شناسهٔ خبر: 63295896 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پرسپولیس می‌ تواند باز هم فینالیست آسیا شود / اخبار سایر رسانه ها

مهدی پورپاکار

صاحب‌خبر -

اخبار ورزشی سایر رسانه‌ها، امروز یکشنبه 14 آبان 1402 به شرح ذیل است. (اخبار جدیدتر بالا قرار می‌گیرند)

ساعت یک مسابقه از هفته یازدهم لیگ یک تغییر کرد

ساعت 15:40 / به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه دو تیم نفت و گاز گچساران و چادرملو اردکان روز چهارشنبه ۱۶ آبان به جای ساعت ۱۷:۳۰ در ساعت ۱۶ آغاز می شود.

این تغییر ساعت به درخواست باشگاه میهمان و موافقت باشگاه میزبان به جهت محدودیت پرواز ها از اهواز انجام شده است.

قرعه کشی مرحله اول جام حذفی برگزار شد

ساعت 15:35 / به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مراسم قرعه کشی مرحله اول جام حذفی با حضور امیرحسین روشنک؛ مسئول جام حذفی، امیرحسین فراهانی مسئول لیگ یک، بهنام محمودزاده از مسئولان فوتبال پایه و به صورت وبینار برگزار شد.

به جهت کاهش هزینه باشگاه ها و سهولت تردد تیم ها مطابق روال پیشین قرعه کشی مرحله اول در دو نیمه شمالی و جنوبی کشور برگزار شد که تیم ها به شرح زیر حریفان خود را شناختند:

ساوالان یوردوم مشکین شهر- لاچین سنتر جلفا

سپنتا تربت حیدریه – شهدای چهارباغ البرز

کیا شاهرود- کیا طارم

آورین خوی – آکادمی باتیس تهران( توابع تهران)

دریا بابلسر- عقاب پردیسان قم

شهرداری دهگلان – اتحاد جوان همدان

تام کهگیلویه – اتحاد سفین کیش

سنگ آهن بافق- سلامت اسلام آباد غرب

سپاهان اصفهک طبس- طلائیه شیراز

ابوذر کنگان – ابوذر فارسان

تارا فولاد چرمهین اصفهان – مهرگان دره شهر

رعد محلات – کشاورز دزفول

امیرحسین روشنک در این مراسم اعلام کرد: مسابقات مرحله اول در روزهای ۲۸ و۲۹ آبان برگزار خواهد شد و در روز اول آذر قرعه کشی مرحله دوم با حضور تیم های صعود کرده از این مرحله و تیم های لیگ دسته دوم برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات مرحله دوم جام حذفی در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر ماه برگزار می شود.

مریم آزمون: مقابل تیم چهارم جهان فوق‌ العاده بودیم/ شرق آسیا نیم‌ قرن از ما جلوتر است

ساعت 12:15 / سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: ما قبل از بازیهای مقدماتی المپیک هیچ وقت یک بازی تدارکاتی شبیه سازی شده مثل بازی رسمی نداریم همیشه بازیهای اول برای ما حکم بازی تدارکاتی دارد و تیم از بازی دوم هماهنگی لازم را پیدا می‌کند که این یکی از ضعف‌های ماست.

به گزارش طرفداری، مریم آزمون در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد بانوان در دور دوم مقدماتی المپیک اظهار کرد: مطمئنا هر بازی یا مسابقاتی که انجام می شود دارای نقاط ضعف و قوت است که اینها را باید شناخت تا بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی بهتر انجام دهیم تا باعث پیشرفت شویم.

وی گفت: ما وارد بازیهایی شدیم که اهمیت جهانی داشت چون با تیم هایی بازی کردیم که ۲ ماه پیش در جام جهانی حضور داشتند.

او در پاسخ به این سوال که ایران برای حمله برنامه نداشت و تنها دفاع می‌کرد، گفت: سیستم دفاعی هم جزئی از فوتبال روز دنیا است که تیم هایی همانند ما که در یک میدان نابرابر (چه نرم افزاری و سخت افزاری ) قرار می گیرند از آن استفاده می کنند، ما برای حمله هم برنامه داشتیم و روی ضد حمله نیز قرار بود کار کنیم، اینکه برای حمله برنامه نداشتیم درست نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افزود: بازیکنان کاملا کارهای تاکتیکی ما را در حد توان انجام دادند و از تکنیک های فردی خودشان نیز به بهترین نحو استفاده کردند. این بازیها را خیلی‌ها دیدند و همه کارشناسان می‌دانند چون ما قبل از بازبها هیچ وقت یک بازی تدارکاتی شبیه سازی شده مثل بازی رسمی نداریم. همیشه بازیهای اول برای ما حکم بازی تدارکاتی دارد و تیم از بازی دوم هماهنگی لازم را پیدا می‌کند و اعتماد به نفس می گیرد و این یکی از ضعف‌های ماست.

آزمون تصریح کرد: در بازی اول برخلاف پیش بینی های کارشناسان در مقابل تیم میزبان و تیم چهارم جام جهانی که اکثر بازیکنانش در لیگ انگلیس بازی می‌کنند نتیجه فوق العاده‌ای گرفتیم. البته ما آنالیز خوبی از بازیهای جام جهانی این تیم داشتیم و براساس آن تاکتیک را برای بازیکنان گفتیم، بازیکنان واقعا کار کردند و همانند سنگربان شش دانگ توانستیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی به بازی برابر چین تایپه اشاره کرد و گفت: برابر چین تایپه به ویژه ۱۵ دقیقه پایانی بازی یک رقابت کاملا برابر داشتیم تا آن نتیجه خوب حاصل شد، در حالی که پیش از این از چین تایپه ۵ گل خورده بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان خاطرنشان کرد: برابر فلیپبن که ۲ ماه پیش در جام جهانی بازی می‌کرد و از نظر بدنی از ما برتر بود یک بازی کاملا برابر را انجام دادیم که این تیم دقایق پایانی بازی دست به اتلاف وقت می‌زد که اینها نشان از بهتر شدن بازی به بازی تیم ما بود. واقعا تیم های شرق آسیا تیم هایی هستند که در جهان خوب ظاهر می شوند و حداقل نیم قرن زودتر از ما و با یک ساختار حرفه‌ای تر فوتبال را شروع کردند.

آزمون یکی از نقاط ضعف تیم بانوان را کم‌تجربگی بازیکنان و تکنیک‌های بدنی آنها عنوان کرد و گفت: باید از پایه با متخصصان بدنسازی کار شود تا این گونه ضعف‌ها مرتفع شود.

آزمون در پایان یکی از نقاط قوت بازیکنان را لیگ عنوان کرد و افزود: از تمام بازیکنان و مربیان پایه و لیگ برتر تشکر می‌کنم که اگر امروز شاهد پیشرفت فوتبال بانوان هستیم به خاطر زحمات این عزیزان است.

موافقت AFC با فروش یک بلیت برای دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا

ساعت 11 / به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال نساجی و سپاهان در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید فردا دوشنبه ۱۵ آبان به مصاف حریفان خود بروند. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا هر دو دیدار با فاصله چهار ساعته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

در همین رابطه بلیت فروشی این دو بازی یکجا انجام خواهد شد و خبری از فروش بلیت جداگانه نخواهد بود.

در همین رابطه فرهاد کوچک زاده مدیر تیم فوتبال نساجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا این لحظه به ما اعلام نکرده اند که بلیت فروشی از چه زمانی آغاز خواهد شد اما با موافقت نماینده AFC بلیت فروشی این دو بازی با توجه به اینکه هر دو دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد به صورت یکجا خواهد بود و از این بابت مشکلی نیست.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به مشترک بودن بلیت فروشی، بحث درآمدزایی برای دو باشگاه چطور خواهد بود، بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم مسئولیت بلیت فروشی این بازی بر عهده فدراسیون فوتبال است و خود مسئولان این نهاد باید تقسیم بندی در ارتباط با درآمدزایی برای هر باشگاه را در نظر داشته باشند و چیزی به ما اعلام نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال نساجی با سه امتیاز در رده سوم و نوبهار با هفت امتیاز در مکان دوم جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. در گروه C هم سپاهان چهار امتیازی است و در رده سوم و آلمالیق بدون امتیاز در مکان چهارم ایستاده است. هر دو تیم نساجی و سپاهان برای زنده نگه داشتن شانس صعود به مرحله حذفی باید دست پُر از زمین بازی خارج شوند.

معاون ورزشگاه آزادی: بازی‌های نساجی و سپاهان را بدون مشکل برگزار می‌کنیم/ وضعیت چمن خوب است

ساعت 10:47 / به گزارش خبرگزاری تسنیم، ورزشگاه آزادی در حالی فردا (دوشنبه) میزبان دو دیدار نساجی - نوبهار و سپاهان - آلمالیق در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود که نگرانی‌هایی پیرامون شرایط چمن ورزشگاه وجود دارد.

سهیل یوسف‌نیا معاون ورزشی مجموعه ورزشی آزادی در این باره به خبرنگار ورزشی تسنیم گفت: نگرانی وجود ندارد. خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته، وضعیت چمن خوب شده و شرایط مناسب است. همچنین کارهای عمرانی بر روی سکوها به پایان رسیده و فقط صندلی‌گذاری‌ها باقی مانده است.

وی درباره تدابیر مدنظر برای میزبانی از این دو دیدار با فاصله چند ساعت گفت: نیروهای خود را چند برابر کرده‌ایم. به محض اینکه بازی نساجی با حریفان ازبکستانی تمام شود و بازیکنان از ورزشگاه خارج شوند، کار نظافت رختکن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد تا با ورود بازیکنان سپاهان و حریفش تداخلی به وجود نیاید. ضمن اینکه هر قسمتی که از چمن دچار مشکل شده باشد، ترمیم آن در دستور کار قرار خواهد گرفت تا زمین برای بازی دوم با کمترین مشکل مواجه باشد.

یوسف‌نیا درباره درخواست باشگاه استقلال برای برگزاری دیدار با تراکتور در روز جمعه عنوان کرد: هدف ما استفاده تیم‌ها از یک چمن مطلوب است. ما حتی گفتیم برای آنکه به چمن فشار نیاید، در زمان و مکان برخی بازی‌ها تغییراتی ایجاد شود که البته این مسئله در اختیار ما نیست و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در این باره نظر نهایی را می‌دهند.

معاون مجموعه ورزشی آزادی درخصوص بلیت‌فروشی این دو مسابقه گفت که تصمیم بر آن شده بلیت جداگانه‌ای برای این دو بازی فروخته نشود. در واقع هواداران با خرید یک بلیت می‌توانند هر دو بازی را تماشا کنند.

بختیاری‌زاده: از مدیرعامل فولاد عذرخواهی می‌کنم/باید با احترام کمک کرد نه با تهمت!

ساعت 10:30 / یک مربی فوتبال نسبت به صحبت های اخیر سیاوش بختیاری زاده پیرامون مدیرعامل و وضعیت باشگاه فولاد واکنش نشان داد و گفت: مگر مقصر مشکلات فولاد فقط شعبانی است و آیا کسی دیگر تقصیر ندارد؟

روز گذشته سیاوش بختیاری زاده پیشکسوت باشگاه فولاد خوزستان در حمله بی‌سابقه و شدید به مدیرعامل فولاد مدعی شد "قبل از اینکه لیگ برتر آغاز شود به واسطه فوتبالی که تیم قرمزپوشان خوزستان با یکی از تیم‌های پایه فولاد داشت برای تماشای بازی فرزندم در تیم قرمزپوشان به مجموعه باشگاه فولاد خوزستان رفتم. در گوشه‌ای از استادیوم نشسته بودم که دیدم مدیر غیربومی باشگاه فولاد، دست در دست یکی از دلالان بزرگ کشور از دفتر باشگاه خارج شد و همان موقع مطمئن شدم که نتیجه این اقدام، همین نتیجه‌ای می شود که امروز می بینیم. "

در همین راستا نیز کوروش بختیاری زاده از مربیان تیم های پایه باشگاه فولاد با رد صحبت های سیاوش بختیاری زاده، می گوید "مدیرعامل باشگاه فولاد مجبور است با مدیر برنامه های مختلف برای جذب بازیکن صحبت کند و نیز معتقد است فولاد باشگاه بزرگی است و مانند باشگاه های دیگر نیست که نتواند از بحران خارج شود."

