شناسهٔ خبر: 63352723 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قضاوت‌های متوالی و پرداخت ماهانه دستمزد؛

دو خبر خوب فدراسیون فوتبال برای داوران لیگ برتری

با اعلام عضو ‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال، حق‌الزحمه داوران هر دو ماه یک‌بار پرداخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اشتباهات تاثیرگذار داوری در هفته نهم لیگ برتر باعث شد تا رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته داوران با تشکیل جلسه‌ای تصمیمات تاثیرگذاری درباره مسائل مربوط به داوری بگیرند که در این بین یکی از مصوبات مربوط به حق‌الزحمه و چیدمان داوران بود.

عضو کمیته داوران اعلام کرد که داورانی که قضاوت خوبی داشته باشند، در مسابقات بیشتری حضور خواهند داشت و علاوه بر این حق‌الزحمه همه داوران هر دو ماه یک‌ بار پرداخت خواهد شد.

علی خسروی در این باره توضیح داد: خبر خوبی برای حق‌الزحمه داوران داریم‌. تصویب شد و با سازمان لیگ هماهنگ شد که این موضوع در لیگ برتر بروزرسانی شود. با مصوبه جدیدی که کمیته داوران داشت، هر دو ماه یک‌ بار کل حق‌الزحمه‌ها تسویه شود و سال به سال نماند. در این مورد سازمان لیگ اعلام آمادگی کرد و آقای تاج هم خیلی اصرار کرد و به این نتیجه رسیدند که هر دو ماه یک‌ بار بروزرسانی شود که حق قضاوت و ایاب و ذهاب داوران تصویب شود.

او همچنین گفت: داورانی که خوب قضاوت می‌کنند، به صورت متوالی در هفته‌های متوالی قضاوت‌ می‌کنند. اگر در هفته چند داور داشتیم که به قدری خوب قضاوت کردند و نمرات‌ آنها خوب بوده، هفته بعد هم قضاوت می‌کنند و اگر باز هم خوب بودند، باز هم قضاوت می‌کنند. ما باید بین داورانی که خوب قضاوت می‌کنند و داورانی که قابل قبول نیستند، فرق قائل شویم.

حالا باید دید این مصوبات باعث افزایش انگیزه داوران و کاهش اشتباهات داوری خواهد شد یا حواشی و جنجال‌های داوری در لیگ‌برتر همچنان ادامه خواهد داشت.

نظر شما