شناسهٔ خبر: 63262628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

میلیون ها نفر در انتظار سخنرانی امروز سید مقاومت

سید حسن نصرالله امروز ساعت 15 (۱۶:۳۰ به وقت تهران) اولین سخنرانی مهم و تاریخی خود را پس از طوفان الاقصی ایراد خواهد کرد. سخنرانی ای که همگان منتظر شنیدن آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) سید حسن نصرالله امروز ساعت 15 (۱۶:۳۰ به وقت تهران) اولین سخنرانی مهم و تاریخی خود را پس از طوفان الاقصی ایراد خواهد کرد. سخنرانی ای که همگان منتظر شنیدن آن هستند.

 

در روزهای گذشته نیز دو ویدئو خبرساز از سوی حزب‌الله منتشر شد؛ یکی برشی چندثانیه‌ای از نصرالله که بعد از عبور از کنار نشان حزب‌الله از کادر خارج می‌شود و دفتر حزب‌الله آن را به انضمام آیه ۵ سوره مبارکه اسراء با این مضمون منتشر کرد که «پس هنگامی که وعده نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرارسد، بندگان سخت­ پیکار و نیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان لابه‌لای خانه‌ها را جستجو می‌کنند و یقیناً این وعده‌ای انجام‌شدنی است.»
 
در دومین ویدئو هم اعلام شد؛ سیدحسن نصرالله روز جمعه ۱۲ آبان سخنرانی خواهد کرد.
 
حال نه فقط آنان که خاطره «حرب تموز» در ذهنشان مانده، بلکه تمام کسانی که تحولات غزه را دنبال می‌کنند، منتظر لحظه‌ای هستند که سیدحسن نصرالله در قاب تلویزیون ظاهر شود، یعنی همان کابوسی که چند روز پیش رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی از آن به‌عنوان «قیامت اسرائیل» یاد کردند.
 

عبدالباری عطوان روزنامه نگار گفت: حزب الله و ایران به آمریکا اطلاع دادند که تا بامداد روز جمعه (قبل از سخنرانی سید نصرالله) مهلت دارند تا به تجاوز به غزه پایان دهند یا وارد جنگ مستقیم و آشکار با کل محور مقاومت شوند.

 

سید حسن نصرالله به حماس و جهاد اسلامی اطلاع داد که هر زمان در تلویزیون سخنرانی کند، یک رویداد مهم را اعلام خواهد کرد، شاید ورود حزب به نبرد طوفان الاقصی.

 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است. 

 

او در تعریف «وقفه انسان‌دوستانه» گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است.»

 

او گفته: ما فردا منتظر حرف نصرالله خواهیم بود و پیام ما به او و هر طرف دیگر این است که نباید درگیری را گسترش دهند.

 

شبکه العالم اطلاع داد که سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان، به طور زنده از این شبکه پخش خواهد شد و همچنین نکات مطرح شده به صورت لحظه به لحظه به زبان فارسی در سایت و کانال "العالمِ فارسی" پوشش داده خواهد شد.

 

وبگاه روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: نصرالله در یک ویدئوی کوتاه ظاهر شد. شاید نشانه‌ای از اتفاقات بعدی باشد. آیا شاهد یک چیز جدید از سوی حزب‌الله خواهیم بود؟

 

همچنین 19 ساعت قبل از آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله، واحد رسانه حزب‌الله لبنان ویدئوی جدیدی با عنوان" اذا جاء نصر الله والفتح" را منتشر کرد.

 

در همین راستا، بی بی سی فارسی با انتشار مطلبی با عنوان «جنگ اسرائیل و غزه؛ چرا حسن نصرالله سکوت کرده است؟»، نوشت: «حسن نصرالله، رهبر گروه حزب ‌الله لبنان، هنوز هیچ اظهارنظر علنی کاملی در مورد جنگ اسرائیل و غزه و درگیری در مرزهای لبنان نکرده است و تنها حضوری مختصر در رسانه‌های طرفدار حزب‌الله داشته است.»

 

بی بی سی این موضوع را حاکی از «سیاست ابهام» حزب الله دانست و نوشت: « شخصیت‌های سیاسی در لبنان گفته‌اند غیبت نصرالله یک راهبرد عمدی است و یکی از صاحب‌نظران می‌گوید این ابهام، اسرائیل را به وحشت می‌اندازد.»

 

با توجه به اینکه سید حسن نصرالله در فضای بین المللی به عنوان یک شخصیت «صادق الوعد» شناخته می‌شود حتی خبرنگار بی‌بی‌سی نیز با روایتی از اقتدار و قاطعیت در سخنان دبیر کل حزب الله لبنان گفت: « خیلی ها یادشان می آید که سال 2006 بعد از مدت‌ها سکوت آقای نصرالله در تلویزیون ظاهر شد و تنها چیزی که گفت این بود که نگاه کنید به دریا و الان کشتی اسرائیلی در دریا در آتش می‌سوزد و این شروع جنگ حزب الله و اسرائیل در آن زمان بود.»

 

«نیر دفوری» خبرنگار نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: «اسرائیل با جدیت نحوه رفتارها و اقدامات دبیرکل حزب الله لبنان را دنبال می‌کند و هر کاری که وی انجام می‌دهد و هر حرفی که می‌زند را با دقت مورد پیگیری قرار می دهد.»

 

او در راس حزب‌الله نه تنها در جنگ‌ ۳۳ روزه، سرزمین‌های اشغالی لبنان را از رژیم متجاوز اسرائیل پس گرفت، بلکه بعد از جنگ بر زخم‌هایی مرهم گذاشت که نزاع نظامی ناسورش ساخته بود.
 
