شناسهٔ خبر: 63247737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان:

اصلاح جاده های بین مزارع در گلستان نیازمند ردیف ملی است 

گرگان- مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان گفت: علی رغم تصویب در کمیسیون کشاورزی اما درج ردیف ملی برای اصلاح جاده های بین مزارع که توقع بجای کشاورزان بوده، اتفاقی رقم نخورده است.

صاحب‌خبر -

علی نصرتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال گذشته، ۷۵ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پروژه های حوزه آب و خاک استان جذب شد.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان افزود: اعتبارات مصوب استانی ۱۸۱ میلیارد تومان بود که تنها ۳۰ درصد آن جذب شده است.

وی گفت: از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی اولویت دار استان تا کنون ۱۱۲ هزار هکتار زهکشی شده و ۴۰۰ میلیارد تومان هم بدهی در این بخش وجود دارد که علی رغم مکاتبات متعدد هنوز ریالی محقق نشده است.

نصرتی گفت: برخی از پروژه ها در این حوزه هم ناقص بوده و متوقف شده که قطعا مشکلاتی را برای اراضی کشاورزی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: ۱۱ آببندان با مساحت ۱۱۰ هکتار و اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در دست اقدام است.

نصرتی تصریح کرد: همچنین نصب سامانه های نوین آبیاری در حال انجام بوده اما کسری اعتبار بسیار زیادی در این بخش وجود دارد.

وی اضافه کرد: پروژه شاخص این حوزه با مساحت ۴ هزار هکتار در روستای وحدت انبارالوم قرار دارد که فاز نخست آن با مساحت هزار و ۶۹۰ هکتار در سفر ریاست جمهور به گلستان افتتاح خواهد شد اما این پروژه نیز ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: ۳۵ قنات با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در دست اقدام وجود دارد که رشد بسیار خوبی را در این حوزه شاهد بودیم.

نصرتی گفت: علی رغم تصویب در کمیسیون کشاورزی اما درج ردیف ملی برای اصلاح جاده های بین مزارع که توقع درست کشاورزان بوده، اتفاقی رقم نخورده است و با اعتبار ردیف های استانی هم در حد مرمت جزیی می توان اقداماتی را انجام داد.

وی بیان کرد: توافقاتی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص قنوات، آبندان ها و کانال های آبیاری انجام شده که از ۳۷ هزار میلیارد تومان قراردادی که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای سراسر کشور دارد، دو هزار و ۱۰۰ میلیارد مربوط به گلستان بوده که نیازمند پیگیری ملی است.

نظر شما