شناسهٔ خبر: 63415621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احراز صلاحیت ۵۲۰۴ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تأکید بر اینکه ۵۲۰۴ نفرذاز داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مرحله "تایید صلاحیت" شدند گفت: هیئت‌های نظارت به شکایات معترضین رسیدگی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، سید عباس جوهری با اشاره به پایان روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیئت‌های اجرائی مراکز حوزه های انتخابیه اظهار داشت: از 6280 داوطلبی که از حوزه‌های انتخابیه استان تهران ثبت نام خود را قطعی کرده و پرونده آنها در هیئت‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته، 5204 نفر در این مرحله "تایید صلاحیت" شدند.

وی افزود: صرفاً 436 نفر یعنی 7 درصد از کل داوطلبان حوزه‌های انتخابیه استان در این مرحله "عدم تایید صلاحیت" شدند که عمدتاً به استناد گزارشات و مستندات واصله از مراجع استعلامی 5 گانه بوده است.

 رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه گفت: تعداد 612 نفر هم عمدتا به واسطه عدم بارگزاری صحیح مدارک در سامانه انتخابات که توسط خود داوطلبین صورت گرفته، مشمول "عدم احراز " قرار گرفته و 28 نفر نیز رسماً انصراف خود را اعلام کردند.

 جوهری در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبینی که صلاحیت آنها توسط هیئت‌های اجرائی احراز نشده یا عدم تایید دریافت کرده‌اند، می‌توانند به استناد تبصره ماده 61 قانون انتخابات و در راستای حمایت از داوطلبان، اعتراض وشکایت خود را ظرف مدت 4 روز از یکشنبه 21 آبان ماه تا چهارشنبه 24 آبان ماه به سامانه پنجره خدمات واحد وزارت کشور به نشانی الکترونیکی www.keshvar.moi.ir با دسترسی به میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند و هیئت‌های نظارت به شکایات آنها رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما