شناسهٔ خبر: 63210899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور مسئولین وزارتی و استانی و با مشارکت سمن‌ها؛

رويداد توانمندسازي همنا در آذربايجان‌غربي آغاز شد

صاحب‌خبر -
رويداد توانمندسازي همنا در آذربايجان‌غربي آغاز شد
خبرگزاری آریا - رویداد توانمندسازی همنا در آذربایجان‌غربی با حضور علی پارسانیا مدیرکل حوزه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، افشار کبیری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و سجاد خوبدل رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه به میزبانی فرهنگسرای جوان ارومیه آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، این رویداد با موضوع مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان قوانین و مقررات در حوزه سمن‌های جوانان روشهای جذب منابع مالی و با مشارکت و با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان طی یک روز و به همت سازمان مردم نهاد سفیران تندرستی مانا و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی آغاز شده است.
در این رویداد قرار است دو کارگاه «قروانین و مقررات در سمن‌ها» و «روش جذب و مدیریت منابع مالی در سمن‌های جوانان» و بحث «پرسش و پاسخ سمن‌های جوانان با مدیرکل مشارکت‌های اجنماعی وزارت ورزش و جوانان» در حال برگزاریست.
آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشروی کشور در بحث مشارکت‌های اجتماعی است
سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در آغاز این رویداد با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی از استان‌های مهم در بحث تحولات حوزه‌های مختلف استان است گفت: آذربایجان‌غربی در بحث مشارکت‌های اجتماعی نیز از استان‌های پیشروی کشور با داشتن سازمان‌های مردم نهاد فعال با دبیران توانمند است.
وی اظهار کرد: امروز تعداد قابل توجهی سازمان مردم نهاد جدید در استان تاسیس و در حوزه آگاهی بخشی، تقویت و توانمندسازی آنها برنامه ریزی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: امروز رویداد همنا به همت سازمان مردم نهاد "سفیران تندرستی مانا" و اصلان اردهانی یکی از جوانان خوش فکر استان و دبیر این سمن برگزار می‌شود.
بیرامی خاطر نشان کرد: همچنین نقش پررنگ وزارت ورزش و جوانان در توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان اهمیت بالایی داشته و استان آذربایجان‌غربی امروز در رویداد همنا به همت سازمان مردم نهاد "سفیران تندرستی مانا" و اصلان اردهانی یکی از جوانان خوش فکر استان و دبیر این سمن و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط‌زیست سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور به لطف توانمندی‌های جوانان این خطه برگزار خواهدشد.
دولت حامی سازمان‌های مردم نهاد است و از آنان حمایت می‌کند
افشار کبیری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: رویدادها و مسابقات بزرگی در حوزه جوانان و ورزش در استان برگزار و برنامه‌ریزی شده که نشان از توانمندی‌های بالای کارکنان ورزش و جوانان استان دارد.
وی افزود: رویداد امروز در بحث توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد یکی از برنامه‌های مهم در راستای تقویت جوانان و سازمان‌های مردم نهاد است که باید از برگزار کنندگان این دوره قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: در شرایطی که شاهد فردگرایی در اقصی نقاط هستیم سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بخشی از نخبگان جامعه برای ترویج کار گروهی با استفاده از اجرای برنامه‌های مبتنی بر تلاش جمعی کاری ارزشمند را انجام می‌دهند و دولت نیز در راستای کمک و همکاری همه نهادها در حکمرانی از این سازمان‌ها حمایت می‌کنند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد حلقه‌های مشارکتی از دیگر برنامه‌های دولت است تا با مشارکت و همکاری جمعی سازمان‌های مردم نهاد از ایده و همکاری این سازمان‌ها در حکمرانی کمک و همکاری بگیرد.
کبیری خاطر نشان کرد: مسیر رشد و توسعه در کشورهای توسعه یافته همچون کره جنوبی و سنگاپور چنین مسیری بوده و دولت‌های آنان دوستدار بهره گیری از بخش خصوصی در همه بخش‌ها بوده و امروز نیز ما نیز چنین راهی را دنبال می‌کنیم و رویداد امروز بخشی از روند توانمندسازی است و انتظار داریم شاهد برگزاری دوره‌های تکمیلی و تخصصی نیز باشیم.
کبیری گفت: آشنایی با مقررات و قوانین نیز در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد و بحث شبکه‌سازی نیز به عنوان یکی از اهداف مهم پیگیری می‌شود.

نظر شما