شناسهٔ خبر: 63274223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

بیست و نهمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ غزه؛

اسارت 242 صهیونیست بدست نیروهای مقاومت فلسطین/ شمار شهدای غزه به 9857 نفر افزایش یافت/ تایید هلاکت 341 نظامی اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی/ 72 نفر از کارکنان آنروا در حملات هوایی اسرائیل کشته شده‌اند/ تعداد شهدای خبرنگار ...

بیست و نهمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت کشتار جمعی در غزه به بمباران اطراف چهار بیمارستان غزه و حمله به کاروان مجروحان مبادرت و شماری دیگر از زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد و اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون 9857 فلسطینی به شهادت رسیده اند. از این تعداد ۳۸۲۶ نفر کودک و ۲۴۰۵ نفر دیگر زن هستند.

 

گفتنی است که تاکنون (شنبه 13 آبان) 9488 نفر از فلسطینیان در نوارغزه به شهادت رسیده اند.

 

دیدار وزیران خارجه 5 کشور عربی با همتای آمریکایی در اردن

 

وزارت خارجه اردن اعلام کرد: وزیران خارجه اردن، عربستان، امارات، قطر، مصر و مقامات تشکیلات خودگردان با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در امان دیدار می‌کنند. این دیدار شنبه در امان پایتخت اردن برگزار می شود.

 

وزارت بهداشت فلسطین: صهیونیست‌ها مرتکب 967  مورد قتل عام علیه فلسطینی‌ها  شدند

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ایجاد یک گذرگاه امن را برای اطمینان از خروج مجروحان خواستار شد.

 

این سخنگو افزود: رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز  به غزه  تاکنون 967  مورد قتل عام علیه فلسطینی‌ها  مرتکب شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: رژیم اشغالگر در ورودی  بیمارستان الشفاء قتل عام به راه انداخت و  تنها در این مکان 15 نفر را  شهید و 60 نفر را زخمی کرد.

 

انصارالله یمن: به عملیات نظامی علیه صهیونیست‌ها ادامه می‌دهیم

 

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تمجید از سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد،  سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در حق ملت فلسطین و مقاومت فلسطین بسیار منصفانه سخن گفت.

 

محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: سخنرانی سید  حسن نصرالله متناسب با تحولات بود و بر  مشروعیت نبردی  که در حال انجام آن هستیم؛ صحه گذاشت.

 

البخیتی افزود: ما در یمن تا زمانی که رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار ندادیم،  احساس آرامش نداشتیم و زمانیکه  شنیدیم که آمریکاییها  تصمیم دارند ناوگان خود را  نزدیک یمن مستقر کنند، احساس خوشحالی کردیم.

 

این مقام جنبش انصار الله تاکید کرد ما به عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و  تهدیدهای آمریکا هرگز  ما را نگران نخواهد کرد.

 

البخیتی گفت: ما همزمان با نزدیک شدن ناو ناوگان آمریکا به سواحل  یمن،  خوشحال می شویم زیرا قادر  به هدف قرار دادن آنها خواهیم بود.

 

بیشتر صهیونیست‌ها به دولت نتانیاهو در اداره جنگ اعتمادی ندارند

 

کانال 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: 56 درصد از اسرائیلی‌ها به دولت  نتانیاهو در (نحوه مدیریت) جنگ اعتمادی ندارند.

 

رزمندگان فلسطینی صهیونیست‌ها را در خان یونس زمین‌گیر کردند

 

منابع محلی فلسطینی از مقابله نیروهای مقاومت فلسطین با  تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه  خبر دادند.

 

بر اساس این گزارش، مبارزان مقاومت فلسطین هم اکنون وارد درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان یونس شده و مانع از پیشروی آن‌ها شدند.

 

آنروا: 72 نفر از کارکنان این آژانس در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شده‌اند

 

مقامات آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، 72 نفر از کارکنان این آژانس در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده اند  که این میزان، بیشترین تعداد نیروهای امدادی سازمان ملل به شمار می آید که  طی یک درگیری در مدت کوتاهی کشته شده‌اند.

 

آنروا اعلام کرد حدود 695 هزار نفر از آوارگان فلسطینی در  149 مرکز وابسته به این آژانس در سراسر نوار غزه ساکن هستند اما  فراهم کردن کمکها و نیازهای اولیه این آوارگان،به دلیل ادامه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل به یک چالش و مشکل بزرگ تبدیل شده است.

 

تعداد شهدای خبرنگار در عملیات طوفان الاقصی به 46 نفر رسید

 

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه با انتشار اسامی شهدای اصحاب رسانه اعلام کرد که 46  نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه اعم از  زن و مرد ، به طور مستقیم هنگام  پوشش خبری با حملات موشکی یا حمله هوایی به منازلشان به شهادت رسیده اند.

 

حمله پهپادی جدید مقاومت اسلامی عراق به پایگاه «حریر» آمریکا در شمال عراق 

 

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه مسئولیت حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق را بر عهده گرفت و اعلام کرد که با دو فروند پهپاد پایگاه حریر را هدف قرار داده که مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

 

مقام جهاد اسلامی: مواضع ایران و حزب الله در حمایت از مقاومت فلسطین است

 

رئیس دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مواضع ایران و حزب الله در هرگونه نبرد و رویارویی مقاومت با دشمن همواره مبتنی بر حمایت از تصمیمات و گزینه‌ها و انتخاب‌های مقاومت فلسطین بوده است.

 

آتش‌سوزی در بیمارستان شفا در غزه پس از بمباران یکی از ژنراتورهای آن از سوی جنگنده‌های اسرائیلی

 

نیویورک تایمز یکی از کارکنان خود را بخاطر انتقاد از اسرائیل اخراج کرد

 

نیویورک تایمز یکی از خبرنگاران خود را به خاطر متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل‌کشی در غزه اخراج کرده است.

 

شهادت 7 فلسطینی در بمباران النصیرات و رفح

 

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در بمباران دو خانه در اردوگاه النصیرات و شهر رفح در جنوب نوار غزه، 7 فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

 

انتقاد شدید دبیرکل سازمان ملل از حملات بی وقفه اسرائیله غزه

 

از بمباران آمبولانس‌های حامل مجروحان در بیمارستان شفا از سوی اسرائیل احساس وحشت می‌کنیم.

 

بمباران مناطق مختلف غزه از سوی هواپیماهای اسرائیلی

 

شمال اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه و محله‌های الزیتون و تل الهوا در شرق و جنوب غزه و شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

 

اتهام زنی وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

 

کابینه اسرائیل بنیامین نتانیاهو را به طور کامل مسئول حمله هفتم اکتبر حماس به مناطق مرزی می‌داند.

 

ژنراتور اصلی بیمارستان الوفا هدف حملات اسرائیل قرار گرفت

 

جنگنده های رژیم صهیونیستی ژنراتور اصلی بیمارستان الوفا را بمباران کرده و باعث آتش سوزی گسترده و از کار افتادن کامل این ژنراتور شدند.

 

اسرائیل پنل های خورشیدی غزه را هدف گرفت

 

ارتش رژیم اشغالگر پنل های خورشیدی غزه را که تنها منبع تأمین برق شهر بودند، هدف قرار داد.

 

حمله پهپادی جدید به پایگاه «حریر» آمریکا

 

رزمندگان مقاومت اسلامی در عراق پایگاه حریر در شمال عراق را که در دست اشغالگران آمریکایی است؛ با دو فروند پهپاد هدف قرار دادند.

 

وی دیختر وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی


دولت اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را به طور کامل مسئول حمله هفتم اکتبر حماس به مناطق مرزی می‌دانیم.

 

 

شروط حماس برای تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی


این جنبش آماده آزادی ۲۴۰ اسیر صهیونیست در ازای آزادی همه اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

 

منزل هنیه هدف گرفته شد

 

پهپادهای رژیم صهیونیستی منزل «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را در اردوگاه الشاطی واقع در غرب نوارغزه بمباران کردند.

 

فلسطینیان از بیم حملات صهیونیست به گذرگاه رفح نمی رسند


مدیرکل بیمارستان های نوارغزه در گفتگو با الجزیره عنوان کرد که زخمیان فلسطینی از بیم هدف گرفته شدن از سوی ارتش رژیم صهیونیستی قادر به رسیدن به گذرگاه رفح نیستند.

 

ارتش اسرائیل از حمله پهپادی به جنوب لبنان خبر داد

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد یک فرد که قصد نزدیک شدن به مرز فلسطین اشغالی را داشت، به وسیله پهپاد هدف قرار گرفته است.

 

وزارت خارجه فرانسه خروج ۳۴ شهروند این کشور را از غزه تائید کرد

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که ۳۴ شهروند فرانسوی به همراه خانواده خود نوار غزه را به سمت مصر از طریق گذرگاه رفح ترک کردند.

وزیر خارجه فرانسه افزود: تاکنون ۱۷۰ شهروند فرانسوی، از جمله کارمندان مرکز فرهنگی به همراه خانواده‌های خود توانسته‌اند غره را ترک کنند.

 

حمله قایق‌های رژیم صهیونیستی به صیادان در نوار غره

رسانه های فلسطینی گزارش دادند: ۱۴ قایق ماهیگیری در سواحل نوار غزه پس از حمله قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در آتش سوختند.

 

 ارتش اسرائیل از حمله پهپادی به جنوب لبنان خبر داد

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد یک فرد که قصد نزدیک شدن به مرز فلسطین اشغالی را داشت، به وسیله پهپاد هدف قرار گرفته است.

 

حمله هوایی صهیونیست‌ها به سیستم خورشیدی و ژنراتور بیمارستانی در غزه

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه، پنل‌های خورشیدی و ژنراتور برق بیمارستان الشفاء نوار غزه را هدف قرار دادند که در اثر این حمله، آتش‌سوزی در این بخش از بیمارستان رخ داد.

رژیم اسرائیل بعد از جنایت بمباران ورودی این بیمارستان که ۱۵ شهید و ۶۰ زخمی برجای گذاشت، تلاش دارد به هر نحوی شده، این بیمارستان را از کادر درمانی، بیماران و افرادی بی‌خانمانی که به آنجا پناه آورده‌اند،  خالی کند.

 

مقام جهاد اسلامی: ایران و حزب الله  در هر نبردی همواره در کنار تصمیمات مقاومت فلسطین بوده‌اند

رئیس دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مواضع ایران و حزب الله در هرگونه نبرد و رویارویی مقاومت با دشمن همواره مبتنی بر حمایت از  تصمیمات و گزینه‌ها و انتخاب‌های مقاومت فلسطین بوده است.

 

حمله پهپادی جدید مقاومت اسلامی عراق به پایگاه «حریر» آمریکا در شمال عراق 

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه مسئولیت حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق را بر عهده گرفت و اعلام کرد که با دو فروند پهپاد پایگاه حریر را هدف قرار داده که مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

 

تعداد شهدای خبرنگار در عملیات طوفان الاقصی به ۴۶ نفر رسید

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه با انتشار اسامی شهدای اصحاب رسانه اعلام کرد که ۴۶  نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه اعم از  زن و مرد ، به طور مستقیم هنگام  پوشش خبری با حملات موشکی یا حمله هوایی به منازلشان به شهادت رسیده اند.

 

آنروا: ۷۲ نفر از کارکنان این آژانس در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شده‌اند

مقامات آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، ۷۲ نفر از کارکنان این آژانس در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده اند  که این میزان، بیشترین تعداد نیروهای امدادی سازمان ملل به شمار می آید که  طی یک درگیری در مدت کوتاهی کشته شده‌اند.

آنروا اعلام کرد حدود ۶۹۵ هزار نفر از آوارگان فلسطینی در  ۱۴۹ مرکز وابسته به این آژانس در سراسر نوار غزه ساکن هستند اما  فراهم کردن کمکها و نیازهای اولیه این آوارگان،به دلیل ادامه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل به یک چالش و مشکل بزرگ تبدیل شده است.

 

رزمندگان فلسطینی صهیونیست‌ها را در خان یونس زمین‌گیر کردند

منابع محلی فلسطینی از مقابله نیروهای مقاومت فلسطین با  تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه  خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مبارزان مقاومت فلسطین هم اکنون وارد درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان یونس شده و مانع از پیشروی آن‌ها شدند.

 

بیشتر صهیونیست‌ها به دولت نتانیاهو در اداره جنگ اعتمادی ندارند

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها به دولت  نتانیاهو در (نحوه مدیریت) جنگ اعتمادی ندارند.

 

انصارالله یمن: به عملیات نظامی علیه صهیونیست‌ها ادامه می‌دهیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تمجید از سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد،  سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در حق ملت فلسطین و مقاومت فلسطین بسیار منصفانه سخن گفت.

محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: سخنرانی سید  حسن نصرالله متناسب با تحولات بود و بر  مشروعیت نبردی  که در حال انجام آن هستیم؛ صحه گذاشت.

 البخیتی افزود: ما در یمن تا زمانی که رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار ندادیم،  احساس آرامش نداشتیم و زمانیکه  شنیدیم که آمریکاییها  تصمیم دارند ناوگان خود را  نزدیک یمن مستقر کنند، احساس خوشحالی کردیم.

این مقام جنبش انصار الله تاکید کرد ما به عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و  تهدیدهای آمریکا هرگز  ما را نگران نخواهد کرد.

 البخیتی گفت: ما همزمان با نزدیک شدن ناو ناوگان آمریکا به سواحل  یمن،  خوشحال می شویم زیرا قادر  به هدف قرار دادن آنها خواهیم بود.

 

وزارت بهداشت فلسطین: صهیونیست‌ها مرتکب ۹۶۷  مورد قتل عام علیه فلسطینی‌ها  شدند

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ایجاد یک گذرگاه امن را برای اطمینان از خروج مجروحان خواستار شد.

این سخنگو افزود: رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز  به غزه  تاکنون ۹۶۷  مورد قتل عام علیه فلسطینی‌ها  مرتکب شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: رژیم اشغالگر در ورودی  بیمارستان الشفاء قتل عام به راه انداخت و  تنها در این مکان ۱۵ نفر را  شهید و ۶۰ نفر را زخمی کرد.

 

دیدار وزرا خارجه ۵ کشور عربی با بلینکن آمریکایی در اردن

وزارت خارجه اردن اعلام کرد: وزیران خارجه اردن، عربستان، امارات، قطر، مصر و مقامات تشکیلات خودگردان با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در امان دیدار می‌کنند. این دیدار شنبه در امان پایتخت اردن برگزار می شود.

 

هدف گیری مجموعه‌ای از تجهیزات و خودروهای نظامی صهیونیست‌ها در بیت لاهیا

 

نیروهای قسام از هدف گرفتن مجموعه ای از تجهیزات رژیم صهیونیستی در شمال غرب بیت لاهیا با گلوله های خمپاره خبر دادند.

 

انتهای پیام /ی.ح

نظر شما