شناسهٔ خبر: 6345316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

اعلام همبستگی روزه‌داران فلسطینی با شیخ عدنان مقابل زندان عوفر

ده ها نفر از شهروندان فلسطینی شنبه شب گذشته به نشانه همبستگی با شیخ خضر عدنان که نزدیک به ۵۵ روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، در مقابل ورودی زندان صهیونیستی "عوفر" در غرب رام الله افطار کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این مراسم افطار دسته جمعی که به دعوت گروه های فلسطینی برگزار شد، ده ها نفر از فعالان کمپین "آب و خرما" حضور داشتند و با در دست گرفتن تصاویر شیخ عدنان، حمایت خود را از او اعلام کرده و خواستار آزادی فوری وی شدند.

مهند عزمی از فعالان کمیته های مقاومت مردمی مخالف شهرک سازی و احداث دیوار حائل در گفتگو با خبرگزاری بین المللی "آناتولی" ترکیه تصریح کرد که «ما امروز برای ابراز همبستگی با شیخ عدنان و رساندن صدای وی به گوش جهانیان اینجا جمع شده ایم و به رژیم صهیونیستی اعلام می کنیم که هرگز اسرای فلسطینی دربند زندان های این رژیم را فراموش نخواهیم کرد، بلکه در کنار آنها خواهیم بود و صدای آنها را به گوش جهانیان خواهیم رساند.»

خضر عدنان ۳۶ ساله نزدیک به ۵۵ روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد و از زمان اعتصاب غذای ۶۷ روزه خود در سال ۲۰۱۲ که منجر به آزادی وی از زندان های صهیونیستی شد، محبوبیت زیادی نزد فلسطینیان پیدا کرده است، اما رژیم صهیونیستی در تاریخ ۸ ژوئیه گذشته مجددا وی را در ایست بازرسی نظامی شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری بازداشت کرد و وی در اعتراض به تمدید بازداشت اداری (بدون محاکمه و تفهیم اتهام) خود از تاریخ ۵ مه گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

بازداشت اداری اصطلاحا به بازداشت اسرای فلسطینی بدون محاکمه آنها اطلاق می شود که از یک تا ۶ ماه را شامل می شود و در برخی موارد چندین بار تمدید می شود. رژیم صهیونیستی وجود پرونده های محرمانه امنیتی را دلیل بازداشت اداری برخی اسرای فلسطینی اعلام کرده است. بر اساس آمارهای هیات رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی در سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف"، در حال حاضر ۶۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی به سر می برند.

نظر شما