شناسهٔ خبر: 63470261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

خبر بد برای ژوائو

ستاره پرتغالی، قربانی بزرگ بازگشت دی‌یونگ

با بازگشت دی‌یونگ از مصدومیت احتمالا ژوائو فلیکس از ترکیب اصلی بارسا خارج شده و به روی نیمکت خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز چند هفته‌ای است که منتظر بازگشت فرانکی دی‌یونگ است. هافبک هلندی که دو هفته پیش برای بازگشت به ال‌کلاسیکو تلاشی ناموفق داشت، در حال حاضر برای کادرفنی، هم تیمی‌ها و هواداران یک مهره کلیدی است که بازگشتش به ترکیب، روند تیم را متحول خواهد کرد. 

خود مربی قبلاً علناً اعلام کرده بود که فرانکی برای بازی مقابل رایو وایه‌کانو، اولین بازی پس از تعطیلات ملی، در دسترس خواهد بود اما باید دید که او سی-چهل دقیقه بازی خواهد کرد یا بیشتر. ولی قطعا بازگشت فرانکی دست ژاوی برای انتخاب بهترین ترکیب را بازتر خواهد کرد.

1948930

با بازگشت دی‌یونگ احتمالا ژاوی به سیستم با چهار هافبک برمی‌گردد، فرمولی که به ژاوی در کسب عنوان قهرمانی لالیگای 23-2022 کمک زیادی کرد. یک ترکیب یازده نفره متشکل از چهار هافبک، نظم تیمی بارسا را افزایش می‌دهد و خطر از دست دادن توپ را به حداقل می‌رساند. علاوه بر آن، برتری در خط میانی و تامین توپ برای مهاجمان را نیز تسهیل می‌کند.

بدیهی است که این فرمول مستقیماً روی برخی از بازیکنانی که اکنون شروع کننده هستند تأثیر می‌گذارد. همه چیز نشان می‌دهد که ژوائو فلیکس قربانی بزرگ بازگشت دی یونگ خواهد بود. در واقع اگر ژاوی در نهایت 4 هافبک را انتخاب کند، ملی پوش پرتغالی می‌تواند بزرگترین قربانی باشد. دی یونگ، ایلکای گوندوگان، پدری و گاوی گزینه‌های اصلی ژاوی برای خط میانی هستند.

1945167

مطمئناً برای ایجاد تغییرات مقابل رایو هنوز خیلی زود است، زیرا فرانکی تقریباً دو ماه است که دور از فوتبال بوده و به سختی بتواند در ترکیب ثابت قرار بگیرد، اما در دیدارهای بعدی برابر پورتو و اتلتیکو مادرید در لالیگا احتمال بازگشت بارسا به سیستم با چهار هافبک با دی‌یونگ وجود دارد و ژوائو باید نیمکت‌نشین شود.

نظر شما