در ادامه این گفت و گو را می خوانید:

کوروش بختیاری زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: باتوجه به شرایط حال حاضر تیم فوتبال فولاد خوزستان این صحبت ها هیچ کمکی به بهبود وضعیت فعلی تیم فولاد نمی کند و نمی توان با حمله به مدیرعاملی چون آقای شعبانی کاری انجام داد. ضمن این که معتقدم آقای شعبانی مدیرعامل فولاد یکی از با شخصیت ترین مدیرانی است که تاکنون دیده ام.

شعبانی بازیکن تحمیل نمی‌کند

وی ادامه داد: به بردارم و استادم سیاوش بختیاری زاده می گویم اگر در این فوتبال به هم احترام نگذاریم، هیچ چیزی در فوتبال پایدار نیست؛ سیاوش در مصاحبه اش عنوان کرد که "منصوریان به او گفته است که مدیرعامل فولاد گادوین منشا و موسی کولیبالی را به تیمش تحمیل کرده است" اما من که در پایه های فولاد فعالیت دارم، یک بار هم نشده که آقای شعبانی حتی یک بازیکن به ما تحمیل یا در کار ما دخالت کند.

مقصر همه مشکلات فقط مدیرعامل فولاد است؟

این مربی فوتبال بیان کرد: باشگاه فولاد اکنون نیاز به کمک و آرامش و نیز بحث فنی دارد؛ سوال من از آقای سیاوش بختیاری زاده این است که تمام مشکلات فولاد به خاطر شعبانی است و آیا فقط او مقصر است و کسی دیگر تقصیر ندارد؟ تمام فکر و ذهن مدیرعامل باشگاه این است که چگونه به تیم بزرگسالان برای خروج از این وضعیت کمک کند و ما هم باید به او کمک کنیم و نباید به این مدیرعامل تهمت زده شود و صحبت هایی مطرح شود که صحت ندارد.

چون مدیرعامل فولاد با مدیر برنامه بازیکنان مذاکره کرده، انسان خوبی نیست؟

وی عنوان کرد: این که آقای بختیاری زاده می گوید "مدیرعامل فولاد را در کنار یک دلال دیده است"، سوال من این است مگر نه این که در فوتبال ایران هر فوتبالیست و مربی یک مدیر برنامه دارد؟ پس مدیرعامل باشگاه هم مجبور است با این افراد برای جذب بازیکن صحبت کند. اگر آقای شعبانی نیز طبق همین روند با مدیر برنامه ها مذاکره کرده است، آیا باید بگوییم او انسان خوبی نیست؟ تاکید می کنم یکی از بهترین و سالم ترین انسان هایی که وارد باشگاه فولاد شده است، همین آقای شعبانی است.

باید با احترام و نه تهمت به فولاد کمک کرد

بختیاری زاده گفت: به نظرم باید به هرکسی که مدیرعامل باشگاه فولاد است، احترام گذاشت و تاکید می کنم همه به فولاد نه با تهمت بلکه باید احترام باید به این باشگاه و تیم کمک کنند.

عذرخواهی می‌کنم

وی خاطر نشان کرد: من از همین جا از آقای شعبانی مدیرعامل باشگاه فولاد که انسان سالم و شریفی است، بابت صحبت های سیاوش بختیاری زاده عذرخواهی می کنم. این مدیر هر آنچه در توان دارد برای تیم بزرگسالان و تیم های پایه گذاشته است و به هیچ خواسته ای نه نمی گوید. این که فولاد به چنین روزی افتاده، موارد زیادی دخیل بوده است و تنها مقصر مدیرعامل نیست. اکنون تمام آن هایی که فولادی هستند باید به فولاد کمک کرد و نباید پنهان شد.

فولاد از بحران خارج می‌شود

بختیاری زاده گفت: فولاد باشگاه بزرگی است و مانند باشگاه های دیگر نیست که نتواند از بحران خارج شود. چون شعبانی و هیات مدیره قوی باشگاه فولاد را می شناسم، مطمئن باشید تصمیمات خیلی خوبی خواهند گرفت و تیم فولاد از این شرایط خارج می شود. شرایط فولاد به هیچ عنوان به این صورت نمی ماند.

یک توصیه به سیاوش بختیاری‌زاده

وی در پایان نیز تاکید کرد. از سیاوش بختیاری زاده می خواهم با دانش و تجربه اش به باشگاه فولاد کمک کند. او خودش فولادی است و این انتظار از او می رود که پای کار بیاید و کمک کند. همچنین به سیاوش به عنوان پیشکسوتم توصیه می‌کنم در مثال‌هایی که می‌زند و می‌خواهد به شرف آن‌ها درود بفرستد، بهتر است از نام افراد دیگری استفاده کند.

