شناسهٔ خبر: 63279807 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

گرگ ایرانی در یک‌‌ قدمی تکرار قهرمانی

صاحب‌خبر -

روزنامه هفت صبح، ‌مرتضی کلیلی| مرحله مقدماتی دسته اوپن مستر المپیا برگزار شد . هادی چوپان همچون مسابقات 2022 به شکلی ظاهر شد که رقبایش از رسیدن به قهرمانی نا‌امید شوند. گرگ ایرانی با مربیگری هانی رامبد امسال هم همچون سال‌های گذشته بهبود کیفیت بدنی خوبی داشت. با این پیشرفت‌، او فاصله‌اش را با رقبایش آنچنان زیاد کرد تا در همین روز مقدماتی تکلیف قهرمانی این دسته را تقریبا روشن کرده باشد. ‌

مسابقات مستر المپیا 2023 ‌ ‌‌امسال به میزبانی شهر ارولاندو واقع در ایالت فلوریدای آمریکا در حال برگزاری است.‌مرحله مقدماتی این مسابقات بامداد امروز ‌به وقت تهران‌ در سالن اورنج کانتی کانونشن سنتر برگزار شد و هادی چوپان قهرمان کشورمان که سال گذشته موفق شده بود به عنوان قهرمانی مسترالمپیا برسد و تاریخ‌سازی کند، این بار هم موفق شد نظر داوران را جلب و برای دومین سال متوالی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند.

در پایان دور مقدماتی مسابقات مستر المپیا 2023، هادی چوپان به همراه درک لانسفورد و سامسون دائودا هر دو از آمریکا موفق شدند جواز حضور در فینال این رقابت‌ها را کسب کنند؛ فینالی که قرار است بامداد فردا‌ یکشنبه ‌ به وقت تهران‌ برگزار شود. چوپان در مرحله مقدماتی ‌ برتری محسوسی نسبت به لانسفورد و دائودا داشت ‌ و با تکیه بر کات و عمق زیبای عضلاتش برتری خود را به رخ حریفان کشید.هادی در تمام آیتم‌های حجم، کات، سایز و بالانس نسبت به رقبای خود یک سر و گردن بالاتر بود.

چوپان در صورت قهرمانی برنده جایزه 1/6 میلیون دلاری می‌شود که با نرخ دلار امروز چیزی حدود 82 میلیارد و 240 میلون تومان به دست خواهد آورد.

هادی چوپان در سال 2022 موفق شد ‌ ممدوح السبیعی معروف به بیگ رامی‌ را شکست دهد و اولین عنوان مستر المپیا را از آنِ خود کند. تماشاگران از اینکه شاهد برکناری بیگ رامی ‌ روی صحنه بودند، واقعا شگفت‌زده شدند.

هادي در اولين حضورش در مهم‌ترين رقابت دنيا در سال 2019 در يك رقابت نزديك و با شكست نفراتي چون دكستر جكسون، روني وينكلار و… بعد از براندون كوري و ويليام بوناك مقام سومي دسته سنگين وزن مستر المپيا را به دست آورد و برنده‌ جایزه ۱۰۰ هزار دلاری ‌‌شد.

چوپان در سال 2020 ، عنوان چهارمی این مسابقات را به دست آورد‌‌‌. بیگ رامی مصری در این رقابت صاحب ساندو شد.

گرگ ایرانی در مستر المپیای 2021 ‌ ‌‌در میان غول‌هاي این رشته موفق به کسب مقام سومي شد و جایگاه خود را نسبت به سال گذشته یک پله ارتقا داد ‌. در این رقابت‌ها ‌ ‌بیگ رامی‌ با وزن حدود 140 كيلوگرم از ‌مصر قهرمان شد و مثل سال قبل قهرماني خود را تكرار ‌و جایزه 400 هزار دلاری را از آن خود كرد. ضمن اینکه ‌براندون کوری‌ از آمریکا به مقام دومي المپيا رسید.

نظر شما