شناسهٔ خبر: 63419667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بیشتر آمریکایی‌ها دیگر رغبتی به جنگیدن برای کشورشان ندارند

در شرایطی که به نظر می رسد اعتماد افکار عمومی آمریکا به نیروهای مسلح این کشور کاهش یافته است، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که بزرگسالان آمریکایی در صورتی که کشورشان وارد یک جنگ عمده شود، دیگر تمایلی به خدمت در ارتش ندارند.

صاحب‌خبر -

 هفته نامه نیوزویک در این خصوص نوشت: نظرسنجی موسسه تحقیقاتی اشلون اینسایت (Echelon Insights) نشان داد که از بین هزار و ۲۹ نفر از رای دهندگان احتمالی، ۷۲ درصد از آنها اعلام کردند که دیگر تمایلی به شرکت در ارتش در صورت ورود آمریکا به جنگی بزرگ ندارند و فقط ۲۱ درصد به سوال مربوطه پاسخ مثبت دادند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین ۲۶-۲۳ اکتبر (۴-۱ آبان) و بعد از حملات حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) انجام شده است.

این نتایج در حالی منتشر شد که در سال های اخیر همه شاخه های نیروهای مسلح آمریکا در دستیابی به اهداف خود برای جذب نیرو با چالش مواجه بوده اند؛ موضوعی که نشان می دهد بی تفاوتی نسبت به خدمت نظامی در بین آمریکایی ها افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳ ارتش و نیروی هوایی نتوانستند به هدف خود برای جذب حدود ۱۰ هزار نیرو دست یابند و نیروی دریایی نیز کمتر از ۶ هزار نیرو جذب کرد. از سال ۱۹۸۷ تعداد نیروهای فعال موظف در آمریکا کاهشی ۳۹ درصدی داشته است.

کارشناسان می گویند که این کمبودها با توجه به فضای متشنج جهانی و تردید درباره نقش رهبری آمریکا نگران کننده است.

جاستین هندرسون اپراتور سابق حمل و نقل نظامیان آمریکایی که اکنون در جذب نیرو فعال است، به نیوزویک گفت: ما در حال تامین نیرو برای دو جنگ هستیم، نیروی زمینی مستقر داریم، هواپیماهای ما بر فراز غزه در حرکت هستند بنابراین در واقع در آنجا درگیر جنگ شدیم و مطمئن نیستیم که در تایوان چه اتفاقی رخ خواهد داد.

دیوید یوستیس(David Eustice) مدیر کارشناسان استخدام نظامی به نیوزویک نیز در این خصوص گفت: نگاهی به تاریخ نشان می دد که ما برای ورود به جنگ باید متقاعد شویم. در حالی که آمریکایی ها به دلیل و بهانه ای برای حمایت از جنگ در ویتنام نیاز داشتند، جنگ افغانستان فوری و با حمایت گسترده بود زیرا اتفاقی برای کشور رخ داده بود.

نیوزویک نوشت: در ابتدای ماه اکتبر نظرسنجی «جی ال پارتنرز» از بین ۱۰۰۰ نفر از رای دهندگان احتمالی که به سفارش روزنامه دیلی میل انجام شد، نشان داد در حالی که اکثریت آمریکایی ها گفتند اگر کشورشان مورد حمله قرار گیرد به خاطر آن می جنگند این احساس در بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در پایین ترین سطح بود.

نظرسنجی گالوپ در ماه ژوئن نیز نشان داد که اعتماد به ارتش آمریکا برای ششمین سال متوالی به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر آمریکایی‌ها دیگر رغبتی به جنگیدن برای کشورشان ندارند

تحلیلگران می گویند وضعیت اقتصاد آمریکا جذب نیرو برای ارتش را دشوار کرده است. در دوران کاهش بیکاری و افزایش دستمزدها خدمت در ارتش ظاهرا کمتر مورد توجه جوان ترها است. پس تا حدی جبر اقتصادی برای دستیابی به اهداف جذب نیرو در ارتش لازم است.

یوستیس درباره آمار خودکشی در بین کهنه سربازان آمریکایی گفت: با توجه به خودکشی ۲۴ نفر از کهنه سربازان در روز، یک همه گیری بهداشت روانی خاص در بین آنها وجود دارد.

نیوزویک نوشت ارتش آمریکا همچنین با سطح بالایی از ناتوانی برای خدمت در میان جمعیت عمومی این کشور مواجه است: ارزیابی ها نشان می دهد که از سال ۲۰۲۰، ۷۷ درصد از افراد ۱۷ تا ۲۴ ساله به دلایل پزشکی، مصرف مواد مخدر یا سوابق کیفری فاقد صلاحیت خدمت در ارتش بودند.

 

نظر شما