ایراد سازمان لیگ به ماجرای رضایت‌نامه خالدآبادی و مالیات یامگا/ سقف استقلال بالاتر می‌رود!

ساعت 10:20 / به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارگروه نظارت بر قراردادها در سازمان لیگ پس از بررسی پرونده دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان و ارسال پرونده آنها به کمیته انضباطی، سراغ استقلال رفت و قرار است با جمع‌بندی موارد مطرح شده به زودی پرونده این باشگاه هم به کمیته انضباطی ارسال شود.

درباره اینکه باشگاه استقلال در چه مواردی از قانون تخطی کرده صحبت‌های فراوانی مطرح شده اما دو مورد که اعضای کارگروه به آن رسیده‌اند قابل تأمل است.

یکی از این موارد مربوط به رضایت‌نامه محمدرضا خالدآبادی است که ابتدای فصل به استقلال پیوست. این دروازه‌بان با باشگاه هوادار قرارداد داشت و استقلال برای جذب او دو چِک به مبالغ 4 و 5 میلیارد تومان به هوادار داد اما در مدارک ارائه شده به سازمان لیگ این موضوع به چشم نمی‌خورد.

طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان لیگ، باشگاه‌ها موظف هستند مبلغ رضایت‌نامه بازیکنان را در سقف قرارداد بگنجانند اما استقلال چنین کاری را انجام نداده است. در واقع این باشگاه فقط در همین یک فقره باید حداقل مبلغ رضایت‌نامه را به سقف قرارداد خود اضافه کند. این در شرایطی است که استقلال هم‌اکنون با مشکل مواجه است و به تازگی و پس از کاهش قرارداد چند بازیکن، توانست قرارداد گوستاو بلانکو مهاجم آرژانتینی‌اش را ثبت کند. با این شرایط و با اضافه شدن مبلغ رضایت‌نامه خالدآبادی - و البته شاید بخشی از مبلغ قرارداد او- سقف استقلال بیش از گذشته پُر خواهد شد.

موضوع دیگر، مالیات یامگا بازیکن فرانسوی آبی‌پوشان است. یامگا سال گذشته قراردادی به مبلغ 550 هزار یورو با استقلال بسته و در آن پرداخت مالیات برعهده باشگاه گذاشته شده است. هر چند این قرارداد در زمان مدیریت قبلی و پیش از ابلاغ دستورالعمل قراردادها منعقد شده اما این موضوع نافی تخلف رخ داده نیست و از منظر کارگروه نظارت بر قراردادها باید بعد از ابلاغ دستورالعمل، اصلاح می‌شد.

به گزارش تسنیم باشگاه استقلال پیش از کاهش ارقام قرارداد برخی بازیکنان، سقف قرارداد خود را 323 میلیارد اعلام کرده بود و تنها 7 میلیارد جای خالی داشت. اکنون با توجه به اضافه شدن بلانکو به لیست باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد و استقلال چگونه می‌تواند از این چالش و دردسر عبور کند.

تماشای دو بازی لیگ قهرمانان آسیا با یک بلیت در ورزشگاه آزادی!

ساعت 10:09 / به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته چهارم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فردا (دوشنبه) در شرایطی آغاز می‌شود که سپاهان و نساجی دو نماینده کشورمان باید با حریفان خود در ورزشگاه آزادی دیدار کنند.

ابتدا نساجی از ساعت 17:30 به مصاف تیم نوبهار ازبکستان می‌رود و سپس سپاهان از ساعت 21:30 مقابل آلمالیق دیگر تیم ازبکستانی قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسید برگزاری این دو دیدار در یک روز و در یک ورزشگاه، مشکلاتی را درخصوص بلیت‌فروشی برای حضور هواداران نساجی و سپاهان در مجموعه ورزشی آزادی ایجاد کند، اما طبق اعلام معاون ورزشی ورزشگاه آزادی تصمیم بر آن شده که بلیت جداگانه‌ای برای این دو بازی فروخته نشود. در واقع هواداران با خرید یک بلیت می‌توانند هر دو بازی را تماشا کنند.

