شناسهٔ خبر: 63335042 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تست از داوران و کمک‌ها در نیم‌فصل؛

جلسه شبانه داوران ایران: موبایل ممنوع!

کمیته و دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال به همراه گروه آنالیز و 80 داور و کمک داور لیگ برتری جلسه مجازی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اتفاقات و اشتباهات داوری به وجود آمده در بازی‌های هفته نهم لیگ برتر، وبینار شبانه گروه آنالیز و آموزش کمیته داوران فدراسیون فوتبال با حضور 80 داور و کمک داور لیگ برتری از ساعت 20 الی 22:30 دوشنبه شب (پانزدهم آبان‌ماه) برگزار شد.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، دانیال مرادی رئیس دپارتمان، علی خسروی عضو گروه آنالیز و محمدرضا ابوالفضلی، عضو گروه آنالیز و کمیته آموزش به همراه ٨٠ داور و کمک داور لیگ برتری در این جلسه وبیناری بحث و تبادل نظر داشتند که موارد مطروحه به شرح ذیل بود:

1950693

یک-   تفسیر و بحث در مورد هندها و  مبحث دستان حمایت کننده در دو موضوع جدال با حریف و بلاک کردن مدافع بدون حریف.

دو- تفسیر جدید قانون آفساید در مواردی که مدافعان تحت فشار به سمت مهاجم پاس داده و مهاجم از پاس مدافع استفاده می‌کند.

سه- تاکید به کمک داوران برتری در مورد داشتن تمرکز برای درک صحیح آفساید به‌خصوص در مواردی که توپ توسط دروازه‌بان یا تیرک‌های دروازه ریباند شده و مهاجمی که در وضعیت آفساید بوده، کسب منفعت می‌کند.

چهار- تاکید افشاریان بر حفظ تمرینات مرتب داوران و کمک داوران و اعلام تست نیم‌فصل طبق استانداردهای فیفا از همه داوران و کمک داوران و اینکه چنانچه داوری به جهت مشکلات کاری و اداری و خانوادگی و نداشتن استراحت و تمرین کافی قادر به قضاوت نیستند، توسط داوران به کمیته اعلام شوند.

پنج- منع استفاده از تلفن همراه توسط گروه داوری از بدو ورود به رختکن تا بعد از بازی به جهت انتشار اخبار و صحنه‌های داوری در بین نیمه توسط رسانه‌ها که تمرکز داوران را برهم می‌ریزد.

نظر شما