شناسهٔ خبر: 63394160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حدود نیمی از شهروندان آلمانی خواهان برگزاری انتخابات زودتر از موعد هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که نارضایتی بالایی از دولت ائتلافی کنونی به رهبری "اولاف شولتز" در آلمان وجود دارد و حدود نیمی از شهروندان خواهان برگزاری انتخابات زودتر از موعد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که نارضایتی زیادی از دولت ائتلافی آلمان موسوم به چراغ راهنمایی در بین شهروندان آلمانی وجود دارد. بر این اساس تنها کمتر از یک سوم از افراد مورد بررسی از ادامه کار این دولت حمایت کردند.

در این نظر سنجی 41 درصد موافق برگزاری انتخابات جدید بودند. از سوی دیگر، فقط کمتر از یک سوم از کسانی که از طرف مجله صبحگاهی ARD مورد بررسی قرار گرفتند (32 درصد) مایلند که ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی تا انتخابات عادی فدرال بعدی در سال 2025 به کار خود ادامه دهد.

16 درصد شهروندان هم از این مسئله استقبال کردند که ائتلاف دولتی فعلی متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرات با ائتلاف بزرگ متشکل از حزب سوسیال دموکرات ها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی جایگزین شود.

قوی ترین حامیان انتخابات جدید حامیان حزب افراطی جایگزین برای آلمان (86 درصد) هستند . در میان حامیان اتحادیه احزاب متحد مسیحی‌، 39 درصد موافق پیوستن به یک ائتلاف بزرگ هستند. اکثریت حامیان حزب سوسیال دموکرات ( 62 درصد) و سبزها (80 درصد) کسانی هستند که از تداوم ائتلاف چراغ راهنمایی در کل دوره قانونی آن حمایت می کنند.

نتیجه این نظر سنجی نشان داد که اگر انتخابات فدرال یکشنبه آینده برگزار شود، اتحادیه احزاب متحد مسیحی می‌تواند از جایگاه نخست خود دفاع کند و همچنان با 30 درصد آرا، قوی‌ترین جناح خواهد بود.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با 21 درصد در رتبه دوم باقی خواهد ماند، اما در مقایسه با آخرین نظرسنجی از 2 نوامبر، یک درصد از دست خواهد داد. حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان تنها 15 درصد را کسب خواهد کرد و پس از پایین ترین نقطه قبلی در اکتبر و بهبود جزئی در هفته قبل، دوباره ضعیف ترین نتیجه خود را از زمان انتخابات فدرال 2021 به دست خواهد آورد.

برای این نظرسنجی، موسسه اینفراتست دیامپ تقریباً 1200 واجد شرایط رای در آلمان را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما