شناسهٔ خبر: 63500444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای کاخ سفید: عملیات نظامی اسرائیل در بیمارستان را تائید نکرده‌ایم

نیویورک- ایرنا- جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که آمریکا عملیات ارتش اسرائیل در اطراف بیمارستان الشفاء را تائید نکرده و هیچ یک از طرح های نظامی اسرائیل را تائید نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ایالات متحده همچنان بر این باور است که اسرائیل نباید بیمارستان های غزه را در حملات هوایی هدف قرار دهد و غیرنظامیان باید از درگیری ها محافظت شوند.

کربی گفت: «ما عملیات نظامی آن‌ها در اطراف بیمارستان را تأیید نمی‌کنیم. در واقع ما هیچ یک از عملیات‌های تاکتیکی آنها را تأیید نمی‌کنیم. اینها عملیات نظامی اسرائیل است که خودشان برنامه ریزی می کنند و طبق رویه های تعیین شده خودشان عمل می کنند و آمریکا در آن دخالتی ندارد.»

او گفت که "از ارائه تفسیری در مورد عملیات در حال انجام خودداری خواهد کرد."

کربی ادعای روز گذشته خود را مبنی بر این که آمریکا «نمی‌خواهد شاهد حمله هوایی به بیمارستان‌ها باشد» یا « غیرنظامیان، بیماران و کادر پزشکی بی‌گناه قربانی تیراندازی بین حماس و نیروهای دفاعی اسرائیل شوند»، تکرار کرد.

او گفت که در تماس تلفنی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، عملیات اطراف بیمارستان الشفاء « در مرکز توجه» نبود.

 رئیس مجتمع پزشکی الشفاء غزه به عنوان بزرگترین بیمارستان باریکه در سخنانی اعلام کرد که رژیم اسرائیل خط لوله اصلی آب بیمارستان را منفجر کردند و اکنون در این بیمارستان قطره‌ای آب یافت نمی‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد ابو سلمیه رئیس مجتمع پزشکی الشفاء در غزه در این باره به الجزیره گفت که نظامیان ارتش اسرائیل همچنان در بخش‌هایی از این بیمارستان مستقر هستند و اجازه دسترسی به داروخانه را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد، ارتش رژیم اشغالگر بدون اینکه برای آوردن سوخت برای کمک به بیماران به خود زحمت دهد، در ساختمان دیالیز حضور دارد. ما نمی‌توانیم برای درمان بیماران به داروخانه برسیم، چراکه رژیم اشغالگر به هر کسی که حرکت می‌کند تیراندازی می‌کند. آب، برق و اکسیژن تمام بخش‌های بیمارستان قطع شده است.

ابوسلیمه همچنین گفت: صهیونیست‌ها خط لوله اصلی آب بیمارستان را منفجر کردند و اکنون در این بیمارستان قطره‌ای آب یافت نمی‌شود. توانستیم ۸۲ جسد را دفن کنیم و ۶۰ جسد دیگر در بخش اورژانس باقی مانده که قادر به دفن آن‌ها نیستیم.

وی با بیان اینکه هیچ پزشکی در داخل بیمارستان نمی‌تواند از مکانی به مکان دیگر منتقل شود، تصریح کرد، بیش از ۹۰۰ بیمار و ۵ هزار آواره با خطر مرگ قطعی مواجه هستند.

در حالی چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد که ارتش اسرائیل  بامداد چهارشنبه پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفاء غزه وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ادعای رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر کشف سلاح و مهمات در مجتمع بیمارستانی شفا، ادامه دروغ و تبلیغات بی اساس با هدف توجیه جنایات این رژیم برای نابودی بخش بهداشت و درمان نوار غزه است.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعای اخیر اسرائیل  همان ادعای مطرح شده توسط این رژیم در جریان حمله به بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی در غزه است که تل آویو با قرار دادن تسلیحات در این مکان، اقدام به بافتن داستان های بی اساس و غیر قابل باور برای همگان کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنین افزود: در مدت بیش از دو هفته اخیر بارها از سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی درخواست کرده ایم برای تشکیل یک کمیته بین المللی جهت ارزیابی اوضاع بیمارستان ها و اطلاع از روایت اشغالگران و ادعاهای باطل آنها اقدام نمایند. زیرا به خوبی از میزان دروغگویی و گمراه کردن افکار عمومی با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایاتش علیه کودکان، زنان و غیر نظامیان بی دفاع توسط رژیم اشغالگر اطلاع داریم.

روز سه شنبه نیز شبکه آمریکایی سی ان ان با انتشار گزارشی به نقل از مدیر این بیمارستان، از شرایط داخل آن فاجعه بار است و توقف فعالیت واحدهای ضروری آن خبر داد.

نظر شما