شناسهٔ خبر: 63366837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لاوروف:اتحادیه اروپااز تحریم روسیه ۲۵۰ میلیارد یورو متضرر شده است

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا با محافظه‌کارانه‌ترین تخمین‌ها، به‌دلیل تحریم‌ها علیه روسیه متضرر ۲۵۰ میلیارد یورو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی در دیدار با مسئولان سفارتخانه‌های خارجی در مسکو تصریح کرد: اتحادیه اروپا با محافظه کارانه‌ ترین تخمین‌ ها، به دلیل تحریم‌ ها علیه روسیه متضرر ۲۵۰ میلیارد یورو شده است.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد: ایالات متحده به خرید اورانیوم و سایر مواد اولیه حیاتی از روسیه ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: فرایندهای دلارزدایی به طور فزاینده ای رو به شتاب گرفتن است.

سرگئی لاوروف درباره احتمال بازگشت روسیه به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه هم خاطرنشان کرد: بخش مربوط به روسیه در این توافق به طور کامل متوقف شده و سازمان ملل نیز هیچ تلاشی در این زمینه نمی‌ کند.

این در حالیست که وی پیشتر در سخنانی با «دروغگو» خواندن غرب اعلام کرده بود: هرچند زمانی که صحبت از تحریم‌های یکجانبه در مباحثات عمومی مطرح می‌شود، غرب همواره سوگند می‌خورد (!) که سیاست تحریم هرگز مردم و شهروندان عادی را هدف نمی‌گیرد؛ اما این یک دروغ است. این دقیقاً همان کاری است که آنها می‌کنند؛ تکرار می‌کنم هدف آنها ایجاد ناآرامی و تحریک مردم به قیام علیه دولت است. غرب در بسیاری کشورها به‌دنبال سیاستی مشابه است. با این حال، سیاستی که تضعیف اقتصاد روسیه از طریق تحریم و مختل کردن محافل اجتماعی روسیه را هدف گرفته، محکوم به شکست است. آنها که تجربه دارند، از همان ابتدا این مساله را به وضوح می‌دیدند و حالا فکر می‌کنم برای همه از جمله کسانی که کارزار تحریم غیرقانونی را به‌راه انداختند هم روشن شده است.

نظر شما