شناسهٔ خبر: 63305571 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

در نقد رفتار هادی چوپان؛ گرگ پارسی بازنده خوبی نبود

حسین باقرشاهی

در ورزش فقط برنده بودن ملاک نیست، باید بازنده خوبی هم باشی

صاحب‌خبر -

هادی چوپان رفتاری را انجام داد که غیر متعارف بود!

به گزارش طرفداری، سرنوشت مسابقات مستر المپیا در حالی صبح امروز مشخص شد که بیشتر از آنکه قهرمان نشدن هادی چوپان ناراحت مان کند، رفتار عجیب او همه را به فکر فرو برد.

هادی چوپان در حالی قافیه را به درک لانسفورد باخت که بعد از قبول شکست و یک تبریک خشک به حریف، در یک حرکت عجیب، استیج را ترک کرد، حرکتی که تعجب دیگر شرکت کننده ها را هم در پی داشت.

این در حالی است که سال گذشته که هادی چوپان قهرمان شد، درک لانسفورد با آغوشی باز به سمت او می رود و به گرگ پارسی تبریک می گوید و استیج را هم ترک نمی کند ولی حالا که شرایط تغییر کرد و هادی چوپان دوم شد، رفتاری از او دیدیم که زیبنده ورزشکاران نیست.

همانطور که روزی از هادی چوپان تمجید شد، حالا هم باید از او انتقاد کرد، نه بابت دوم شدن در رقابت های مستر المپیا بلکه به خاطر اینکه یادش رفت پیام تبریک سال قبل رقیب خود را جبران کند. هادی چوپان همان طور که سال قبل مقام قهرمانی اش را از داوران مستر المپیا پذیرفت، امسال هم باید با تصمیم این داوران که این بار نظر دادند او مقام دوم را به دست بیاورد، کنار می آمد. او حتی اگر به داوران هم اعتراض داشت یا اگر از رامبد، سرمربی مشترک خودش و درک لانسفورد دلخور بود، نباید با رقیب خود رفتار غیرمتعارفی انجام می داد. درک لانسفورد در مستر المپیای قبلی واقعا بازنده خوبی بود.

در فضای مجازی هم واکنش های دوگانه ای را به رفتار چوپان شاهد بودیم. یک عده معتقد بودند حق او در مستر المپیا خورده شده و عده ای هم اعتقاد داشتند چوپان همان طور که سال قبل رای داوران را پذیرفت و قهرمانی اش را جشن گرفت، امسال هم باید به رای داوران احترام می گذاشت ولی هر دو گروه مدعی بودند چوپان نباید از روی استیج پایین می آمد.

شاید بهتر باشد هادی چوپان برای رقابت های المپیای سال آینده به موازات این که روی عضلات و بدنش کار می کند، نگرشی هم به اخلاق و رفتارش داشته باشد.

هرچند هادی چوپان چند ساعت بعد از دوم شدن، به درک لانسفورد تبریک گفت و کمی انتقادها از او کمتر شد ولی بسیاری می گویند کاش آن رفتار روی استیج را هم انجام نمی داد چون آن را همه دنیا دیدند ولی پست او را تعدادی محدود.

ترک استیج از سوی هادی چوپان

برخورد گرم درک لانسفورد با هادی چوپان در مستر المپیا سال گذشته

 

نظر شما