شناسهٔ خبر: 63292183 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه پیام‌ما | لینک خبر

واکنش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به گزارش «پیام ما» روابط عمومی این شرکت در اطلاعیهٔ خود اعلام کرد: «دسترسی عموم شهروندان به شاخص کیفیت هوای هم‌اکنون و میانگین ۲۴ ساعت گذشته پایتخت کمافی‌السابق برقرار است.»

برای دسترسی به داده‌های کیفیت هوا ثبت‌نام کنید

صاحب‌خبر -

|پیام ما| پس از انتشار گزارش «حبس اطلاعات آلودگی هوا» در مورد قطع دسترسی عمومی به داده‌های مربوط به آلودگی هوای تهران در روزنامه «پیام ما»، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌زودی دسترسی کاربران به این داده‌ها فراهم می‌شود منوط به اینکه افراد در سایت ثبت‌نام کنند.
روابط عمومی این شرکت در اطلاعیهٔ خود اعلام کرد: «دسترسی عموم شهروندان به شاخص کیفیت هوای هم‌اکنون و میانگین ۲۴ ساعت گذشته پایتخت کمافی‌السابق برقرار است.»این اطلاعیه اضافه می‌کند: «سنجش آلاینده‌های هوای تهران طبق روال گذشته ادامه دارد و از طریق سایت این شرکت به نشانی air.tehran.ir و اپلیکیشن کیفیت هوای تهران برای همه شهروندان قابل استفاده و دسترسی مستقیم است.»
در این اطلاعیه آمده است: «در حال حاضر تنها دسترسی به بخش آرشیو غلظت آلاینده‌ها به‌منظور مشخص شدن گروه‌های هدف و مخاطبان این اطلاعات در حال به‌روزرسانی است. بعد از انجام به‌روزرسانی، دسترسی افراد به بخش‌های مورد نظر در صورت ثبت نام، برقرار می‌شود و امکان استفاده از اطلاعات و داده‌های مربوطه به صورت کامل و براساس درخواست متقاضی مهیا خواهد شد.»در روزهای گذشته، مراجعان به سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تنها قادر بودند وضعیت فعلی و وضعیت ۲۴ ساعت گذشته را دریافت کنند و دسترسی افراد به داده‌های ایستگاه‌های سنجش و داده‌های مربوط به شاخص آلاینده‌ها به‌طور جداگانه محدود شده بود. علاوه بر این، نقشه‌های مربوط به کیفیت هوای مناطق مختلف تهران نیز از دسترس عموم خارج شده بود. اما در حال حاضر، این داده‌ها باردیگر در اختیار عموم قرار گرفته‌اند ولی دسترسی به آرشیو داده‌ها که پیش‌از این برای همه کاربران میسر بود، امکان‌پذیر نیست و بنا بر همین اطلاعیه قرار است این داده‌ها در اختیار کاربران ثبت‌نام‌شده قرار بگیرد. با این‌حال شرکت کنترل کیفیت هوا مشخص نکرد که آیا ثبت‌نام کاربران برای دسترسی به این داده‌ها آزاد و رایگان و بدون قید خاصی انجام می‌گیرد یا آنکه قرار است ضوابطی تنظیم شود تا تنها افرادی با شرایط خاص بتوانند از این داده‌ها استفاده کنند.

نظر شما