شناسهٔ خبر: 63437355 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شکستی دیگر برای نساجی در پایان هفته دهم لیگ برتر

ادامه روند نزولی پرسپولیس و سقوط به رده سوم سپاهان فاتح نبرد مدعیان قهرمانی شد

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در شرایطی با پیروزی تیم اصفهانی به پایان رسید که این تیم نمایش بهتری از سرخپوشان داشت تا تیم یحیی گل‌محمدی روند نزولی‌اش را با شکست تکمیل کند.

صاحب‌خبر -
 
 
بازی‌های هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر عصر دیروز با انجام دو دیدار به پایان رسید. در مهم‌ترین بازی هفته، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۳۰ در حضور پنجاه هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر تیم اصفهانی به پایان رسید.
یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را با علیرضا بیرانوند(کاپیتان)، گئورگی گولسیانی ،علی نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی (90 - میلاد سورگی)، مهدی ترابی (85 - وحدت هنانوف)، میلاد سرلک (90 - مسعود ریگی)، دانیال اسماعیلی‌فر، شهاب زاهدی، سعید صادقی (75 - امید عالیشاه) و محمد عمری به میدان فرستاد.
اما ژوزه مورایس در ابتدای نیمه دوم، شهریار مغانلو را به جای احسان پهلوان وارد زمین کرد تا نحوه بازی این تیم نسبت به نیمه اول هجومی‌تر شود. پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی، محمد کریمی، رامین رضائیان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد قربانی(کاپیتان)، محمد جواد حسین‌نژاد و احسان پهلوان (۴۶- شهریار مغانلو) بازیکنان سپاهان در نیمه دوم بودند.
سپاهان نیمه دوم بازی را هجومی‌تر از نیمه اول آغاز کرد و در دقیقه ۴۸ محمدجواد حسین‌نژاد پس از اینکه چند بازیکن پرسپولیس را جا گذاشت توپ را به رامین رضائیان رساند که ضربه او را بازیکنان پرسپولیس دور کردند، پس از آن مجدداً موقعیت برای سپاهان شکل گرفت و میلاد زکی‌پور شوت محکمی را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که علیرضا بیرانوند به زیبایی توانست آن را مهار کند و توپ به کرنر رفت.
در دقیقه ۵۹ و روی غفلت قلب دفاعی پرسپولیس، توپ به شهریار مغانلو رسید که او در مصافی تک به تک به علیرضا بیرانوند نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و پس از برخورد توپ به بیرانوند توپ راهی کرنر شد. سپاهانی‌ها مجدداً روی دروازه پرسپولیس حمله‌ور شدند و روی سانتر زکی‌پور توپ به فرشاد احمدزاده رسید و ضربه قیچی این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
پرسپولیس در نیمه دوم کاملاً فاز دفاعی گرفت و سپاهانی‌ها حملات متعددی را روی دروازه بیرانوند تدارک دیدند که در یکی از این صحنه‌ها و در دقیقه ۶۶ اشتباه عجیب خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس دروازه این تیم را تهدید کرد که توپ را کنعانی زادگان به بیرون فرستاد.
در دقیقه ۷۰، محمدجواد حسین‌نژاد توپ را تا نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس آورد که توسط بازیکنان پرسپولیس سرنگون شد و روی یک ضربه کاشته رضا اسدی با شوت فوق‌العاده زیبا و غیرقابل مهار توانست به زیبایی دروازه پرسپولیس را باز کند تا حساب کار یک بر صفر به سود میزبان شود.
در دقیقه ۷۷ پرسپولیسی‌ها برای اولین بار در نیمه دوم به سمت دروازه سپاهان حمله ور شدند که شوت از راه دور محمد عمری را پیام نیازمند دور کرد. در دقیقه ۹۰ و روی ارسال امید عالیشاه ضربه سر گئورگی گولسیانی به شکل خطرناک از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.
سپاهان با این پیروزی پس از ۸ سال توانست پرسپولیس را در اصفهان شکست دهد. همچنین شاگردان مورایس با کسب این پیروزی ۱۵ امتیازی شدند و به رده پنجم جدول رسیدند و پرسپولیس هم با ۱۷ امتیاز و یک رده نزول در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.
رحمتی در منطقه سقوط!
پیش از این دیدار و در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نساجی میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود که با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. گلزنی مجید علیاری در دقیقه 7 سبب شد ذوبی‌ها از رقیب خود پیش بیفتند. با این حال نونو دلگادو گل تساوی نساجی را در دقیقه 19 به ثمر رساند. در حالی که بازی در دقایق تلف شده سپری می‌شد و رو به پایان بود، فردین یوسفی گل دوم ذوب‌آهن را در دقیقه 2+90 به ثمر رساند تا سفید و سبزپوشان به هر سه امتیاز این مسابقه دست یابند.
شاگردان سیدمهدی رحمتی که اخیراً با دو شکست مقابل آلمالیق از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا بازماندند و طی پنج هفته اخیر لیگ برتر نیز چهار بار طعم باخت را چشیده‌اند، با شش امتیاز در رتبه پانزدهم جدول باقی ماندند.رحمتی در نشست خبری قبل از بازی، دیدار با ذوب آهن را کلیدی‌ترین دیدار نساجی خوانده بود و باخت در این مسابقه کلیدی، فشارها را بر سرمربی نساجی افزایش داد. ذوب‌آهن هم با 18 امتیاز به رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.
*محاسبه امتیازات تیم پرسپولیس با احتساب 1 امتیاز منفی صورت گرفته است. 
*محاسبه امتیازات تیم سپاهان با احتساب 4 امتیاز منفی صورت گرفته است.
*محاسبه امتیازات تیم شمس آذر قزوین با احتساب 3 امتیاز منفی صورت گرفته است.

نظر شما