شناسهٔ خبر: 6336183 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

انجمن سینمای جوان در جشنواره پویانمایی

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران از حضور فعال در جشنواره پویانمایی تهران در قالب جلسات گفتگو با مخاطبان، ارائه آثار در بازار فیلم و ... خبر داد.

صاحب‌خبر -
انجمن سینمای جوان در جشنواره پویانمایی
به گزارش گروه فرهنگی رویکرد، سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان درباره حضور این انجمن در نهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: انجمن سینمای جوان در این دوره از جشنواره پویانمایی حضور فعال دارد و در بروشوری که تهیه کرده دوره های آموزشی سینمای جوان در حوزه انیمیشن را معرفی کرده است.


وی در ادامه افزود: همچنین در بخش دیگر از فعالیت هایی که در جشنواره نهم پویانمایی تهران انجام شده از اعضای دپارتمان انیمیشن معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان دعوت کردیم تا علاقمندان به این هنر و صنعت با کارشناسان انیمیشن دیدار و گفتگو داشته باشند.


معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان متذکر شد: حضور کارشناسان انیمیشن در غرفه انجمن سینمای جوان در کنار مجموع برنامه های جشنواره پویانمایی است و براساس این دعوت قرار است اعضای دپارتمان انیمیشن در غرفه حضور پیدا کنند و به سئوالات علاقمندان پاسخ دهند.


پوراسماعیلی ادامه داد: نشست های پرسش و پاسخ بین کارشناسان و علاقمندان هنر انیمیشن برگزار می شود و نخستین جلسه پرسش و پاسخ ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور سعید توکلیان برگزار شد و در ادامه روانبخش صادقی در تاریخ ۱۹ اسفندماه ساعت ۱۱ تا ۱۳ و محمدعلی صفورا نیز در همین تاریخ ساعت ۱۷ تا ۱۹ نشست دارند. جلسه پایانی از مجموع گپ و گفت های بین کارشناسان انیمیشن و علاقمندان به این هنر و صنعت با حضور مهدی خرمیان روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می شود.


این فیلمبردار سینمای ایران با اشاره به قالب نشست های گپ و گفت بین کارشناسان و علاقمندان به هنر انیمیشن گفت: ساختار کلی نشست ها شکل کارگاهی ندارد و درباره دوره های آموزشی انیمیشن توضیح داده می شود.


وی با اشاره به حضور ۲۰ هنرجوی برتر انجمن سینمای جوان در نهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: یکی از اتفاق های مهم انجمن سینمای جوان در جشنواره نهم پویانمایی تهران، دعوت از ۲۰ هنرجوی برتر در حوزه انیمیشن از دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان ها است. این هنرجویان می توانند در کارگاه های آموزشی جشنواره پویانمایی و جلسات نمایش و نقد و بررسی فیلم ها حضور پیدا کنند.


معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان در پایان در پاسخ به اینکه آموزش هنر انیمیشن به شکل مجازی که چندی پیش از سوی معاونت مطرح بود به کجا انجامید؟ گفت: آموزش هنر انیمیشن به صورت مجازی به تازگی در معاونت فرهنگی انجمن سینمای جوان مطرح و وارد گفتگو در این حوزه شده ایم و در حال ارائه پیشنهاد هستیم تا بتوانیم در قالب های آموزش مجازی انیمیشن امکان دسترسی علاقمندان در دورترین نقاط کشور فراهم شود.


انجمن سینمای جوانان ایران با ۱۸ فیلم پویانمایی کوتاه از تایرخ ۱۸ الی ۲۱ اسفندماه در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان بحضور دارد و قرار است در بازار ملی پویانمایی علاوه بر معرفی محصولات این انجمن، دو سریال پویانمایی که توسط انجمن سینمای جوانان دفتر کرمانشاه و بوشهر در حال تولید است برای نخستین بار رونمایی و معرفی شود.

نظر شما