شناسهٔ خبر: 63293988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

کشته شدن 60 اسیر اسرائیلی در حملات تل‌آویو به غزه / گسترش درگیری ها در شهرها مختلف فلسطین اشغالی

با اعلام خبرکشته شدن 60 اسیر صهیونیست در بمباران غزه، تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی صحنه اعتراضات و درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، پس از اعلام حماس مبنی بر کشته شدن 6 اسیر فلسطینی در بمباران غزه از سوی جنگنده های اسرائیلی، شهرهای مختلف فلسطینی تبدیل به صحنه درگیری با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی شد.

 

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.

 

ابوعبیده با اشاره به اینکه ۲۳ جسد از اجساد اسرای اسرائیلی، همچنان زیر آوار است، گفت: به نظر می‌رسد که به خاطر ادامه بمباران، ما قادر نیستیم به این اجساد دست پیدا کنیم.

 

سخنگوی گردان‌های القسام هفته گذشته خبر داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه جبالیا، ۷ اسیر در بند مقاومت، از جمله سه غیرنظامی دارای گذرنامه خارجی کشته شدند.

 

شماری از اسرای صهیونیستی در بند گردانهای القسام ، هشتم آبان ماه جاری پیام تصویری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و کابینه وی ارسال کردند.

 

یکی از این اسرا گفت: همین الان ما را بازگردانید. نتانیاهو از نظر سیاسی و نظامی شکست خورده است و ما از او می‌خواهیم که فورا همه اسرا را بازگرداند. دو روز پیش، مذاکراتی درباره آتش‌بس و آزادی همه اسرا صورت گرفت، ولی نتانیاهو عقب‌نشینی کرد.

 

وی با بیان اینکه «ما به خاطر شکست شما (نتانیاهو و مسئولان صهیونیست) از هفتم اکتبر اسیر هستیم»، تأکید کرد: هر چه سریعتر جنگ را متوقف کن. قرار بود همه ما را آزاد کنی. ما تو را مسئول این شکست می‌دانیم. ما گروگان هستیم و در شرایط سخت قرار داریم. در روز هفت اکتبر نیز، ارتش در کار نبود. تو می‌خواهی ما را بکشی.

 

معترضان خشمگین صهیونیست: «نتانیاهو» قاتل است

صهیونیست‌های معترض به کابینه این رژیم روز شنبه در شهرهای تل‌آویو قدس اشغالی تظاهرات برگزار کرده و ضمن تاکید بر آزادی اُسرا در غزه فریاد می‌زدند که «بیبی» (لقب نتانیاهو) قاتل است.
 
منابع خبری شامگاه شنبه از برگزاری تظاهرات در تل‌آویو علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خبر دادند. تظاهرات کنندگان در شعارهای خود خواستار اقدام برای آزادی اُسرا در غزه شدند.
 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دست کم هزاران نفر در میدان موزه در تل‌آویو تجمع کردند و حمایت خود را از خانواده اُسرا و مفقود شدگان ابراز داشته و اعلام کردند تا زمان آزادی این اُسرا در این میدان تحصن خواهند کرد.

 

تظاهرات دیگری نیز در شهر قدس اشغالی برگزار شده است. تظاهرات کنندگان خشمگین در مسیر خود به سوی منزل نتانیاهو با نیروهای امنیتی درگیر شده و فریاد می‌زدند: «بیبی (لقب نتانیاهو) قاتل است».

 

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از درگیری شدید میان خانواده اُسرا و مفقودان در برابر مقر اقامت «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

 

رویترز پیش‌تر گزارش داد قطر بیش از سه هفته است که به دیپلماسی پشت پرده با هدف ترویج صلح و تضمین آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر در بازداشت حماس، ادامه داده است.

 

مذاکرات با میانجیگری قطر در حالی پیش می‌رود که رژیم صهیونیستی در پایبندی به تعهداتش در خصوص آتش‌بس کارشکنی کرده و جمعه علی‌رغم آن‌که دوحه اعلام کرد مذاکرات با سرعت زیادی در حال پیشروی است، صهیونیست‌ها به طور ناگهانی با بیش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعی در قلمرو فلسطینیان در غزه حمله کردند.

 

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی روز شنبه گذشته برای مذاکره درباره اسرای صهیونیست در غزه به قطر سفر کرد.

 

حماس: آزادی اسرای صهیونیست بدون برقراری آتش بس، محال است

 

این در حالی است که برخی منابع عربی گزارش دادند که جنبش حماس به میانجی قطری اعلام کرده که بررسی موضوع آزادسازی اسرای صهیونیست پیش از برقراری آتش‌بس در غزه، محال است.

 

جنبش حماس مخالفت خود با آزادسازی اسرای صهیونیست پیش از برقراری آتش‌بس در غزه را اعلام کرد. 

 

روزنامه «رأی الیوم» نوشت که حماس به قطری‌ها اعلام کرده که هر گونه پرداختن به موضوع آزادسازی اسرای صهیونیست پیش از برقراری آتش‌بس در غزه غیرممکن است. 


بر اساس این گزارش، حماس اسرای در نزد مقاومت را به دو گروه تقسیم کرده که گروهی از آن‌ها اتباع خارجی و افراد دو تابعیتی هستند که بنابر تأکید حماس آزادی این افراد از طریق برچیده شدن پایه‌های محاصره و ارائه کمک‌های انساندوستانه، بهداشتی و سوخت مشخصا به نوار غزه، ممکن است. 


گروه دوم اسرا نیز صهیونیست‌ها هستند که آن‌ها نیز به دو گروه غیرنظامی و نظامی تقسیم‌بندی می‌شوند که به گفته حماس افراد غیرنظامی در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد. 


نظامیان اسیر صهیونیست نیز به گفته حماس تنها در صورت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

 

انتهای پیام/ الف

 

 

 

 

 

 

نظر شما