شناسهٔ خبر: 63335687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری و شهادت ۸ فلسطینی

زینب غلامی

با ورود جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به سی و دومین روز خود مناطق مختلف کرانه باختری نیز شاهد درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیست است که در این درگیری‌ها ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری‌ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و اعضای مقاومت در اردوگاه طولکرم ادامه دارد و مقاومت بمبی را در نزدیکی بولدوزر نظامی این رژیم منفجر کرد.

تیپ طولکرم اعلام کرد که با بمب و گلوله نیروهای صهیونیست را هدف قرار داده و وارد درگیری‌های شدید با آن‌ها شده که به زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها منجر شده است.

چهار نفری که در طولکرم به شهادت رسیدند از رهبران تیپ طولکرم بودند. نیروهای رژیم صهیونیستی اردوگاه طولکرم را با یک موشک هدف قرار دادند.

این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی ترانسفورماتور برق این اردوگاه را هدف قرار دادند که منجر به آتش گرفتن آن و قطع برق شد. آن‌ها همچنین مسیر اصلی اردوگاه را تخریب کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین محمد الدحله و ربی عاصی، دو اسیر آزاده را در شهرک بیتونیا در غرب رام الله بازداشت کردند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که یک جوان به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک سعیر در شمال شرق الخلیل به شهادت رسید. یک جوان نیز در شهرک الشیوخ زخمی شد. در درگیری‌های منطقه الظاهریه در جنوب الخلیل نیز دو جوان به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

در شمال غرب قدس نیز یک جوان ۱۹ ساله به نام مصعب المطری به شهادت رسید و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

به گفته منابع، ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد شهدایی که به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست کشته شدند به هشت تن رسید که چهار تن از آن‌ها در طولکرم و دو تن در القدس و الخلیل بودند.

در شهرک‌های حلحول و بیت فجار در الخلیل نیز سه تن زخمی شدند.

نیروهای این رژیم صبح امروز(سه شنبه) به شهرک السعیر یورش بردند تا منزل خانواده شهید محمد الفروخ، عامل عملیات قدس را برای تخریب اندازه گیری کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورش به این شهرک عبدالمحسن شلالده، خبرنگار فلسطینی را به همراه برادرش بازداشت کردند.

درگیری مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در جنین

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های مسلحانه میان مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر پس از یورش به شهر جنین و ورودی‌های اردوگاه آن رخ داد. در جنین نیز یک فلسطینی در درگیری‌ها به نیروهای رژیم صهیونیستی که به شهرک یعبد یورش برده بودند زخمی شد.

منابع اعلام کردند که اعضای مقاومت با تجاوزات رژیم صهیونیستی در اطراف اردوگاه جنین مقابله کردند. در حالیکه نیروهای رژیم صهیونیستی مسیرهای خیابان حیفا در شهر جنین را تخریب کردند.

این اردوگاه واقع در شهر جنین در شمال کرانه باختری، پس از وقوع عملی طوفان الاقصی، شاهد اشکال جدید و گسترده حملات و ترورهای ارتش اشغالگر بوده است که در تلاش برای تضعیف وضعیت مقاومت و جلوگیری از گسترش آن به بقیه کرانه باختری است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۱۶۲ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند. از آغاز سال جاری میلادی نیز تعداد شهدا در کرانه باختری به ۳۷۱ تن رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما