شناسهٔ خبر: 6330936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

نخست‌وزیر عراق: اکثر سرکردگان داعش بعثی هستند

صاحب‌خبر -

نخست وزیر عراق اعلام کرد که حزب منحله بعث با شیطان داعش هم‌پیمان شده است و بیشتر سرکرده‌های داعش نیز از حزب بعث صدام هستند.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از تمامی سیاستمداران خواست تا خون بسیج مردمی را بنا به اهداف سیاسی نفروشند.
العبادی گفت: داوطلبان در بسیج مردمی جان و مال خود را فدا کرده‌اند و به خاطر حقوق به میدان جنگ نیامده‌اند چرا که تعداد زیادی از این نیروها جنگیده‌اند و نامشان در لیست حقوق‌گیران ثبت نشده است.
وی خاطرنشان کرد که بسیج مردمی از تمامی عراقی‌ها و فتوای مبارک مرجعیت دفاع می‌کند.
800 زن و دختر ترکمان عراق در دست داعش
سخنگوی جبهه ترکمان عراق از اسارت 800 زن و دختر ترکمان به دست داعش از زمان کنترل این گروه تروریستی بر شهرستان «تلعفر» خبر داد.
علی مهدی، سخنگوی جبهه ترکمان‌ عراق با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر داعش با این 800 دختر و زن تجارت می‌کند و دولت بغداد، اربیل و طرف‌های بین‌المللی به مساله زنان ربوده شده فکر نمی‌کنند.
وی گفت: دختران شهرستان «تلعفر» در استان نینوا که از زمان کنترل داعش بر این شهرستان به دست داعش افتاده‌اند همچنان اسیر هستند و تنها هشت تن از آن‌ها توانسته‌اند به سمت مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌های کرد فرار کنند.
محاصره کامل فلوجه
نیروهای عراقی شهر فلوجه را از تمامی محورها محاصره کرده و منتظر ساعت صفر برای آغاز عملیاتی نظامی جهت بازپس‌گیری دومین شهر بزرگ بزرگترین استان عراق، هستند.
منابع نظامی عراقی اعلام کردند که ارتش و نیروهای پلیس فدرال شهر فلوجه، در استان الانبار را محاصره کرده‌اند و حملات هوایی علیه داعش در این شهر ادامه دارد.
هلاکت 276 تروریست داعش در الانبار
فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت 276 تروریست داعش در مناطق مختلف استان الانبار در غرب این کشور در عملیاتی که با همکاری وزارت کشور و نیروی هوایی عراق صورت گرفت، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، در عملیات مشترک وزارت کشور و نیروی هوایی ارتش عراق مواضع داعش و دیگر تروریستها که در قالب گروههای مجزا از سوریه وارد خاک عراق شده بودند، مورد هدف قرار گرفت.
فرماندهی مشترک عملیات عراق اعلام کرد که هشت موضع تروریست‌های داعش و مراکز تجهیز خودروهای بمب‌گذاری شده که امنیت بغداد را تهدید می‌کرد، مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن، دهها تروریست که دارای ملیت‌های عربی و خارجی بودند، به هلاکت رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما