شناسهٔ خبر: 63270499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه پیام‌ما | لینک خبر

آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود استان گیلان منجر به مرگ ۳۲ تن و مصدومیت ۱۷ تن شد در ساعت ۵:۵۵ صبح جمعه وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود استان گیلان به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند

۳۲ نفر قربانی آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد

صاحب‌خبر -

آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود استان گیلان منجر به مرگ ۳۲ تن و مصدومیت ۱۷ تن شد. بابک یکتاپرست، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت:‌ در ساعت ۵:۵۵ صبح جمعه وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود استان گیلان به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه نیز از رئیس کل دادگستری استان گیلان خواست تا علت حادثه آتش سوزی در این کمپ ترک اعتیاد انجام شود. او با دستور به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‎دیده اقدام کنند. جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور هم درباره وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان نیز گفت: مصدومان دارای سوختگی ۴۰ تا ۶۰ درصد هستند و اقدامات درمانی بر روی این افراد در حال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه کوتاهی‌های احتمالی از سوی گردانندگان کمپ ترک اعتیاد لنگرود متصور است، اضافه کرد: مدیر مجموعه که در محل حادثه حضور نداشت، بازداشت شده است. او در حاشیه بازدید از محل وقوع حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود، با بیان اینکه علت آتش‌سوزی هنوز معلوم نیست، اظهار کرد: علت حادثه توسط کارشناسان حاذق آتش‌نشانی و هلال احمر و در صورت ضرورت، کارشناسان بخش خصوصی در حال بررسی است. رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مجموعه قضایی استان با حضور در محل، برداشت صحنه‌ای از حادثه را داشته و بلافاصله اقدامات اولیه را انجام داده‌اند، تصریح کرد: با دستور دادستان استان، مصدومان به بیمارستان اعزام شدند؛ البته بیمارستان لنگرود امکانات لازم را نداشت و لذا با هماهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، بیمارستان ولایت رشت جهت مداوای مجروحان، آمادگی کامل دارد.

نظر شما