پرسپولیس می‌تواند بازهم فینالیست آسیا شود/ باید روی نبیل حساب کرد

ساعت 9:20 / مهدی واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه عملکرد تیم پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان در هفته نهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: یحیی گل محمدی در این بازی متفاوت از سایر دیدارها پرسپولیس را با سه هافبک میانی وارد زمین کرد که به نظرم ترکیب مناسبی بود، با توجه به شکل بازی حریف، نیاز به تغییر در ترکیب پرسپولیس حس می شد و همین باعث شد تا تفکر بازی مالکانه و هجومی در بین بازیکنان به وجود آید.

او ادامه داد: خط دفاعی پرسپولیس در این بازی تمرکز کافی نداشت و در ضد حملات صنعت نفت، مدافعان نسبت به بازیکنان حریف جا می‌ماندند، روی هر دو گلی که پرسپولیس دریافت کرد می‌توان به این موضوع پی برد. به نظرم نحوه و سبک بازی پرسپولیس نسبت به سال گذشته بهتر شده اما مهاجمان این تیم نمی‌توانند از موقعیت‌ها استفاده کنند و ضعف در گلزنی به شدت پرسپولیس را در این فصل آزار داده است.

نبیل باهویی باکیفیت است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند

واعظی خاطر نشان کرد: تیم نفت با پرس شدید و دفاع مطلق قصد داشت تا از نفوذ بازیکنان پرسپولیس جلوگیری کند اما گل محمدی با سیستم متفاوتی که در زمین اجرا کرد باعث شد تا موقعیت‌های گلزنی زیادی برای پرسپولیس ایجاد شود. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم عدم دقت بازیکنان در ارسال توپ به محوطه جریمه حریف است؛ بازیکنان باید برای خود نقطه هدف داشته باشند تا پاس‌های ارسالی را مهاجمان تبدیل به گل کنند. مطمئنم نبیل باهویی بازیکن باکیفیتی است و اگر در ترکیب پرسپولیس جا بیفتد، می‌تواند به گلزنی این تیم کمک کند. امیدوام در بازی‌های آینده شاهد حضور این بازیکن در زمین باشیم.

می‌توانیم باز هم پرسپولیس را در فینال آسیا ببینیم

کارشناس فوتبال درباره شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: تیم یحیی گل محمدی عملکرد خوبی در آسیا داشته و اگر درگیر زمین و حواشی نبود، در بازی با النصر عربستان هم این تیم بازنده نمی‌شد. در دو دیدار الدحیل و استقلال تاجیکستان پاسکاری های منظم را از بازیکنان شاهد بودیم و با برنامه‌ای که داشتند خیلی خوب به دروازه حریف رسیدند و توانستند دو پیروزی با ارزش را کسب کنند. سه بازی باقی مانده در مرحله گروهی حکم فینال را دارد. در هر دیدار بازیکنان باید با تفکر برد پا به زمین مسابقه بگذارند. این تیم اگر به مراحل حذفی صعود کند به این راحتی‌ها شکست نمی‌خورد و باز هم می‌توانیم پرسپولیس را در فینال آسیا ببینیم.

بیرانوند بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران است

دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره عملکرد دروازه بانان لیگ برتر تا به این هفته از رقابت ها گفت: علیرضا بیرانوند در همه موارد یک گام بالاتر از سایر دروازه بانان قرار دارد. او در پرسپولیس و تیم ملی فوق العاده بوده است و بازیسازی که بیرانوند انجام می‌دهد را دیگر دروازه بانان نمی‌توانند داشته باشند.

او افزود: سید حسین حسینی، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری هم از دروازه بانان خوب ایران هستند ولی هیچکدام‌شان توانایی بیرانوند را ندارند. حضور این دروازه‌بان در درون دروازه به سایر بازیکنان و مربی قوت قلب می‌دهد. حتی در روزهایی که بیرانوند نمی‌تواند کلین شیت داشته باشد اما با واکنش‌هایی که انجام می‌دهد یکی از بازیکنان برتر زمین محسوب می‌شود و به نظرم او در فوتبال حال حاضر ایران، بی همتا است و شانس اول حضور در درون دروازه تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود.

