شناسهٔ خبر: 63280969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا و سکه امروز 13 آبان 1402/ کاهش نرخ سکه تمام و روند افزایشی قطعات سکه

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد اما قطعات سکه راه خود را جدا کرده‌اند. حباب برخی قطعات سکه نیز صعودی است. امروز دلار کاهشی و انس افزایشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شنبه 13 آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه تمام مسیر متفاوتی از دیگر انواع سکه دارند. قیمت طلا و قیمت سکه تمام و همچنین هر مثقال طلا، کاهشی و نرخ دیگر قطعات سکه افزایشی است. امروز قیمت دلار بعد از صعود روزهای گذشته به کانال 52 هزار تومان، دوباره به نرخ پایین‌تر بازگشته است. انس اما با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع، روند صعودی دارد و با 0.39 درصد رشد به 1,992.62 دلار رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با 20 هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، دو میلیون و 497 هزار تومان معامله می‌شود.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 732 هزار تومان است؛ حدود 169 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز کاری گذشته. روز پنچشنبه در همین ساعات، سکه امامی در حدود 29 میلیون و 950 هزار تومان قیمت داشت.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با 495 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، حدود 25 میلیون و 591 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 26 میلیون و 81 هزار تومان معامله می‌شد.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 112 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 588 هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی با حدود 236 هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و 449 هزار تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر: قیمت دلار امروز 15 آبان 1402 / سیاست، دلار را وادار به عقب‌نشینی کرد!
قیمت طلا و سکه قیمت طلا و سکه 13 آبان 1402
مطالعه بیشتر:
قیمت دلار امروز 13 ابان 1402/ اولین واکنش بازار به سخنرانی حسن نصرالله

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه در روندی افزایشی، با قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم 50 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز پنجشنبه است. حباب نیم سکه نیز با 178 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 522 هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند صعودی دارد و با نرخ 10 میلیون و 626 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم 40 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. روز پنجشنبه، در همین ساعات ربع سکه با قیمت 10 میلیون و 586 هزار تومان معامله می‌شد. حباب ربع سکه نیز با 121 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 600 هزار تومان رسیده.

اما سکه گرمی با 20 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت پنج میلیون و 870 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه هم 50 هزار تومان افزایش قیمت داشته و دو میلیون و 896 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 93 هزار تومان کاهش  نسبت آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت 10 میلیون و 806 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 923 هزار تومان معامله می‌شد.

مطالعه بیشتر:
بشنوید: پیش بینی بازارهای مالی هفته سوم آبان ماه 1402 در پادکست صدای بازار

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه تمام تحت تاثیر روند نزولی در بازار ارز، کاهشی شده است اما قطعات سکه صعودی هستند. احتمالا افزایش تقاضا و جبران عقب‌ماندگی‌های پیشین، باعث این تفاوت روند شده باشد.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه 15 آبان 1402 / سقف‌شکنی سکه گرمی در آرامش بازار طلا

البته در کل تقاضا آنگونه که باید به بازار طلا بازنگشته و این بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، همچنان در رکود نسبی به سر می‌برد.

در عین حال، قیمت‌ها در سطح جهانی نیز با وجود بازگشت دوباره به کانال 1900 دلاری، اکنون افزایشی است. کارشناسان اقتصادی در خصوص رفتار انس جهانی طلا می‌گویند روند قیمت انس صعودی است. آنها حمایت ۱۹۷۶ دلاری را برای طلای جهانی در نظر می‌گیرند و معتقدند انس در منطقه استراحت قرار دارد. آنها دلیل افزایش قیمت در بازارهای مالی را رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی در پی گسترش تنش‌های موجود در منطقه عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها هر چند بازارها نسبت به جنگ تمام عیار اخیر سرد شده‌اند اما همچنان احتمال شدت‌ گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه بالاست (گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 آبان 1402 را بخوانید.)

برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و قیمت طلا و سکه 13 آبان 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مطالعه بیشتر:
افزایش قیمت طلای جهانی با انتشار گزارش بازار اشتغال آمریکا

نظر شما