شناسهٔ خبر: 63305775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

مرکز جامع سلامت قلعه رئیسی دهدشت پزشک ندارد

صاحب‌خبر -

«مرکز جامع سلامت قلعه رئیسی در غیاب پزشک، سبب سردرگمی و گلایه مردم این منطقه از مسئولان درمانی و عدم تحقق مطالبات درمانی آنها شده است.»

به گزارش صبح زاگرس، دسترسی به پزشک در همه مراکز درمانی از مهمترین موضوعاتی است که بیماران و مراجعه‌نندگان از متولیان این بخش دارند و هرگونه کمبود یا نبود آن سبب مشلات مختلفی برای بیماران خواهد شد.

از طرفی در مناطق مختلف استان، مراکز درمانی و مراکز سلامت تلاش‌های مختلفی برای دسترسی به پزشک وجود دارد تا نیاز به طی مسافت طولانی به مراکز شهرستان‌ها و استان نباشند و مطالبات درمانی مناطق محروم در همان منطقه پیگیری شود و این تلاش‌ها در طی سالیان گذشته تا امروز اثرات مثبتی به همراه داشته است.

اما در برخی مواقع کمبود پزشک در مناطق مختلف، خصوصا مناطق محروم، باعث می‌شود پزشکان تعداد مراجعان بسیار زیادی داشته باشند، این مساله باعث می‌شود پزشک مجبور باشد تا ۶۰ بیمار در روز ویزیت کند و باعث تحمیل فشار کاری فراتر از توان به پزشکان می‌شود که حاصل آن فرسودگی همین تعداد پزشک محدود در این مناطق است همچنین یکی دیگر از آسیب‌های کمبود پزشک آن است که به‌دلیل تعداد بالای مراجعان به پزشکان، نوبت‌دهی برای چند ماه آینده است.

با وجود اهمیت این موضوع اما مرکز جامع سلامت قلعه رییسی، پزشک معالج ندارد و شهروندان با حضور در این مرکز به دلیل نبود پزشک مطالبات درمانی آنها پیگیری نمی‌شود و مردم و بیمارانی که به مرکز مراجعه می‌کنند با مطب خالی مواجه می‌شوند که یا باید ساعت‌ها منتظر بمانند تا یک پزشک حضور پیدا کند و یا اصلاً پزشکی حضور ندارد و بیماران برای مداوا به دیگر مناطق استان مراجعه می‌کنند.

به این نکته باید داشت که سلامت و درمان از اولویت‌های اول هر جامعه‌ای است و نبود پزشک در این مراکز درمانی سبب ایجاد خطر برای سلامت مراجعه کنندگان و عدم تحقق سیاست‌های حوزه بهداشت و درمان خواهد شد که در این رابطه مسئولان مربوطه باید به دنبال چاره‌ اندیشی و رفع مشکل باشند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در گفتگو با صبح زاگرس گفت: کمبود پزشک تا اکنون مشاهده نشده و مشکلی به ما گزارش نشده است.

سید منصور تقوی گفت: چهار پزشک داریم که فردی در محل کار حاضر می‌شود و فرد دیگر در مناطق روستایی بیماریابی می‌کند و بعد از اتمام شیفت این دو پزشک، دو فرد دیگر بعد از خدمت رسانی آنها شروع می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر شخصی گلایه و شکایتی دارد باید زمان دقیق اعلام شود تا پیگیری‌های لازم انجام شود، گفت: تمام تلاش‌ها برای خدمت به مردم آن مناطق وجود دارد و ممکن است اشکالاتی همچنین وجود داشته باشد و خالی از اشکال نیستیم اما اگر زمان این مشکل به صورت دقیق توسط شهروندان اعلام شود آماده بررسی هستیم.

انتهای پیام

نظر شما