کارشناس فوتبال درباره درگیری لفظی که اخیراً بین سرمربیان استقلال و پرسپولیس به وجود آمده است، بیان کرد: در شأن هیچیک از این دو باشگاه نیست که وارد حواشی شوند و اعضای کادرفنی با یکدیگر درگیری لفظی داشته باشند. این دو تیم طرفداران زیادی دارند و هر واکنشی که از سمت آنها به وجود آید باعث درگیری در جامعه می‌شود. کُری خوانی محترمانه خیلی خوب است اما نباید بی احترامی به هیچ تیم و بازیکنی شود.

کربکندی: بازیکنان سپاهان نباید به بی تفاوتی و نتیجه نگرفتن عادت کنند

ساعت 9 / رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایطی که برای سپاهان در آسیا و لیگ برتر ما رخ داده است، اظهار داشت: سپاهان یک تیم کاملاً حرفه‌ای است، بودجه، امکانات، بازیکنان و کادر فنی مناسبی دارد. یکی از باشگاه‌های پرامکانات فوتبال ما محسوب می‌شود. باشگاهی با چنین شرایط مناسبی اتفاقاتی برایش رخ داد که می‌تواند این همه هزینه‌‌ها و برنامه‌‌ریزی‌ها را از بین ببرد که این برای فوتبال ما و ورزش ما حیف است.2 حکم سنگین علیه سپاهان صادر شد، یکی را کمیته انضباطی فدراسیون داد و دیگری کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد و عجیب است که هر دو حکم در شب قبل از مسابقه سپاهان اعلام شد که این خیلی بی‌سلیقگی و کج سلیقگی بود. 

کربکندی با اشاره به کسر امتیاز سپاهان در لیگ برتر گفت: سپاهان به خاطر پرداخت دستمزدهای میلیاردی 4 امتیاز جریمه شده است در حالیکه ما می‌دانیم دستمزدهای بازیکنان دیگر در باشگاه‌های دیگر خیلی نمی‌تواند واقعی باشد. در گذشته هم قانون سقف قرارداد را داشتیم که قانون موفقی نبود و پرداخت‌های زیرمیزی‌ و خانه و آپارتمان به بازیکنان داده شد. اکنون هم این قانون سقف بودجه خیلی نمی‌تواند راهگشا باشد اگر هم در دیگر نقاط دنیا اجار شده حتماً راهکار و شکل بهتری برایش وجود داشته است. سپاهان اکنون روزهای سختی می‌گذارند. در آسیا در سه بازی دور برگشت از میزبانی محروم شده آن هم در حالیکه این باشگاه همواره به هوادارانش می‌بالید. 

وی گفت: شاید در ورزشگاه آزادی هم 10 هزار تماشاگر برای تشویق سپاهان به ورزشگاه بروند اما تأثیرگاری آن هواداران در اصفهان را نخواهد داشت. در لیگ برتر هم ملوان گربه سیاه سپاهان شده است. سال قبل قهرمانی را از این تیم گرفت و امسال هم با یک بازی خوب و روان این تیم را شکست داد. هر چند هفته نهم لیگ برتر هفته شگفتی‌ها بود. استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر سه گرفتار شدند و به پیروزی نرسیدند. حیف است سپاهان با این همه فاکتور مثبتی که دارد نتواند به لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بگردد. این باشگاه و تیم در شرایط کنونی باید به خوبی مدیریت شود.

این کارشناس فوتبال با اشاره به حریف ازبکستانی سپاهان اظهار داشت: بازیکنان سپاهان نباید به بی‌تفاوتی و نتیجه نگرفتن عادت کنند این تیم باید از لحاظ روحی و روانی به شرایط ایده‌آلش برگردد. آلمالیق ازبکستان فردا با نفرات زیاد دست به دفاع خواهد شد. اما مشکل اساسی سپاهان در بازی فردا همان مشکلات روحی و روانی است. باید تیم به خوبی مدیریت و روان‌شناسی شود تا برگردد.

وی با اشاره به شرایط جدول گروه گفت: اگر فردا نیروهوایی عراق مقابل عربستان نتیجه خوبی بگیرد کار برای سپاهان دشوارتر خواهد شد. حریف اصلی سپاهان برای صعود در حال حاضر تیم عراقی است تا بتواند از گروهش صعود کند. سپاهان همه شرایط را برای صعود به دور بعد دارد و اگر این اتفاق نیفتد جای بحث و گفت‌وگو خواهد داشت.

نظر شما