛ چیزی که دروغ بودن اهداف ادعایی اسرائیلی‌ها را از حمله به این مکان غیرنظامی اثبات کرد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نیرو‌های صهیونیستی پس از چند روز حملات شدید به اطراف بیمارستان شفا، جایی که مجروحان جنگی و هزاران فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، یورش برده و آن را به اشغال خود درآوردند، اما برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، نه خبری از نیرو‌های حماس و تسلیحات بود نه اسرای صهیونیست در آنجا نگهداری می‌شدند؛ چیزی که دروغ بودن اهداف ادعایی اسرائیلی‌ها را از حمله به این مکان غیرنظامی اثبات کرد.

رژیم صهیونیستی که هدف از حمله زمینی به غزه را نابودی جنبش حماس اعلام کرده است، برای پیدا کردن نیرو‌های این گروه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند. پس از بمباران زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی که ده‌ها هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است، اکنون بیمارستان‌ها هم از تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها در امان نیستند. نظامیان اشغالگر روز چهارشنبه با تکمیل محاصره بیمارستان شفا، بزرگ‌ترین بیمارستان غزه، به این مرکز درمانی حمله و بخش‌های مختلف آن را گلوله باران کردند. به گزارش شاهدان، تعدادی زیادی از بیماران و آوارگان فلسطینی حاضر در این بیمارستان، بر اثر تیراندازی‌های کور صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند. طبق گزارش الجزیره، سربازان ارتش صهیونیستی، برق و اینترنت بیمارستان شفا را هم قطع کرده‌اند. اسماعیل الثوابطه، مدیرکل دفتر رسانه‌های دولتی گفت: «نیرو‌های اشغالگر به بیمارستان شفا یورش بردند و داخل اتاق‌های بیماران آتش گشودند و کاری که اشغالگران انجام می‌دهند جنایت جنگی است.»
منابع فلسطینی دیشب گفتند نیرو‌های اسرائیلی ۳۰ نفر ازجمله چند زن و کودک را که تلاش می‌کردند از بیمارستان خارج شوند، با ضرب گلوله مستقیم کشتند.
دکتر منیر البرش، مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه گفت که نیرو‌های اسرائیلی زیرزمین شفا را جست‌وجو کردند و وارد ساختمان‌های جراحی و اورژانس این مجموعه شدند. علاوه بر این، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان شفا را نیز درهم کوبیدند. شبکه المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست بیمارستان شفا را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند و نظامیان اسرائیلی مانع از ارائه خدمات پزشکی به تعدادی از زخمی‌های بستری شده در این بیمارستان می‌شوند. همچنین گزارش‌های غیررسمی مبنی بر گروگان گرفتن ۲۰۰ نفر از فلسطینیان مستقر در این بیمارستان هم منتشر شده است. شایان ذکر است که جنایت جدید صهیونیست‌ها درحالی است که هزاران غیرنظامی همچنان در بیمارستان شفا گیر افتاده‌اند و این بیمارستان از آب و برق محروم است و به گفته مدیر آن، پزشکان مجبور شده‌اند ده‌ها جسد را در یک گور دسته‌جمعی دفن کنند. در این بیمارستان هزاران بیمار فلسطینی، کادر پزشکی و غیرنظامیان در نتیجه جنگ شدید از ۷ اکتبر گذشته آواره شده‌اند. به گزارش المیادین، حدود ۷۰۰ بیمار در بیمارستان باقی مانده‌اند که وضعیت حدود ۱۰۰ نفر وخیم است و بیش از هزار کادر پزشکی نیز در محل گرفتار شده‌اند، اما به دلیل کمبود دارو و سوخت قادر به درمان بیماران نیستند.


ادعای صهیونیست‌ها دروغ از آب درآمد
درحالی که ارتش اسرائیل بدون ارائه هیچ مدرکی، ادعا می‌کند که حماس از بیمارستان‌های غزه به عنوان سنگری برای نیرو‌های خود استفاده می‌کند و مرکز فرماندهی اصلی مقاومت در داخل بیمارستان شفا و در تونل‌های حفاری شده در زیر این بیمارستان قرار دارد، اما رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعتراف کرد که اسرائیلی‌ها هیچ یک از نیرو‌های حماس و هیچ سلاح و اسرای صهیونیست را در بیمارستان شفا پیدا نکرده‌اند. اسرائیل تاکنون شواهدی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده و حماس هم حضور و فعالیت خود را در زیر بیمارستان شفا رد کرده است. رسانه‌های صهیونیستی هم پیش‌تر همسو با مقامات این رژیم با انتشار تصاویر مربوط به یک شکاف روی زمین نزدیک بیمارستان شفا مدعی شده بودند که این شکاف و دریچه نشان‌دهنده وجود مقر‌های زیرزمینی حماس است، اما بعداً معلوم شد که این دریچه مربوط به محل تهویه زیرزمین بیمارستان بوده است. جنبش حماس دیروز با صدور بیانیه‌ای، رژیم اشغالگر و امریکا را مسئول کامل تبعات ناشی از یورش اشغالگران به بیمارستان شفا دانست.
رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست سانسور جنایت‌هایش تمامی خبرنگاران و عکاسان حاضر در اطراف بیمارستان شفا را بازداشت کرده است. این اقدام صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که سند متقن برای متهم کردن حماس به فعالیت نظامی در زیر بیمارستان شفا وجود ندارد. بنابراین می‌توان گفت که اگر هدف واقعی صهیونیست‌ها از حمله به بیمارستان، گرفتن مرکز فرماندهی حماس بود باید گفت که دشمن اسرائیلی به کاهدان زده است.
با وجود اینکه ارتش اسرائیل در بخش‌هایی از شمال غزه پیشروی نسبی کرده است، اما با این حال تاکنون نتوانسته اطلاعاتی از محل نگهداری اسرا پیدا کنند.
مقامات تل‌آویو با این ادعا که همه مناطق غزه جزو مراکز نظامی حماس به شمار می‌روند، سعی دارند جنایات خود را در حمله به غیرنظامیان به ویژه بیمارستان‌ها که طبق قوانین بین‌المللی حمله به آن‌ها ممنوع شده است، توجیه کنند و نشان دهند که هدف آن‌ها مقابله با گروه‌های مقاومت است، اما تاکنون ادله‌ای که نشان دهد حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند یافت نشده است. حتی فیلم‌ها و تصاویری که صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر از مقر‌های ادعایی حماس در زیر بیمارستان‌ها منتشر کرده‌اند، جعلی از آب درآمده است و افکارعمومی چنین دروغ‌پردازی‌هایی را باور نمی‌کند.


بمباران مداوم غزه
با وجود اینکه اخباری مبنی بر توافق احتمالی بر سر آتش‌بس موقت در غزه منتشر شده است، اما ارتش اسرائیل به حملات گسترده خود به مناطق مختلف این باریکه ادامه می‌دهد. به گزارش المیادین، همزمان با یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود علیه مناطق مختلف این باریکه ادامه می‌دهند. بر اساس این گزارش، در جریان بمباران منازل مسکونی در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم پنج فلسطینی به شهادت رسیدند. به دلیل حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اکثر بیمارستان‌های شمال و جنوب غزه تعطیل شده‌اند.
با تداوم حملات اسرائیل به غزه، وضعیت انسانی در این منطقه به شدت فاجعه‌بار است و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به آن هشدار می‌دهند. به گزارش روزنامه القدس‌العربی، «کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف روز چهارشنبه بعد از سفر به غزه، گفت: «وضعیت غزه به شدت وخیم است و هیچ جای امنی برای یک میلیون کودک این منطقه وجود ندارد.» او در بیانیه خود از تخلفات شدید علیه کودکان شامل کشتار، نقص عضو، آدم‌ربایی و حملات به مدارس و بیمارستان‌ها و ممانعت از دسترسی بشردوستانه خبر داد و این اقدامات را محکوم کرد.

نظر شما