شناسهٔ خبر: 63215725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمایت 2 برابری از تحقیق‌های دانشگاهی مرتبط با نانو

صاحب‌خبر -
حمایت 2 برابری از تحقیق‌های دانشگاهی مرتبط با نانو
خبرگزاری آریا - دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: اگر فعالیت تحقیقاتی دانشگاهی در راستای اولویت‌های ستاد باشه حمایت یک و نیم برابر بیشتر است و اگر متناسب با فناوری‌های آینده ساز باشد حمایت ستاد نانو 2 برابر بیشتر از سطح پایه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو در ستاد توسعه فناوری صبح امروز برگزار شد.
عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو از حمایت از تحقیق‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: حمایت از تحقیق‌های دانشگاهی از جمله برنامه‌های ستاد است. در طول سال‌های اخیر سطوح حمایت از این طرح‌ها متناسب با اهمیت کار و سطح توامندی افراد متفاوت می‌شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: اگر فعالیت تحقیقاتی دانشگاهی در راستای اولویت‌های ستاد باشه حمایت یک و نیم برابر بیشتر است و اگر متناسب با فناوری‌های آینده ساز باشد حمایت ستاد نانو 2 برابر بیشتر از سطح پایه خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به تعداد محققان دانشگاهی ادامه داد: 993 نفر محقق دانشگاهی در سطوح مختلف همچنین 26 نفر از اساتید که به طور متمرکز سابقه فعالیت در این حوزه را دارند نیز مورد حمایت قرار گرفتند.
احمدوند با اشاره به تیم‌های نانو استارتاپ افزود: 19 تیم مشمول حمایت ستاد توسعه فناوری نانو شده اند.
وی از ارائه اعتبار خدمات آزمایشگاهی به تیم‌های فناور دانشگاهی خبر داد.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به رصد مستمر فناوری و روند توسعه فناوری در دنیا گفت: در شش ماهه گذشته 19 عنوان کار مطالعاتی در حوزه بررسی روند توسعه فناوری و مطالعه بازار انجام شده که در اختیار بخش‌هایی که کار سیاست‌گذاری انجام می‌دهد قرار دادیم. وی با اشاره به حجم بازار در سال گذشته گفت: بالغ بر 30 میلیارد تومان حجم بازار در سال گذشته بوده است. این مبلغ فقط شامل محصولاتی است که تاییده نانو مقیاس دارند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو با اشاره به برنامه تدوین استاندارد در این حوزه گفت: برنامه ملی تدوین استاندارد با کمک سازمان استاندارد انجام شده که طی آن 2 استاندارد ملی نهایی ک منتشر شده است همچنین تا مهرماه سال جاری 12 استاندارد بین‌المللی تدوین و منتشر شده است. 10 درصد استاندارد‌های بین‌المللی در حوزه نانو با محوریت ایران است.
وی از 358 شرکت نانویی و 1608 محصول که تاییده نانومقیاس صنعتی دارند خبر داد.

نظر شما