بر همین اساس؛ رسانه‌های غربی معتقدند مهم‌ترین و البته خطرناک‌ترین گسل منطقه، مرز میان لبنان و اراضی اشغالی است، چه، حزب‌الله به مراتب توان نظامی بالاتر و منسجم‌تری از حماس دارد، در جنگ‌های شهری با تجربه است، توانایی اثبات‌شده‌ای در توقف رژیم اشغال‌گر دارد و به‌طور بالقوه می‌تواند جبهه سومی را در مرز سوریه و فلسطین اشغالی باز کند.
 
همین پیشینه باعث این سوال شده که آیا سکوت او یک راهبرد روانی علیه صهیونیست‌ها و مصداق آرامش قبل از طوفان است؟
 
تیزرهایی که با عنوان «منتظر او» منتشر شده، در کنار خروش حامیان فلسطین در مصر که با شعار  «اضرب اضرب یا نصرالله» خواستار بمباران تل‌آویو از سوی حزب‌الله لبنان شده بودند، ناظر به اشتیاق و انتظار برای نقش‌آفرینی تمام و کمال «نماد مقاومت علیه رژیم اشغال‌گر» است.
 
سیدحسن نصرالله در سه هفته گذشته، میزبان یک نشست مهم بود؛ جلسه ۲۵ اکتبر که در نوزدهمین روز درگیری غزه با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اتاقی برگزار شد که روی دیوارش تصویر امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نصب شده بود.
 
برخی رسانه‌ها بعد از این ملاقات به رمزگشایی از بیانیه حزب‌الله یا مواردی که احتمالا پشت درهای بسته این جلسه مطرح شد پرداختند، غافل از اینکه ابتدایی‌ترین نتیجه جلسه همان اتحادی بود که در تصاویر این نشست سه‌گانه به نمایش درآمد.
 
سیدحسن نصرالله در این مدت با وزیر امورخارجه ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و شهدای اخیر غزه را «شهدای راه قدس» نامید.
 

حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح جمعه در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران خود را برای برگزاری تجمع و راهپیمایی باشکوه یوم الله ۱۳ آبان آماده می‌کند.

 

وی افزود: امروز جمعه نیز در سراسر کشور اجتماعات مردمی محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی اسرائیل و حمایت از ملت مظلوم غزه ادامه دارد و ضمن استمرار این محکومیت در نمازهای جمعه سراسر کشور امروز عصر مردم به استقبال سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان سید مقاومت سید حسن نصرالله خواهند رفت.

 

محمودی به اجتماعات مردم تهران در میدان امام حسین (ع) ساعت ۱۵ و لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت ۱۶ و بوستان شمشیری در مهرآباد جنوبی اشاره کرد و گفت: سخنرانی سید حسن نصرالله در صحن‌های حرم رضوی نیز پخش خواهد شد.

کانال ۱۲ عبری نیز گزارش داد که «تقریباً کل خاورمیانه در آستانه سخنرانی نصرالله نفس خود را حبس کرده است».

 

رای الیوم نوشت: محافل حزب الله به رهبران حماس اطمینان داده اند که حزب الله در بطن درگیری است و هرگز مقاومت فلسطین را رها نخواهد کرد و صرف نظر از تعویق در دامنه عملیات تصمیم بر عدم اجازه به شکست حماس است.

 

این رسانه در پایان نوشت: نصرالله چه خواهد گفت؟ چرا جمعه؟ چه رخ داده و چه چیزی باید تا جمعه رخ دهد؟

 

در همین رابطه، بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها  FDD یک اندیشکده نومحافظه‌کار مستقر در واشینگتن، دی. سی. در این رابطه نوشت: اسرائیل بیش از 40 محله در نزدیکی مرز لبنان را تخلیه کرده و ده ها هزار اسرائیلی را مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

 

«محمد الحاج موسی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد جمعه در یک گفت و گوی رسانه‌ای گفت که صهیونیست ها به شدت نگران پیامدها و نتیجه سخنرانی امروز (جمعه) سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هستند.

 

موسی به شبکه المیادین گفت که ما اطمینان زیادی به حزب‌الله داریم.

 

وی افزود: اقدامات حزب‌الله بسیار بزرگ است و این گروه در مقابله با صهیونیست‌ها، پیروزی شریک است و روابط با آن نیز راهبردی است.

 

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی در صنعا نیز اعلام کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی منتظر سخنان جمعه شب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هستند.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد تعداد افرادی که قصد دارند سخنرانی دبیرکل حزب الله در روز جمعه را مشاهده کنند از تعداد تماشاگران ال کلاسیکو اسپانیا و انگلیس نیز فراتر رفته است.

 

حاییم لیفنسون در این روزنامه عبری زبان نوشت: اسرائیل و منطقه خاورمیانه و بدون مبالغه تمام جهان بر سر یک دو راهی پیچیده و خطرناک قرار داشته و برای آینده احتمالات زیادی وجود دارد. سخنرانی نصرالله ممکن است کلید نقشه آینده باشد.

 

محسن رضایی هم روز گذشته با لباس نظامی مقابل دوربین الجزیره نشست و در پاسخ به اسن سوال گفت: ما از جنگ نمی‌ترسیم ولی دنبال جنگ هم نیستیم. آمادگی خودمان را باید حفظ کنیم.

 

محسن رضایی در پاسخ به این سوال که اگر دخالت آمریکا در منطقه ادامه پیدا کند، موجب ورود ایران می‌شود توضیح داد: ما سعی می‌کنیم با کشورهای دوست و همسایه مانند عراق، سوریه، عربستان، قطر و مصر مشارکت کنیم و پیشنهاد من، تشکیل ارتش اسلامی و به عهده گرفتن امنیت منطقه توسط این ارتش است.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما