شناسهٔ خبر: 63418851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

متکی: جمهوری اسلامی با مردم گره خورده است

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در گردهمایی اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: انتظار داریم یک مجلس تخصصی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد زیرا مطالبات یک نسل با نسل دهه‌ی قبل، تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در گردهمایی اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: انتظار داریم یک مجلس تخصصی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد زیرا مطالبات یک نسل با نسل دهه‌ی قبل، تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در گردهمایی اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با اشاره به تداوم جنایت‌ صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: تمام این جنایت‌ها به نام بشر مدرن، به نام بشر مدافع حقوق بشر و به نام بشر مدافع حقوق زن و کودک انجام می‌شود و در سایه‌ی سکوت نهادهای حقوق بشری بین‌المللی، استمرار می‌یابد. رژیم صهیونیستی، به هیچ اصل انسانی و حقوق بشری پایبندی ندارد و کودک‌کشی و بیمارکشی و بمباران بیمارستان و درمانگاه را عادی می‌داند.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر برخی کشورهای اسلامی و عربی، تنها جلوی همکاری‌ها و سکوت ننگ‌آور خود را بگیرند، عملاً از استمرار جنایت بی‌سابقه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممانعت به عمل خواهد آمد.

پورمحمدی گفت: ایران اسلامی همواره و با تمام وجود و در سخت‌ترین شرایط در کنار مظلومان و مستضعفان عالم بوده و هست اما آیا امکان‌پذیر است که دولت‌ها و ملت‌های مسلمان سکوت پیشه کنند و حتی انرژی و سوخت و کالاهای مصرفی این رژیم را تامین کنند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز افزود: البته ایمان داریم که پیروزی غزه و آزادی قدس شریف، محتوم و قطعی است و ما رسالت بزرگی در پیش داریم و به رسالت خود عمل خواهیم کرد.

پورمحمدی تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید در عرصه بین‌المللی و داخلی خود را تقویت کنیم و اقتدار ملی برای خود ایجاد کنیم. این امر میسر نمی‌شود مگر با حفظ همبستگی ملی که آن هم در گرو ایجاد انسجام عمومی است و شرط منسجم‌شدن نیز مشارکت بالا در عرصه مهمی همچون انتخابات است.

وی در ادامه با اشاره به رقابت احزاب و تشکل‌های سیاسی در آستانه انتخابات گفت: هر شعاری که می‌دهیم و هر برنامه و دیدگاهی که مطرح می‌کنیم، باید برای اقناع مردم و جامعه، پاسخ و توضیح منطقی و عقلانی داشته باشیم؛ اگر به مردم می‌گوییم با صندوق‌های رای قهر نکنید و از عرصه مشارکت کنار نکشید، باید توضیح مناسب و تحلیل اقناع‌کننده داشته باشیم و بگوییم که تنها راه‌حل فائق‌آمدن بر مشکلات، حضور و مشارکت است نه کنار کشیدن و رها کردن امور و این کار، وظیفه احزاب و جریانات سیاسی دلسوز و و وفادار به ملت و کشور است.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه وقتی می‌گوییم مجلس قوی‌تر و کارآمدتر، مقصود ما نفی تمامیت عملکرد و نمایندگان مجلس فعلی نیست گفت: انتظار داریم یک مجلس تخصصی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد زیرا مطالبات یک نسل با نسل دهه‌ی قبل، تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است؛ پس طبیعی است که به دنبال مجلسی قوی‌تر و کارآمدتر باشیم و این یک رویکرد عقلانی و راهبردی است.

صدر: باید تلاش کنیم در انتخابات، «انتخاب اصلح» رقم بخورد

سید شهاب‌الدین صدر، دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت نیز در این گردهمایی با اشاره به لزوم تلاش همه‌جانبه برای برگزاری باشکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به عنوان بزرگ‌ترین جبهه سیاسی کشور به دنبال مجموعه‌ای از نیروهای مومن، متدین و انقلابی است تا آن‌ها را در معرض شناسایی و انتخاب مردم قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید با کمک احزاب و تشکل‌های سیاسی، تلاش کنیم در انتخابات پیش‌رو «انتخاب اصلح» رقم بخورد. صدر ادامه‌ داد: انتخابات با مشارکت بالا موجب استحکام و قوام نظام اسلامی است و با تمام وجود معتقدیم تنها راه رفع مشکلات و غلبه بر کمبودها و عبور از بن‌بست‌ها، اولاً مشارکت بالای مردم پای صندوق‌های رای و ثانیاً تشکیل مجلسی کارآمدتر، انقلابی‌تر و تخصصی‌تر است.

بیادی: خط قرمز ما رهبری و قانون اساسی است

همچنین حسن بیادی رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در شهر تهران با برشمردن مشخصات ‌و اوصاف کاندیداهای اصلح و شایسته اظهار کرد: از تمام احزاب سیاسی درخواست می‌کنیم چنانچه فردی با این خصوصیات و تعلقات به نظام جمهوری اسلامی بود، معرفی کنید. خط قرمز ما رهبری، قانون اساسی و حقوق شهروندی است.

متکی: جمهوری اسلامی با مردم گره خورده است

در پایان این نشست، منوچهر متکی سخنگو و عضو هیات عالی شورای وحدت هدف اولیه این مجموعه را انسجام تشکیلاتی دانست و گفت: ما در بیش از بیست استان کشور، پارلمان استانی داریم .

وی گفت: سه محور اساسی گفتمان شورای وحدت گام دوم انقلاب، تحول‌خواهی و مردم‌محوری است که بر اساس مبانی و اصول آن که برگرفته از آموزه‌های حضرت امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تعریف می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: شورای وحدت مترصد است در ادبیاتی جدید، تعامل با مردم را تعریف کند، صادقانه با مردم سخن بگوید و دردها را بیان کند. متکی با اشاره به لزوم تعامل با دولت تصریح کرد: ما از دولت حمایت می‌کنیم و در عین حال حق خود می‌دانیم که اشکالات را بگوییم.

متکی افزود: کشورداری علاوه بر مبانی اعتقادی، جهان‌بینی و مکتب مورد باور، نیازمند جهت‌گیری و پس از آن، نیازمند نقشه راه و افراد کاربلد و کارآمد است؛ اگر غیر از این باشد، دچار مشکل می‌شویم؛ بنابراین همه انتقادها برای اصلاح امور است.

متکی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با مردم گره خورده و به مردم وابسته است؛ ما باید برای مشارکت، فکر و برنامه‌ریزی کنیم و تمام توان را برای تحقق این امر به کار بگیریم./ایرنا

نظر شما