شناسهٔ خبر: 63412652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز شهید

روز شهید ما روز همه شهدای ماست/ شهادت فالق پیروزی هاست// هدف دشمن این است که بگویند از زمین و مقدسات دست بکشید

سیدحسن نصرالله در دومین سخنرانی خود به مناسبت روز شهید در لبنان به موضوع شهدای لبنان و نبرد طوفان الاقصی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) سید حسن نصر الله در دومین سخنرانی خود پس از عملیات طوفان الاقصی به مناسبت روز شهید در لبنان گفت: امروز، روز تجلیل شهید احمد قصیر است. عملیاتی که ما هر سال به مناسبت 11 نوامبر یادآوری می کنیم . عملیاتی که در سال 1972 چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و در اسرائیل سه روز عزا اعلام شد.

 

وی افزود: امروز، روز شهید حزب الله است. از اولین شهید۱۹۸۲ تا امروز. خون شهید یعنی پیروزی خون بر شمشیر و شهدای ما بر شمشیر آمریکا و صهیونیست ها پیروز شدند. شهید کسی است که در راه خدا کشته می شوند و شهدا این صفت معنوی و بزرگ را دارند و در فرهنگ ما جایگاه خاص فرهنگی و ایمانی و عاطفی دارند و خداوند به ایشان می بالد.

 

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: امروز، روز تجلیل شهید احمد قصیر است. عملیاتی که ما هر سال به مناسبت 11 نوامبر یادآوری می کنیم . عملیاتی که در سال 1972 چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و در اسرائیل سه روز عزا اعلام شد.

 

امروز، روز شهید حزب الله است. از اولین شهید۱۹۸۲ تا امروز و خون شهید یعنی پیروزی خون بر شمشیر و شهدای ما بر شمشیر آمریکا و صهیونیست ها پیروز شدند. شهید کسی است که در راه خدا کشته می شوند و شهدا این صفت معنوی و بزرگ را دارند و در فرهنگ ما جایگاه خاص فرهنگی و ایمانی و عاطفی دارند و خداوند به ایشان می بالد.

 

نصر الله به عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت: رژیم اسرائیل به شکل علنی و واضح به بیمارستانهای نوار غزه و در برابر دیدگان جهانیان تجاوز می کند. هدف از جنایات و کشتار، سوق دادن مردم به تسلیم و فراموشی سرزمین، اسیران، اماکن مقدس و فلسطین است و هدف این است بگویند فلسطین از بحر تا نهر را فراموش کنید. هدف این است به مردم فلسطین بگویند از زمین ها و مقدسات تان دست بکشید و حتی از سرزمین های ۱۹۴۸ هم دست بکشید و هدف این است برسند به این نقطه که بگویند باید از مقاومت دست بردارید.. هزینه مقاومت زیاد است.

 

وی ادامه داد: غزه مقاومت می‌کند و پایداری می‌کند و دشمن پایداری ما را نمی‌خواهد. دشمن می‌گوید ما 10 هزار هدف را نابود کردیم. صهیونیست ها باید بدانند که جنایات آنها منتج به عقب نشینی نخواهد شد. مقاومت بیشتر خواهد شد و تا امروز به اوج خود رسیده و گردان های قسام امروز مبارزه می‌کنند. آیا در جنگ دوم لبنان هزاران نفر کشته و آواره نشدند؟ یک میلیون نفر آواره نشد؟ آیا مقاومت از بین رفت؟ نه بلکه مقاومت تقویت شد.

 

سید مقاومت تصریح کرد: متاسفانه پایگاه های عربی و رسانه ها به شکل عمدی و غیر عمدی تلاش می‌کنند د راستای اهداف صهیونیست‌ها مردم را ناامید و مایوس کند اما اسراییل باید ناامید شود. بعد از 75 سال گزینه ای جز مقاومت نیست و گزینه سازش و تسلیم دیگر وجود ندارد. در این سال ها رسانه های اسرائیلی تلاش کردند بگویند اسراییل قوی است و مردم آن صلح طلب است و باید عادی سازی کنند و ملت های ما عادی سازی را رد می کنند. حکام را ول کنید.. مردم عادی سازی را رد می کنند.

 

وی افزود: نظر مردم جهان راجع به اسرائیل تغییر کرده است. امروز مخالفت با عادی سازی با اسرائیل بیشتر و بیشتر می‌شود و ما امروز می بینیم که این مقاومت بیشتر می‌شود و تنها آمریکایی ها و یک گروه کوچکی از اسرائیل حمایت می کنند.

 

رهبر حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: کسی که می‌تواند این تجاوز را متوقف کند کسی است که آن را مدیریت می کند یعنی آمریکایی ها، آمریکا می‌تواند جنگ را متوقف کند. همه محکومیت ها باید متوجه آمریکا باشد و همه عوامل سیاسی و امنیتی و ملی باید تمرکز بر دولت آمریکا باشد که تصمیم گیر نهایی است.

 

امروز در اسرائیل احمق هایی مثل نتانیاهو و گالانت حاکم هستند که به فکر منافع شخصی خودشان هستند و رژیم صهیونیستی در نبرد علیه غزه هیچ دستاوردی نداشته است.

 

شجاعت و تاکتیک های مقاومت در نبرد غزه، بسیار سرنوشت ساز است. اسرائیلی‌ها اعتراف کردند که همچنان از دستیابی به پیروزی در غزه ناتوانند. کرانه باختری به سمت رویارویی و احتراق بیشتر پیش می رود و دشمن می گوید که اوضاع در آنجا ممکن است آنها را مجبور کند که نیروها را از جنوب و شمال برای مقابله با آنچه در کرانه باختری از آن می ترسند، خارج کنند.

 

نصر الله ضمن تشکر از شجاعت مردم یمن گفت: یمن موضعی جسورانه، قوی، عمومی و رسمی اتخاذ کرد و دسته‌ای از موشک‌ها و پهپاد ها را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین فرستاد. یمنی ها موضعی شجاعانه و جدی دارند. چندین حملات پهبادی و موشکی به فلسطین اشغالی شلیک کردند.

 

برخی از طریق ناو های امریکایی رهگیری شدند و متاسفانه برخی از اعراب هم این ها را رهگیری کردند. اما این کار یمن آثار بزرگی دارد حتی اگر فرض کنیم این موشک ها نرسیده است ( که البته رسیده است به ایلات ) دشمن آنها را سانسور می کند. امروز یمن فقط جنبش مقاومت نیست یک دولت است و این حمایت معنوی بزرگی برای فلسطینی هاست. هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه در راستای همبستگی با غزه است .

 

برخی از مسئولان فلسطینی متاسفانه می‌گویند که حوادث عراق و سوریه ربطی به غزه ندارد. این غلط است، این جبهات در گذشته آرام بودند اما توقف جنگ در غزه معادله ای است که مقاومت عراق و سوریه برای توقف حملات علیه آمریکا مطرح می‌کنند.

 

آمریکایی ها طبق اطلاعات به یمن، عراق و لبنان تهدید کرده اند و آنچه سفیر آمریکا گفته که آمریکا حزب الله را تهدید نکرده نشان می دهد که دروغ می گوید یا نمی داند. و این ارعاب و تهدید علیه ما باعث توقف عملیات در عراق، یمن و لبنان نشد.

 

سید نصرالله خطاب به آمریکا: اگر می خواهید وارد جنگ منطقه ای نشویم، باید جنگ غزه را متوقف کنید. سوریه بار بسیار بزرگی را به دوش می‌کشد و علاوه بر موقعیت تعیین‌کننده، رزمندگان مقاومت و جنبش‌های مقاومت را در آغوش گرفته و پیامدهای آن را نیز به دوش می‌کشد.

 

«اسرائیل» در مورد اینکه چه کسی پشت حمله پهپادی به ایلات بود سردرگم بود، بنابراین حزب الله را مسئول دانست و به ما در سوریه حمله کرد. عملیات در عراق به ایده آزادی عراق و سوریه از پایگاههای باقی مانده اشغالگران آمریکایی کمک می‌کند، ولی انگیزه اصلی آن، همبستگی با غزه است.

 

آنچه مقاومت عراق به آن دست می‌زند، بیانگر شجاعت بالاست، آنها با آمریکایی‌هایی می‌جنگند که ناوگان‌های خود را وارد منطقه کرده‌اند. مردان شجاع مقاومت عراق، با آتش سلاح، نیروهای مسلح آمریکا را به چالش طلبیده‌اند و اگر دستاوردی در منطقه ای ما هست به برکت مواضع شجاع و قاطع جمهوری اسلامی و رهبری آن است. در هیچ چیزی کم نگذاشته اند نه در حمایت نه در سلاح نه در امکانات.

 

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما