شناسهٔ خبر: 63394672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر دفاع آلمان: باید به ستون اصلی بازدارندگی و دفاع جمعی اروپا تبدیل شویم

وزیر دفاع آلمان دستورالعمل های جدید سیاست دفاعی را با توجه به بازگشت جنگ به اروپا ارائه کرده و اعلام کرد که آلمان به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و از نظر اقتصادی قوی‌ترین کشور در میانه اروپا، باید به ستون اصلی بازدارندگی و دفاع جمعی اروپا تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه دستورالعمل های جدید سیاست دفاعی را ارائه کرد. وی در سخنانی با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: جنگ به اروپا بازگشته است. دستورالعمل ها نیز بر این اساس است.

وی با اشاره به این که گفته می شود که پس از این که بوندسوهر به سمت مأموریت های جهانی سوق داده شد، قابلیت های دفاع ملی و اتحادی به حال خود رها شد گفت: ما باید این وضعیت را برگردانیم. ما در حال تمرکز مجدد ارتش آلمان بر مأموریت اصلی آن یعنی دفاع ملی و اتحادی معاصر هستیم.

هدف از صرف دو درصد از تولید اقتصادی آلمان برای زمینه های دفاعی نیز در این دستورالعمل 33 صفحه ای مورد تاکید قرار گرفته است.

پیستوریوس اعلام کرد که آلمان به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و از نظر اقتصادی قوی‌ترین کشور در میانه اروپا، باید به «ستون اصلی بازدارندگی و دفاع جمعی اروپا» تبدیل شود.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های جدید «راهنماهایی برای تغییر عمیق ضروری در ذهنیت در سراسر سیاست امنیتی» هستند.هنگامی که دستورالعمل ها ارائه شد، کارستن بروئر، بازرس کل بوندسوهر به همین مناسبت از آلمان و متحدانش خواست که دوباره خود را با تهدید نظامی "از طرف یک مخالف برابر" آماده کنند.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، فصل بودجه و امور مالی سربازان بیان می‌کند که پس از دهه‌ها صرفه‌جویی، ارتش آلمان باید دوباره «عملیاتی و پایدار» شود. در این دستورالعمل آمده است: به منظور دستیابی آلمان به اهداف توانمندی ناتو، بلکه به اهداف ملی، یک سقف افزایشی پیوسته حداقل دو درصد از تولید اقتصادی ملی مورد نیاز است.

بر این اساس صندوق ویژه 100 میلیارد یورویی برای بوندسوهر "سهم قابل توجهی" به این امر است. با این حال، هنگامی که این صندوق ویژه هزینه شد، بودجه لازم برای دستیابی به هدف دو درصد همچنان باید از بودجه فدرال در دسترس باشد.

دستورالعمل های جدید جایگزین طرح کاغذ سفید از سال 2016 و مفهوم بوندسوهر از سال 2018 شده است. دستورالعمل های سیاست دفاعی قبلی در سال 2011 توسط وزیر دفاع وقت توماس د مایزیر (CDU) صادر شد.

انتهای پیام/

نظر شما