شناسهٔ خبر: 63284761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

29مین روز جنگ غزه؛ افزایش تعداد شهدا به مرز 9500 نفر/ بمباران منزل هنیه و قایق‌های ماهیگیری/ حمله حزب‌الله لبنان به 5 پایگاه رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -

شفقنا- درحالی وارد بیست و نهمین روز جنگ غزه می شویم که رژیم صهیونیستی بر شدن حملات خود افزوده و درگیری ها میان گردان های قسام و نظامیان اسرائیلی در بخش هایی از این شهر ادامه دارد. شمار شهدای غزه به نزدیکی 9500 نفر رسیده که بیش از 70 درصد آنها زن و کودک هستند.

گزارش شفقنا از وقایع 29مین روز جنگ غزه را بخوانید:

گردان‌های قسام: ۵ نظامی دشمن را به هلاکت رساندیم

گردان‌های قسام در بیانیه ای اعلام کرد: ۵ نظامی دشمن را در جریان حمله مبارزانمان به نظامیان صهیونیست که در یک خانه مسکونی در شمال غرب شهر غزه متمرکز شده بودند، به هلاکت رساندیم و چند نفر دیگر را نیز زخمی کردیم.(لینک)

افزایش تعداد شهدای غزه به مرز 9500 نفر 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نزدیک 9 هزار و 500 شهید خبر داده و تاکید کرد: بیش از 70 درصد آنها زن و کودک هستند.(لینک)

بمباران منزل هنیه و قایق های ماهیگیری

منابع محلی اظهار کردند:« بمباران اسرائیل قایق های ماهیگیری در ساحل رفح واقع در جنوب نوار غزه را به آتش کشید.»

همچنین رسانه ها اعلام کردند:« رژیم صهیونیستی با علم به این که «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر جنبش حماس در خارج از نوار غزه به سر می برد، منزل وی را بمباران کردند.»(لینک)

آمریکا: هیچ نشانه‌ای از مصادره کمک‌ها به دست حماس وجود ندارد

دیوید ساترفیلد می گوید: تاکنون مدرکی مبنی بر تلاش حماس برای مصادره، ضبط یا مسدود کردن کمک‌های انساندوستانه بین‌المللی به دست نیامده است. در این میان بین 800000 تا یک میلیون نفر به جنوب نوار غزه نقل مکان کرده اند، در حالی که 350000-400000 نفر در شمال این منطقه باقی مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: سوخت موجود در انبارهای غزه توسط UNRWA برای کامیون های کمک رسانی، نمک زدایی و دیگر اقدامات در بیمارستان ها در جنوب غزه دریافت شده است.(لینک)

عمان خواستار تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل شد

وزارت خارجه عمان خواستار تشکیل یک دادگاه بین المللی برای بررسی جنایات جنگی اسرائیل در غزه شده است. این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای خواستار «پیگرد جنایتکاران جنگی در تمامی قتل‌عام‌های ارتکابی» شد.(لینک)

حزب الله لبنان 5 مقر نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مجاهدین ما همزمان با موشک و سلاح‌های مناسب به تعدادی از مواضع ارتش رژیم اشغالگر حمله کردند.

در این بیانیه آمده است: مواضعی که هدف قرار گرفتند؛ «جل العلم»، «الجرداح»، «حدب البستان»، «المالکیه» و «المطله» بودند.

مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اعلام کرد: هدف قرار گرفتن این مواضع رژیم اشغالگر منجر به انهدام تجهیزات فنی و تلفات مستقیم در صف نظامیان آن شد.(لینک)

درگیری قسام با نیروهای اشغالگر در بیت لاهیا

گردان‌های قسام در بیانیه ای اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه العطاطره در غرب بیت لاهیا با سلاح‌های مختلف وارد درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شدند.(لینک)

ادامه دارد…

نظر شما